Basdufromage Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Hallo allemaal, Ik ben Bas, 38 en nieuw maar toch ook niet nieuw in de wereld van natscheren. Ik heb een jaar of 5 geleden een Edwin Jagger scheermes DE89 gekocht samen met een EJ best Badger kwast en zeep. Na een tijdje deze te hebben gebruikt ben ik voor een stoppelbaard gegaan die ik in de jaren heb gehouden. Nu lonkt de wereld van een gladden huid toch weer en heb ik mijn spullen weer uit de kast gehaald. Ik heb een lichte baardgroei waardoor ik niet dagelijks hoef te scheren en een klein stoppeltje niet snel uitgroeit tot een volle baard. Het nadeel en het voordeel van het terugkomen op netscheren is alle mooie spullen en het gevoel wat je krijgt bij die fijne scheerbeurt. Daarbij ben ik nu ook meteen op zoek naar de echte old school scheerbeurt. Emaille mok met zeep, ouderwets krabbertje er bij en inzepen op het gezicht. De EJ89 dient zijn doel prima maar nu zie ik opeens al die mooie vintage scheermessen als een Gilette super speed. Zo jammer dat die niet meer gemaakt worden. Zodoende ben ik op dit forum terecht gekomen, in mijn zoektocht naar een (betaalbare) super speed. Misschien iemand die mij de goede kant op kan wijzen? En ja, ik weet dat dit pas het begin is van een lange reeks aan zeep, mesjes, kwasten en wie weet een open scheermes haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 welkom en veel plezier op de verkenningstocht door de wondere wereld van het natscheren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnweggo Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Welkom en veel plezier hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartmen Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenP Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Welkom op het forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhr K Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 welkom en veel plezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Welkom op dit mooie forum, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijnshave Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Hoi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans1980 Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 Welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts