Jump to content

Even voorstellen

Ferry
 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

Mijn naam is André. Nat scheren is voor mij het meest verkwikkende moment van de dag. Ik scheer me al nat sinds het eerste gezichtshaar verscheen, in 1979.

Eerst met een krabber, maar tegenwoordig alleen nog maar met Gillette Mach 3. Ik heb jarenlang  scheerschuim van Gillette en Nivea e.d. gebruikt, maar sinds een bezoek aan de scheerwinkel in Leiden in 2008  begrep ik dat er een hele wereld van scheerproducten bestond  en sindsdien ben ik het nat scheren wat serieuzer gaan nemen met scheercremes van Proraso, Taylor of Old Bond Street, Truefitt & Hill ,Geo F. Trumper en ook  het van mijn vader bekende Tabac.

Ik heb momenteel een kleine 20  scheercremes in bezit,  waaronder Proraso, Taylor of Old Bond Street No. 50 , Truefitt & Hill  Grafton, Geo F. Trumper (GFT),  Mondial Axolute , Lea (scheerzeep), D.R. Harris Windsor, Bluebeards Revenge, Cella, Extro Cosmesi (Bay Rum,Freddo en  Fra Rinik), Castle Forbes , Meissner, Le Pere Lucien.

Preshaves doe ik altijd met Proraso .

Kwasten van Omega, Simpson, Coates, Edwin Jagger, Plisson,  Mühle (das), Semogue (varken), Razorock (synthetisch) en  Vielong (paard).

Aftershaves balsems van Proraso, Aqua di Parma en Truefitt & Hill.

Het nat scheren virus heeft mij  de laatste maanden in toenemende mate te pakken en ik ben benieuwd wat het in de toekomst met mij gaat doen.

Ik ga vast een hoop scheerinspiratie opdoen via dit forum!

Oh ja, naast scheren ben ik ook erg geïnteresseerd in muziek en overhemden, maar dit terzijde.

Groeten, André

• I like it 1