Lampuhkap Posted November 16, 2013 Posted November 16, 2013 Vandaag 7 jaar samen met Marloes, dus dat mogen we ook met het scheren wel een beetje vieren Van harte gefeliciteerd Lampuhkap Thnx
talibeard Posted November 16, 2013 Posted November 16, 2013 Vandaag een scheerbeurt met het laatste beetje van mijn Monsavon en dan heb ik weer een zeepje minder openstaan; - proraso pre sensitive - monsavon - omega 10019 - lord LP1822 - personna medical (3 en uit) - tabac AS balsem Lekker maar niet superglad geschoren. De medical begint al niet héél erg scherp en heeft het na 3 beurten echt wel gehad. Iets scherper en comfortabeler dan de 'red IP's' maar minder scherp dan de Personna mesjes van de HEMA. Ik denk echt dat het 'made in USA' een belangrijk deel van de 'raving reviews' op B&B voor zijn rekening neemt maar het is wel een fijn middenklasse mesje.
pjdevos Posted November 16, 2013 Posted November 16, 2013 He Harrie, ik vind de med prep een naar mesje. De Super doet het dan bij mij weer heel erg fijn. Ik ga die van de Hema ook eens halen denk ik.
Ragnar Posted November 16, 2013 Posted November 16, 2013 zonet geschoren met: Bakkus 7/8 Mitchell's woolfat Verguldenhand kapperskwast Floid amber aftershave Had een baard van 5 dagen ,het mes alleen even gestropt van te voren. Prima mee geschoren. Kreeg maar geen goed schuim met mijn dassenharen kwast als ik mitchell's gebruikte,dus ik dacht van laat ik het maar met een varkens haar proberen en ja hoor gelijk beter schuim. Denk dat ik maar opzoek moet gaan naar een goede varkenskwast.
Barbiere di Figaro Posted November 16, 2013 Posted November 16, 2013 Net geschoren voor het eerst met de Voskhods. Aangenaam verrast door de soepele scherpte. Als ik zou willen vergelijken: Ik had ooit niet anders dan de Feather mesjes, maar vond vervolgens de polsilver bijna net zo scherp, maar wel wat vergevingsgezinder. Het lijkt (na 1 scheerbeurt weliswaar) dat de Voskhod nog weer wat soepeler is dan de Feather en Polsilver en ik heb me er echt heel prettig mee geschoren. Overige setup was TFS Neroli Strong, Pearl SHD21GB, Lijun&1980 silvertip.
marco Posted November 16, 2013 Author Posted November 16, 2013 dan hou ik die mesjes ook even in gedachten, als iets op Polsilver lijkt moet het wel goed zijn
Snuff Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Gisteren heel de dag doorgebracht in Renkum (8 uur totaal reis vanwege de mist) vooraf geschoren met Joris Semogue 2band met hoorn handvat St.James of London scheercreme Floid aftershave
Shave and More Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Semogue 1205 Bluebeards Revenge Shaving Cream Shave Craft 101 LaToja Aftershave Lotion
bert Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 EJ best badger Gillette Slim Polsilver mesje Acqua di Parma Collezione barbiere scheercreme Floid amber aftershave Nivea balm Groet Bert
steefmobiel Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 na een week mesjes testen in m'n nieuwe edwin jagger de89 barley vandaag een bbs gedaan. douche castorolie muhle silvertip fibre v2 23mm taylor of old bondstreet rose ej de89 barley iridium super aluin floid genuine italian loreal hydra energetic
iwan073 Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Shave of the Day - Zondag 17 november 2013 Edwin Jagger DE89 "Barley" Feather Mühle Kosmo Silvertip Fibre Barbiere di Figaro - Esclusivo Mühle Sea Buckthorn Aftershave Lotion Vandaag maar weer eens de DE89 uit de kast gehaald. Dit keer met een Feather mesje. Het was mijn eerste keer met een Feather mesje en ik moet zeggen dat het erg fijn scheerde in combinatie met de DE89. Misschien dat het met de R101 iets te agressief is? Vandaag ook weer de BdF Esclusivo gebruikt. Hij rook deze keer aangenamer dan de eerste keer. Een mooie meevaller dus. Wat me een beetje tegen valt is de Sea Buckthorn aftershave lotion van Mühle. Ik vind hem niet lekker uitsmeren en ook de geur staat me niet echt aan. Toch nét iets anders dan de heerlijke geur die de zeep heeft. Jammer. De Silvertip Fibre aan de andere kant, is echt een héle goede keuze geweest. Fantastische borstel! Totaal geen spijt van en een aanrader voor iedereen.
Snowmiss Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Eens moet ik toch mijn eerste SOTD plaatsen. Dus bij deze die van gisteravond toen ik bij mijn ouders logeerde en de spullen van mijn broert(je) heb gebruikt: Mach3 cartridge Kruidvat scheergel Vergulde Hand ASB Het is alweer heel lang gelden dat ik scheergel heb gebruikt, en meteen kwam er teveel uit de spuitbus. Het voelde ook dik/plakkerig op mijn gezicht. Hiermee een Kyle's prep uitgevoerd alvorens te gaan scheren. Het resultaat was glad, maar vooral in mijn nek toch niet alles weg. Tevens was dit mijn eerste kennismaking met Vergulde Hand ASB en hoewel het prettig smeerde en introk, kan de geur mij niet bekoren. Wel bracht het een herinnering naar boven naar de scheerbeurten van mijn opa, die ik altijd op zondagmorgen bijwoonde als we daar aan het logeren waren.
antonius Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 vanavond de eerste maal geschoren met de BAKKUS morgenstond: set up was: TOOBS sandalwood shaving creme De BAKKUS morgenstond,eerst goed gestropt. twee passes en een paar touchups een bbs. twee kleine plekjes behandelen met aluin en afspoelen met koud water afblussen met pacco rabban aftheshave. en een asb van clains. een lekkere bbs voor de zondagavond en wat een heerlijk mes is de BAKKUS. gr antonius
pjdevos Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Geen SOTD hier vandaag. Mijn vinger opengehaald met breken. Nooit geweten dat er zoveel bloed zo snel uit een vinger kan komen. Toch maar even langs de eerste hulp en nu mooi een drukverbandje dat niet nat mag worden en een gestrekte vinger. Morgen waarschijnlijk een creme denk ik en een DE, een straight wordt even niets.
Guest JanWinters Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 Geen SOTD hier vandaag. Mijn vinger opengehaald met breken. Nooit geweten dat er zoveel bloed zo snel uit een vinger kan komen. Toch maar even langs de eerste hulp en nu mooi een drukverbandje dat niet nat mag worden en een gestrekte vinger. Morgen waarschijnlijk een creme denk ik en een DE, een straight wordt even niets. Ai Sterkte er mee.
PI56 Posted November 17, 2013 Posted November 17, 2013 PJdeVos, sterkte met je vinger. Ik heb vandaag voor het eerst mijn gerenoveerde mes gebruikt. (zie "projectje" in Straight) Na een uitgebreide douche de Merkur das in laten weken en vervolgens de TOBS sandelwood opgeklopt en op gebracht. Het scheren ging aardig. Mijn conclusie is dat het mes nog wel een keer over de slijpsteen moet, maar ik was redelijk glad. Geen verwondingen en geen scheerbrand. Afgewerkt met TOBS sandelwood ASB.
marco Posted November 17, 2013 Author Posted November 17, 2013 Geen SOTD hier vandaag. Mijn vinger opengehaald met breken. Nooit geweten dat er zoveel bloed zo snel uit een vinger kan komen. Toch maar even langs de eerste hulp en nu mooi een drukverbandje dat niet nat mag worden en een gestrekte vinger. Morgen waarschijnlijk een creme denk ik en een DE, een straight wordt even niets. ouch! sterkte..... Ik herken het helaas. Laatst ging ik een mesje vervangen en er ging iets fout waardoor ik het mesje door mn duim heen trok. Het plakje zat aan 1 mm nog vast, herstel heeft even geduurd. Gebeurde ook nog eens 's morgens vroeg terwijl vrouw en dochter sliepen, heb dus hèèl zachtjes (maardochdessalnietteminnochtans stevigsch ende hardgrondigsch) gevloekt, getierd en gescholden. afijn, terug naar de orde van de dag: Omega 10019 Palmolive staafje, geraspt tot puck, uit meemai-pakket. Gillette Fusion Playboy Malibu Nivea asb uit meemai-pakket. Palmolive schuimt als een baviaan! De geur is niet geweldig, maar ook niet slecht. Qua eigenschappen, voor zover ik me kan herinneren, niet helemaal gelijk aan de crème, maar wel redelijk goed eigenlijk. De Nivea asb werkt lekker verzachtend. Morgen grijp ik weer lekker naar mn krabbertje en staat er weer een andere meemai-zeep in de planning, ik denk dat het de BdF Classico gaat worden. Weltrusten.
pjdevos Posted November 18, 2013 Posted November 18, 2013 Vanochtend creme geprobeerd Miller Harris Feuilles de Tabac Semogue dasje ATT Kronos met Lada mesje Pitralon AS De Miller Harris ruikt echt heel erg lekker en geeft een goede scheerbeurt.
Recommended Posts