Jump to content

Speick stick, jullie ervaringen?

bartje-p
 Share

Recommended Posts

Allen,

Vorige week via @onno   wat spullen mogen ontvangen, waaronder een Speick zeep stick. Deze vanochtend gebruikt. Vond de geur prima, had alleen de indruk dat de zeep snel uitdroogt op het gezicht. Kan ook zijn dat ik nog een fractie te weinig water had gebruikt, maar dacht het niet. Hoe is jullie ervaring met deze stick?

De nabehandeling met aluin gaf ook wat meer prik, eigenlijk wel over het hele gezicht.

PS: met de Arko stick, of bijv. de Tabac zeep (pot) of Proraso wit, heb ik dat veel minder.

PS2: kan ook nog zijn dat het gevoel na afloop niet zo zeer aan de zeep lag, als wel aan het Astra mesje. Deze had ik van @JeroenP ontvangen en ging er vandaag voor het eerst in. Ook niet zo slim he, om 2 nieuwe variabelen erin te brengen..... ik weet het

Dat de zeep uitdroogt komt niet door de mesjes ? 

De prik met aluin zeer waarschijnlijk wel. Astra mesjes zijn scherp. Uitdrogen is kwestie van water  en blijven opschuimen, al heb ik nooit Speick gebruikt... Sterkte

• Haha 1

Astra Groen is niet het allerscherpst (nou ja, elk scheermesje op zich is dat natuurlijk wel) maar in vergelijking met een Feather zijn ze niet zo scherp. Meer water inderdaad zo te horen. Of wellicht iets meer aandacht/tijd aan je pre-shave besteden. Hoe langer je oefent, des te sneller krijg je 'het gevoel' erbij. Veel YouTube scheervideo's kijken. De video's van Michael Freedberg zijn een aanrader: 

Bedankt weer voor jullie reacties.

Qua razorburn verwacht ik  dat het aan het type mesjes ligt,.Hiervoor de feather gebruikt, en daar geen last mee gehad. Ik heb het ook bij andere merken wel gemerkt dat ik de een veel prettiger vind dan de ander. Maar ook heb ik die mening wel eens moeten herzien, dus morgen gewoon weer in de herkansing. Zal hem zeker ook eens in combinatie met een andere zeep gebruiken.

Voor de uitdrogende zeep, zal morgen in de herkansing wat meer water gebruiken. Ik vond trouwens dat deze stick ook bij het aanbrengen op het gezicht erg stroef was, ondanks nat gezicht en regelmatig nat gedepte stick. 

Wat voor het mesje geldt, geldt ook voor de zeep. Op basis van 1x k7n je moeilijk conclusies trekken!

• I like it 1

Voor de goede orde (maar misschien lees ik het verkeerd); je hoeft (UEKAZ) de stick niet elke keer te bevochtigen. Een flinke laag aanbrengen en dan met de kwast opbouwen/schuimen op het gezicht. Rest van schuim voor de volgende gang(en) haal je uit de kwast. 

JeroenP schreef 38 minuten geleden:

Voor de goede orde (maar misschien lees ik het verkeerd); je hoeft (UEKAZ) de stick niet elke keer te bevochtigen. Een flinke laag aanbrengen en dan met de kwast opbouwen/schuimen op het gezicht. Rest van schuim voor de volgende gang(en) haal je uit de kwast. 

Hi Jeroen, bedankt, maar met een droge stick was hij nauwelijks over mijn gezicht te glijden, vandaar dat ik hem regelmatig depte in het water, vandaar.....

Als ik ergens nog nooit last van heb gehad dan is het wel van een uitdrogend effect van Speick zeep. Gebruik in ieder geval niet te weinig zeep op het gezicht en bouw daarbij langzaam de hoeveelheid water op. Ik krijg eigenlijk altijd een romig, goed glijdend dik schuim met Speick sticks

• I like it 2

Vandaag poging 2, zelfde mesje, zelfde zeep, alleen andere kwast. En meer water gebruikt. Daarnaast de verschillende delen van de youtube video's die @JeroenP hierboven melden nog eens goed bekeken. Met name de tips over maximaal 3x, niet scheren op plekken zonder zeep en weer extra alert op GEEN kracht zetten. 

VEEEEEEEL beter. We zijn er nog niet helemaal (aluin prikte nog wel her en der), maar wel al veel beter. Meer water dan gisteren gebruikt, en dat ging al een stuk beter. Wel prettig zeepje moet ik zeggen.

Overigens heb ik toch af en toe een sneetje met de Astra's green. Gevoelsmatig vind ik ze scherper (of onregelmatiger) dan de Feathers die ik hiervoor in mijn EJ had. En heb ik er ook meer last van dan met alle andere mesjes die ik er tot nu toe in gehad heb......

• I like it 2

Scheermesjes reageren bij iedereen anders. Hoewel feather als de scherpste bekend staan betekent dat niet dat dat voor iedereen geldt. Het hangt echt van de persoon af, de baard, de huid, het krabbertje, de zeep enz en. Probeer zo veel mogelijk mesjes uit, zou ik zeggen. Wel goed te lezen dat het beter gaat.

• I like it 1