Jump to content

Even voorstellen

Basdufromage
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben Bas, 38 en nieuw maar toch ook niet nieuw in de wereld van natscheren. Ik heb een jaar of 5 geleden een Edwin Jagger scheermes DE89 gekocht samen met een EJ best Badger kwast en zeep.

Na een tijdje deze te hebben gebruikt ben ik voor een stoppelbaard gegaan die ik in de jaren heb gehouden. Nu lonkt de wereld van een gladden huid toch weer en heb ik mijn spullen weer uit de kast gehaald. 

Ik heb een lichte baardgroei waardoor ik niet dagelijks hoef te scheren en een klein stoppeltje niet snel uitgroeit tot een volle baard.

Het nadeel en het voordeel van het terugkomen op netscheren is alle mooie spullen en het gevoel wat je krijgt bij die fijne scheerbeurt. Daarbij ben ik nu ook meteen op zoek naar de echte old school scheerbeurt. Emaille mok met zeep, ouderwets krabbertje er bij en inzepen op het gezicht. De EJ89 dient zijn doel prima maar nu zie ik opeens al die mooie vintage scheermessen als een Gilette super speed. Zo jammer dat die niet meer gemaakt worden. Zodoende ben ik op dit forum terecht gekomen, in mijn zoektocht naar een (betaalbare) super speed. Misschien iemand die mij de goede kant op kan wijzen?

En ja, ik weet dat dit pas het begin is van een lange reeks aan zeep, mesjes, kwasten en wie weet een open scheermes haha