Jump to content

De eerste scheer 10-daagse

Phate
 Share

Recommended Posts

Zo, de eerste anderhalve week zit er op met Safety Razor. Iedere ochtend heerlijk aan het genieten van het ritueel in plaats van gel, Fusion Proglide en binnen 2 minuten gaan. Een mooi zen-moment om de dag goed te beginnen. Ik moet zeggen, het is op zijn minst net zo glad, maar stukken prettiger.

Een paar kleine wijzigingen getest, maar voor mij als onwetende newbie gewoon weer back to basic. Ben gestart met het Mühle mesjes in de Mühle R89, deze week 2 dagen de Personna getest en 2 dagen de Derby Platinum. Het ligt ongetwijfeld aan mij, de techniek, de combinatie met de R89, noem maar op. Waar ik perfect glad was met het Mühle mesje lieten de Personna en de Derby wat steekjes vallen, en dan met name de kaaklijn. Ook bij 3 gangen. Nogmaals, zal echt aan mij lliggen, dus eerst maar eens rustig een tijd de techniek perfectioneren met een vaste combinatie en dan maar verder experimenteren.

De scheercreme van TOBS, sandalwood is meer dan prima, ruikt heerlijk. Misschien in de toekomst naar een crème die nog iets sterker geurt, maar wellicht ben ik een cultuurbarbaar ?

• I like it 6