marco Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 okey, ik heb me vandaag nog niet geschoren, maar ik wilde ook een keer de eer hebben om een SOTD te openen.... Fijne maandag!
YdieresiS Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Vanmorgen een fijne shave gehad: Omgea Proraso Kwast Proraso Sensibli Scheerzeep Edwin Jagger DE89L Feather Proraso Sensibli ASB De vergulde hand aluin blok Drie passes gedaan. 1 keer WTG en 2 keer ATG. Op twee kleine plekjes na niets opengehaald. Nieuwe Feather gebruikt. Mijn tactiek deze morgen was voorzichtiger en nog minder druk uitoefenen (dit doe ik normaal ook vrijwel niet, maar nu nog minder). Dit heeft wel zijn uitwerking gehad. Iets minder glad dan anders, maar ook zeker minder plekjes open gehaald. Deze tactiek nog maar even volhouden bij de volgende shaves en kijken hoe het dan gaat. Fijne maandag!
Jasp. Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Op maandag thuiswerkdag, dus dan neem ik s'ochtends nog even iets uitgebreider de tijd om me te scheren, erg fijn. Vandaag: Taylor of Old Bond Street Sandalwood met Semogue SOC Super Badger kwast Edwin Jagger DE89L met een Astra Super Platinum mesje Proraso 'blue' after shave balsem Heel goed resultaat na 1x WTG en 1x ATG. Heb normaal nog wel eens last van razorburn op m'n nek, maar nu helemaal niets. Vraag me nu wel af dit komt door het feit dat ik iets meer de tijd neem of door de gebruikte producten (de Proraso balsem is nieuw voor mij)...waarschijnlijk een combinatie van beide.
Snuff Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Semogue 2band with water buffalo horn handle Barbiere di Figaro Esclusivo Weber DLC met Tradere handvat en Iridium mesje Floid Amber After Shave
Lampuhkap Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 http://i.imgur.com/3TNb6kU.jpg[/img] Lekker weer een shave met een herfst tintje Setup: Muhle R41 met Gilette Bleue Extra (2) Hardright met TGN 2 band finest badger XH Tabac scheerzeep Ogallala Bay Rum aftershave Lekkere shave, alleen 3x in 1 week met de R41, dat merk je wel. Lichte irritatie op de nek. Verder wel mooie BBS resultaat met 3 passes. Zal ik de Pearl deze week weer eens wat aandacht geven?
DoubleB Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Weber PH Astra Superior Platinum Morris & Forndran L7 Jade BdF Mistero Floïd Blue Proraso ASB
Johan Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Ik heb me vanmorgen al geschoren, maar nog geen tijd gehad om de SOTD te posten Vitos sapone per barba zeep (groen) Omega 10019 kwast Feather Popular krabber Personna Platinum Chrome mesje Pitralon Classic aftershave Prima combinatie ... de Vitos scheerzeep heeft een lekkere geur om mee wakker te worden, en de Pitralon maakt het helemaal af.
Ragnar Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Bdf classico simpsons special dovo cellidur 5/8 Floid amber aftershave
antonius Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Setup vanavond: Wilkinson dassenharen kwast, Toobs sandelwood, Straight van Fritz bracht, Na twee passes af koelen met clarins asb. Geen wondjes Gr antonius
iwan073 Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 (edited) Shave of the Day - Maandag 11 november 2013 Mühle R101 Derby Extra Mühle Kosmo Silvertip Fibre Taylor of Old Bond Street - Jermyn Street Nivea for Men After Shave Balsem Sensitive Vandaag geen douche genomen voor de scheerbeurt. Gewoon een beetje nat gemaakt en het scheerschuim even in laten trekken. Hoewel de TOBS Jermyn Street geweldig presteert vind ik de geur nog steeds niks. Ik snap niet dat mensen hem "heerlijk" kunnen vinden. Edited November 11, 2013 by Guest
pjdevos Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Vanavond uit eten om St Maarten te ontlopen. Snel geschoren Weber DLC Personna Red Proraso pre shave SOC das HowToGrowAMoustache Vanetiver TFS Sandelwood ASB Ahhh, een hele goede scheerbeurt. De Weber met de Personna is echt een hele goede combinatie. BBS in 3 passes, geen irritatie, geen wondjes, niets!
marco Posted November 12, 2013 Author Posted November 12, 2013 Vandaag haast: Gillette Fusion Muhle sandalwood Omega 10019 merkloze splash Gillette as gel bah, ik miste mn krabbertje met Polsilver vanochtend! morgen weer lekker met de krabber, nog twee keer tot de polsilver de 10 heeft gered. Dat wordt dus twee dagen de krabber pakken, haast of geen haast.
Noxa Posted November 12, 2013 Posted November 12, 2013 Vanavond mijn R89 weer eens uit de kast gehaald. Dat blijft toch ook een topper. Muhle R89 Muhle Kwast Prep preshave D.R. Harris Arlington zeep Floid Amber aftershave Spiegelglad in 2,5 passed, de rest van de week de straight weer eens erbij pakken.
talibeard Posted November 12, 2013 Posted November 12, 2013 - Proraso pre sensitive - Monsavon - Omega 10019 - Lord LP1822 met Personna Medical (1e keer) - Pinaud Bay Rum Die Personna meds zijn wel wat mij betreft één van de fijnste Personna mesjes, hoewel ze ook niet helemaal voldoen aan de hype ervan op B&B. Dat zal wel iets chauvinistisch zijn aangezien het één van de weinige DE-mesjes zijn die nog in de USA gemaakt worden. Medium scherp (meer dan de red IP's) en erg vergevingsgezind. Als je de kans hebt ze een keer te proberen; zeker doen!
Tim Posted November 12, 2013 Posted November 12, 2013 Haha Zwarte piet is geweest en heeft een pakketje achter gelaten vandaag dus weer eens wat anders da met hema mesje laatste keer (eerst opmaken) omega kwast citrus zeep nivea aftershave de citrus tester gepakt deze sprong er wel heel erg uit wat geur betreft ik hou hier van scheren en nog een lekker geurtje in je neus ook top hoor trok wel een beetje hier en daar maar na wat nivea aftershave zit ik er weer comfortabel bij
meemai Posted November 12, 2013 Posted November 12, 2013 Haha Zwarte piet is geweest en heeft een pakketje achter gelaten vandaag dus weer eens wat anders da met hema mesje laatste keer (eerst opmaken) omega kwast citrus zeep nivea aftershave de citrus tester gepakt deze sprong er wel heel erg uit wat geur betreft ik hou hier van scheren en nog een lekker geurtje in je neus ook top hoor trok wel een beetje hier en daar maar na wat nivea aftershave zit ik er weer comfortabel bij De testers die twee kleine zijn trouwens jabonman zepen dan weet je dat, dat heb ik denk ik niet gemeld misschien.
Buffel Posted November 12, 2013 Posted November 12, 2013 Vandaag : (nu in het goede topic ) Rod kneep kwast Martin de Candre Genco fluid steel 5/8 Tobs witch hazel Weer perfect glad in 2 passes! Fijne avond
Tim Posted November 12, 2013 Posted November 12, 2013 De testers die twee kleine zijn trouwens jabonman zepen dan weet je dat, dat heb ik denk ik niet gemeld misschien. Nee wist ik niet lekker geurtje fijne zeep
Lampuhkap Posted November 13, 2013 Posted November 13, 2013 http://www.toolsforschools.ca/blog/wp-content/uploads/2012/03/homealone.jpg[/img] http://i.imgur.com/PZb87uH.jpg[/img] Shaving Society Ja ja, het is weer zover, Winter Wednesday! Vandaag alvast een winter themed shave, ijskoud! Setup: Pearl TP SHD21S met Voskhod (nieuw) Semogue SOC 2 Band Finest Badger VITOS Pre-Shave creme TFS Freschezza Polare scheerzeep Clubman Jeris Osage Rub TFS Freschezza Polare ASB De shave was wel ok, had wat irritatieplekjes van de vorige shaves in mn nek en die had ik eigenlijk wat langer moeten laten helen....ik heb t weer aardig kapot getrokken vandaag, 2 plekjes in mn nek open en 1 op mn kin. Had na het douchen eerst de VITOS Pre-Shave creme opgedaan, even de haartjes lekker zacht maken Daarna lekker de TFS opgeklopt met de SOC. Ging erg lekker, lekker dik romig schuim! Daarna, zoals gewoonlijk de 3 passes gedaan! Verder wel een mooi glad resultaat! Ben erg goed te spreken over de Voskhods! Lekker scherp! Redelijk smooth. Eerst na de shave een dikke splash Osage Rub erop en die even lekker laten inwerken. Heel mn gezicht ijs en ijskoud! Daarna nog een laagje TFS Freschezza Polare ASB eroverheen en maar even wachten tot het weer maandag is denk ik....even mn huidje laten bijkomen..... Nog leuke zeep/AS/ASB tips voor de volgende keer? Alvast een fijne dag allemaal !
DoubleB Posted November 13, 2013 Posted November 13, 2013 Gem 1912 Gem SS PTFE SOC Finest 2 band Mike's Natural Soaps Orange, Cedarwood & Black Pepper Clubman VIBR St. Johns Bay Rum Balm
iwan073 Posted November 13, 2013 Posted November 13, 2013 Shave of the Day - Woensdag 13 november 2013 Mühle R101 Treet Platinum Mühle Kosmo Silvertip Fibre Daniel Rotely Harris - Windsor De Vergulde Hand After Shave Balsem
marco Posted November 13, 2013 Author Posted November 13, 2013 EJ de89l met Polsilver 9e keer Omega 10019 Klar Kabinett Proraso splash Nivea sensitive asb Polsilver begint nu toch echt minder te presteren. Morgen de 10e en laatste keer. Waarschijnlijk dan alleen twee keer wtg, om voorzichtig te zijn, maar toch die 10 te halen. De Klar is een fijne zeep. Lekker dik romig schuim en een subtiel geurtje. Niet het meest mannelijke, maar ook zeker niet verwijfd ofzo. Laten we maar zeggen: bloemig op een mannelijke manier. De nivea asb is eigenlijk wat ik er al van had verwacht; verzorgend en een subtiele lekkere geur. Dat was de eerste combi Meemai, ik heb er van genoten. Thanks! Als die Polsilver er uit is ga ik een van je Personnas er in doen, dat is een mesje wat ik al lang wilde uitproberen. Fijne avond, en voor hen die slapen gaan: weltrusten!
meemai Posted November 14, 2013 Posted November 14, 2013 @ Marco super! De Klarr is mooi man, iedere man die er moeite mee heeft om naar rozen te ruiken is geen waardige man. Rozen zijn awesome! En tja slecht nieuws mannen ik heb na een dag twee keer scheren op een dag wat schade opgelopen, als ik nu probeer te scheren doet het veel pijn ik hou een tijdje rust.
YdieresiS Posted November 14, 2013 Posted November 14, 2013 Omega Proraso Kwast Proraso Sensibli Scheerzeep British Made TTO (overgenomen van Merwtje) Feather Proraso Sensibli ASB Gisteravond een erg fijne shave gehad. De krabber die ik van Merwtje heb overgenomen presteert goed. Hij is naar mijn idee wel te licht, maar ik als beginner kan er bijna alles mee doen en best ruig, zonder nicks of iets dergelijks op te lopen. Alleen 1 puistje opengehaald. Mijn Edwin Jagger vereist meer rust en tactiek, met deze krabber kan ik bijna alles wel doen. Ik had er een nieuw Feather mesje in geplaatst om een goede vergelijking te kunnen maken, de rest van mijn setup was hetzelfde. Een nadeel aan deze krabber tegenover de EJ DE89L vind ik wel dat het schuim niet goed wordt meegenomen, waardoor je wat lastiger ziet welke plekken je hebt gehad. Deze krabber is in ieder geval (zoals het lijkt) wel geschikt voor een snelle shave. Resultaat was wel BBS. Al met al erg positieve ervaring, beter dan ik had verwacht.
DoubleB Posted November 14, 2013 Posted November 14, 2013 Gem Pushbutton Gem SS PTFE M&F L7 Jade Martin de Candre Fougere Speick Crabtree & Evelyn West Indian Limes Momenteel mijn favoriete software setup =)
Recommended Posts