Ga naar inhoud
VarioTMS

Rode hals

Aanbevolen reacties

Beste,

Een lange tijd geleden heb ik jullie gevraagd over tips over scheren, om voornamelijk ingegroeide haren te voorkomen. En dat is gelukt! Ik heb namelijk weinig tot geen ingegroeide haren meer. Maar dat komt omdat ik gestopt ben met mijn hals te scheren, en ben over gegaan naar een '2/3 dagen stoppelbaard'. Hierdoor zijn mijn ingegroeide haren zo goed als weg, en scheer ik om de dag alles buiten mijn hals om weg, om het netjes te houden.

Ik 'scheer' mij nu voornamelijk met een Philips beardtrimmer 5000 series, meestal zonder kapje om mijn gewenste lengte te halen voor in de hals. Nu heb ik vaak na het scheren last van een rode geïrriteerde huid daarna. Ik douche altijd na het scheren/trimmen of hoe men het noemen wilt, maar vaak wordt ik wakker met een rode huid onder de baardharen de volgende ochtend op plekken hoog in mn hals. Onder mijn kaaklijn. Op de rest van mijn gezicht heb ik daar geen last van. Ik gebruik aftershave van Avene, wat voor mijn goed gevoel werkt. Met name na het scheren met een razor blade bevalt het mij goed. 

Waardoor denken jullie daardoor de rode huid komt? Zou het irritatie kunnen zijn van het scheren zonder kapje? Of is dat niet het juiste materiaal om er een stoppelbaardje te houden? 

Voor de duidelijkheid ik scheer mijn hals al maanden niet meer met mijn razorblade, alleen erom heen om het netjes te houden! 

Groet,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Al eens een aftershave balm geprobeerd? Afhankelijk van merk aftershave wil ik ook wel eens vervelende feedback van mijn huid krijgen 🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit kan diverse oorzaken hebben. Allereerst zou ik even de aftershave niet meer gebruiken en kijk na een aantal dagen of het dan beter wordt. Avene is zonder alcohol en hypo-allergeen toch? Wellicht kan je huid niet tegen één van de andere ingrediënten (en dat zijn er nogal wat leert Google mij). 

Verbetert het niet, dan toch een opzetkapje op de trimmer proberen. Ze worden niet voor niets erbij geleverd. Kwestie van deductie. (Elementary, my dear Watson 🧐) De huid op je hals is nou eenmaal gevoelig bij iedereen.

Tevens kan je eens overwegen een milde baardolie te gaan gebruiken of zoals JvdK al oppert, een ASB of ander verzorgingsproduct. 

Je geeft aan dat het vooral na het slapen is, dus blijkbaar gaat er iets niet goed in de periode dat je slaapt. Kan simpelweg ook zo zijn dat je huid icm met je baardharen er zelf voor zorgt dat het irriteert. Dan resteert nog maar optie..,haha.

Beste advies; Heb je er echt last van, even naar de huisarts voor verwijzing dermatoloog. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou ook proberen met baardolie of baardbalm

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag me af, als je zonder het kapje ‘scheert’ happen die stalen scheertandjes van de trimmer dan niet toch een beetje in je huid?
Zeker als je er een paar keer overheen gaat, zou je daar last van kunnen hebben. Heb je ook last van de irritatie als wél het kapje gebruikt? Dan zijn de stoppels misschien iets langer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.