Guest JanWinters Posted November 14, 2013 Posted November 14, 2013 Eerste scheerbeurt sinds ik afgelopen maandag aan mijn rechterhand geopereerd ben. Scheren met links was een primeur, dus ik heb gekozen voor veilig: Feather Popular met Dorco ST300; Proraso groen uit bus; Proraso Aftershave balsam sensitive. Laat ik het er op houden dat scheren met links voor mij geen optie is. Scheerschuim uit bus is al een ramp, omdat ik een hand tekort kwam om op de knop te drukken én het schuim op te vangen. Uiteindelijk maar op de wastafel gespoten en opgeschept met links. De rest bespaar ik jullie ... The Worst Shave Ever
iwan073 Posted November 14, 2013 Posted November 14, 2013 Shave of the Day - Donderdag 14 november 2013 Mühle R101 Treet Platinum Mühle Kosmo Silvertip Fibre Crabtree & Evelyn - Sienna Nivea After Shave Balsem
Snuff Posted November 14, 2013 Posted November 14, 2013 Eerste scheerbeurt sinds ik afgelopen maandag aan mijn rechterhand geopereerd ben. spoedig herstel gewenst!
PI56 Posted November 14, 2013 Posted November 14, 2013 Laat ik het er op houden dat scheren met links voor mij geen optie is. Als eerste een goed herstel gewenst. Blessures zijn altijd vervelend maar niet onoverkomenlijk. Je moet denken in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden. Er zijn hele volksstammen die met links scheren . Ik kan me voorstellen dat het gebruik van alleen je linkerhand eerst wat moeilijkheden oplevert, maar ook hier geldt dat je moet blijven volhouden met het zoeken naar oplossingen. Het simpelste alternatief is het laten staan van je baard, of het gebruik van een elektriek ding Ik zou gaan voor een zware kom van waaruit ik met een kwast het schuim zou opbrengen. En dan scheren met een vergevelijke DE of cassettemesje.
pjdevos Posted November 14, 2013 Posted November 14, 2013 Eerste scheerbeurt sinds ik afgelopen maandag aan mijn rechterhand geopereerd ben. Snel maar weer over kunnen gaan op rechts dan. Succes. En welkom
marco Posted November 14, 2013 Author Posted November 14, 2013 EJ de89l met Polsilver Cella Omega 10019 Playboy Malibu De Vergulde Hand asb 10e en laatste keer voor de Polsilver. Had het misschien kunnen doortrekken naar de 12 maar dan wordt het denk ik niet echt meer comfortabel. En comfortabel scheren blijft natuurlijk een eis. Cella is fijne zeep, ben blij dat meemai er niet tevreden mee was De asb van DVH was echt een verrassing. De geur was ff wennen, maar het is echt goeie asb. Licht verkoelend en goed vet. Het duurt heel even voor het intrekt, maar het is erg verzorgend. Weer een hele fijne scheerbeurt gehad.
Tim Posted November 14, 2013 Posted November 14, 2013 (edited) DA met nieuw persona mesje Omega trekpleister kwast Klar Kabinett Aluin Nivea asb Persona mesje van meemai dr in gedaan ik denk lekker vertrouwd hiervoor namelijk een hema mesje gebruikt waar van ik dacht dat dat ook persona is. Boy o boy wat een fout te overmoedig met de eerste pass en ik lig al aan alle kanten open het voelde zo lekker mooi dik schuim met een lekker bloemen geurtje scherp mesje en lekker scheren dacht ik nu een uurtje later voelt alles wat ik dan niet heb open gehaald wel lekker glad en ik heb maar een heel klein beetje trekkend gevoel Dus volgende keer even meer aandacht dr bij en zekker deze setup nog eens proberen. Edited November 14, 2013 by Guest
talibeard Posted November 14, 2013 Posted November 14, 2013 - proraso pre sensitive - monsavon - omega 10019 - lord LP1822 - personna medical - med-ex florida water In twee passes DFS en ik kan haast niet wachten op de volgende keer want dan heb ik weer een zeepje op!
marco Posted November 14, 2013 Author Posted November 14, 2013 zo hehe, eindelijk de monsavon op na de volgende shave? wat wordt het volgende project?
talibeard Posted November 14, 2013 Posted November 14, 2013 Ik heb nog zo'n 100 gram liggen van mijn kilo Cella en daar wil ik ook echt wel vanaf. Op zich is Cella een zeep die bijna alles goed doet maar hij ruikt niet lekker meer, hoewel hij ook nog niet ranzig is, en als je ook P.160 kent is er voor Cella eigenlijk geen plaats meer. UEKAZ! Maar weggooien is ook zonde, het blijft een prima werkend product.
marco Posted November 14, 2013 Author Posted November 14, 2013 maar als het niet lekker meer ruikt lijkt me ook geen prettige ervaring... Ik lees alleen maar erg positieve berichten over die p.160. is dat de merknaam of het productnummer van een of ander merk? is het echt zo geweldig of heeft het door de moeilijke verkrijgbaarheid een of andere mythische status gekregen?
talibeard Posted November 14, 2013 Posted November 14, 2013 P.160 is het handelsmerk en de firma die het maakte was Elberel. Het feit dat het niet meer gemaakt wordt draagt ongetwijfeld bij aan een mythische status, niets leuker dan jammeren hoe het vroeger beter was natuurlijk, maar het is echt een bijzonder prettig product. Het probleem van Cella is het gebrek aan conserveermiddelen waardoor het product wat instabiel is. Geen probleem als je het vers per kilo koopt en niks anders gebruikt maar in roulatie doe je er gewoon te lang mee. Het ruikt nog steeds niet vies hoor maar die kilo is gewoon teveel voor een product dat het net niet is voor mij. Toch hoort het wat scheereigenschappen betreft voor mij in de top thuis maar dat is kennelijk niet genoeg. Door zijn beperkte houdbaarheid ben je je toch aan het scheren met een soort van tijdbom en dat betekent dat je het meer gebruikt dan je eigenlijk zou willen om het op te krijgen; daar kan geen enkele liefde uiteindelijk tegen denk ik....
marco Posted November 15, 2013 Author Posted November 15, 2013 jammer dat zo'n bedrijf dan niet zn recept doorgeeft/verkoopt aan een andere zeepmaker.
Lampuhkap Posted November 15, 2013 Posted November 15, 2013 Ik heb nog zo'n 100 gram liggen van mijn kilo Cella en daar wil ik ook echt wel vanaf. Op zich is Cella een zeep die bijna alles goed doet maar hij ruikt niet lekker meer, hoewel hij ook nog niet ranzig is, en als je ook P.160 kent is er voor Cella eigenlijk geen plaats meer. UEKAZ! Maar weggooien is ook zonde, het blijft een prima werkend product. Cella heb ik idd ook eeen kilo van liggen, vers P.160 ook zon 100 gram nog van zon beetje....heerlijk spul
DoubleB Posted November 15, 2013 Posted November 15, 2013 Weber PH Astra SP Simpson Tulip 3 Manchurian Klar Kabinett Aqua Velva D.R. Harris Pink After Shave Milk Idd jammer dat P.160 niet meer gemaakt wordt. Heb ook nog 100 gram liggen ongeveer. Heb wel begrepen dat RazoRock R160 (gemaakt door TFS) akelig dicht in de buurt komt van het origineel..
Guest JanWinters Posted November 15, 2013 Posted November 15, 2013 Weinig variatie met gisteren. Een iets vettere aftershave gekozen, omdat het mesje echt voor eenmalig gebruik (b)lijkt ... Verschillende wondjes. Techniek zal niet geholpen hebben. Scheren met links blijft een bijna onmogelijke klus. Gewoon doorgaan Feather Popular met Dorco ST300; Proraso groen uit bus; TFS Aftershave Balm Bergamotto Neroli. Morgen maar een keertje niet
marco Posted November 15, 2013 Author Posted November 15, 2013 EJ de89l Personna super Omega 10019 Welleda scheercreme Proraso splash Trekpleister talkpoeder voor babys DVH asb Personna is wel bevallen, heb zelfs atg gedaan, behalve bovenlip en mondhoeken. Daar voelde ik het mesje wat trekken, dus heb het risico maar niet genomen. Kan nog niet tippen aan de Polsilver. De Welleda is wel fijne crème, alleen de geur is wat apart. Ik ken de geur ergens van, maar vreemd genoeg kan ik het niet plaatsen. Prima crème, maar geen topper. Gewoon goed. Fijn geschoren, lekker glad.
Tim Posted November 16, 2013 Posted November 16, 2013 En Marco weet je al weer waar je het weleda geurtje van herkent?
iwan073 Posted November 16, 2013 Posted November 16, 2013 Shave of the Day - Zaterdag 16 november 2013 Mühle R101 Treet Platinum Mühle Kosmo Silvertip Fibre Taylor of Old Bond Street - Sandalwood Nivea for Men After Shave Balsem
Marcel Posted November 16, 2013 Posted November 16, 2013 Semogue 2011 LE Finest badger 1 Martin de Candre CJB Kamisori met Feather Professional Ever Ready Streamline met GEO stainless Speick AS. Zo, vandaag korte metten gemaakt van een baard van 8 dagen. De CJB heb ik gebruikt voor de 1e pass, WTG. Weg baard! Daarna de boel afgemaakt met de Streamline. BBS, en dat is best fijn na ruim een week!
talibeard Posted November 16, 2013 Posted November 16, 2013 Zo, vandaag korte metten gemaakt van een baard van 8 dagen. Vind jij ook dat een baard van een week zoveel lekkerder scheert dan stoppels van één of twee dagen? Het is haast een reden om een paar scheerbeurten over te slaan wat mij betreft. Dat geeft dan weer een dilemma; scheren hoort al jaren bij mijn lekkere momentjes en toch is uitgesteld genoegen soms nog groter...
Guest JanWinters Posted November 16, 2013 Posted November 16, 2013 Toch maar wat haarreductie, ook vandaag. Scheerbeurten van de afgelopen dagen waren zo weinig succesvol, dat een dagje overslaan esthetisch niet echt verantwoord is. Feather Popular met (nieuwe) Dorco ST300 Vergulde Hand (ook voor de gevoelige huid ) scheerzeep Omega 81054 (varken) TFS Aftershave Balm Bergamotto Neroli Voor het eerst in tijden een kwast gebruikt. Ik lijk er wel allergisch voor. Elke millimeter die aangeraakt is door de kwast jeukt. De aftershave krijgt dit gevoel niet weg. Misschien is het tijd om een synthetische kwast te kopen. Heb gezien dat de productie van de kunstof haren 'iets' diervriendelijker is, dan het natuurproduct
Lampuhkap Posted November 16, 2013 Posted November 16, 2013 http://i.imgur.com/03SmUvU.jpg[/img] Shaving Society Omdat t vandaag een speciale dag is, ook maar wat speciale zeep uit de kast getrokken! Vandaag 7 jaar samen met Marloes, dus dat mogen we ook met het scheren wel een beetje vieren Setup: Gilette Super Adjustable op stand 8 met een Astra SP (nieuw) Semogue SOC 2 band finest badger Vintage Penhaligon's English Fern Tallow Ogallala Bay Rum Aftershave Het is alweer een tijdje geleden dat ik de Super Adjustable gebruikt had, dus die heb ik voor vandaag maar weer eens ingezet. Met een beetje middle-of-the-road mesje, Astra SP. Krabber wel op een lekker agressief standje (8) en gaan met die banaan! Vandaag mn duurste zeep van allemaal van stal gehaald, de Penhaligon's. De zeep zelf komt van ergens midden 80-er jaren en in deze samenstelling al fors wat jaren niet meer op de markt. Het is, onder een hoop scheerders, een gewilde zeep. Ik heb met wat geluk via BullGoose Shaving Supplies een hele poos terug deze zeep voor (behoorlijk veel) geld bemachtigd. De zeep ruikt heerlijk licht zoetig. De zeep is ERG makkelijk op te kloppen en is qua schuim lekker dik en erg slick. Beschermt goed ook! Met de SOC kwast had ik binnen no-time de gehele Disney-kom vol met schuim zitten, als je de hoeveelheid uit moet drukken in het aantal passes, zeker voor een pass of 20 Beetje overkill zal maar zeggen Scheren ging uitstekend, 3 passes op het gezicht en dit keer 4 in de nek. Echt een perfect BBS resultaat Daar kan Marloes vandaag wel weer even van genieten Lekker afgerond met de Ogallala, was heerlijk. Dikke branderige klap in het gezicht de eerste 2 minuten en daarna een heerlijk rustig gevoel op het gezicht! De zoet/kruidige lucht is echt sterk en blijft enorm lang hangen. Al met al weer een heerlijke shave Nu vandaag maar zorgen dat de rest van de dag ook zo uitpakt! Fijne dag allemaal!
Guest JanWinters Posted November 16, 2013 Posted November 16, 2013 Vandaag 7 jaar samen met Marloes, dus dat mogen we ook met het scheren wel een beetje vieren Van harte gefeliciteerd Lampuhkap
Recommended Posts