Jump to content

Hallo allemaal

Phate
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag, mijn naam is Peter, 53 jaar, helaas in het bezit van de ongelukkige combinatie van gevoelige huid en zware baard. Een jaar of 30 geleden de DE met vlindersluiting van mijn opa gebruikt maar sindsdien grotendeels Fusion Proglide i.c.m. Gillette gel. 

De afgelopen 30 jaar dus dagelijks zitten racen over de kin, 2 minuten max. want kan niet mislukken ?. Van de week jarig en van mijn vrouw een Edwin Jagger Pure Badger scheerkwast gekregen, een Mühle R89 safety razor, Mühle mesjes en Taylor of old Bond Street scheercreme. 

Het opschuimen was even wennen, de eerste keer was ik heel druk geweest en dacht ik dat ik klaar was maar toch maar filmpjes gezocht. Ik was dus niet klaar maar net begonnen ?.

Afijn, de eerste 2 dagen te veel druk en nu zachtjes. Dat gaat al stukken beter. 1 x met de richting mee en 1x tegen de richting in. 

Resultaat: op zijn minst net ze glad als Gillette. Heerlijk om even de tijd te nemen 's ochtends. Alleen de razor burn..... is al een heel stuk minder, niet heel veel meer, maar had ik 0 bij Gillette.

En de hamvraag natuurlijk: is 4 dagen voor een Mühle mesje te veel? En hoe valt bijvoorbeeld Personna uit? Vergevingsgezind of niet? 

Welkom en veel plezier hier. Je hebt een mooie verjaardagscadeau gekregen. Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Mesjes zijn zo persoonlijk dat het moeilijk is om er iets over te zeggen. Je moet ze zelf uitproberen

• Thanks! 1

Welkom en veel plezier. Ik ben je pas kortgeleden voor gegaan, maar het is verslavend. Erg leuke hobby en ontspanning.

PS: Ik zit nog in de fase: hoe krijg ik een lekker schuim (lather). Per zeep zit daar nogal verschil in

• Thanks! 1

Dergelijke keuze  aan scheergerei  om te geven  getuigt van goede smaak !  Maar dat wist je al anders had ze je vrouw niet geweest, toch?

Ik dwaal af, Als nog gefeliciteerd en Welkom.

Wim

Gefeliciteerd en welkom! Taylor of Old Bond Street (TOBS) Sandalwood icm MuhleR89 gebruik ik zelf ook (wel eens). 

Heb zelf ook een (semi)gevoelige huid. Bij mij werken de Astra Platinum (groen) mesjes perfect in deze combi. Maar zoals al geschreven; het is heel persoonlijk allemaal. Blijven proberen en veel scheerplezier toegewenst! 

Je leest al dat Muhle mesjes geen goede naam hebben hier. Reputatie die ze zelf hebben opgebouwd door ruwe mesjes te maken die slecht snijden en trekkerig zijn. Oh ja ze zijn ook nog duur. Kortom slechte mesjes vind ik ook.

Het beste is om in een van de on line winkels een proefpakket te bestellen van veel verschillende mesjes....

• I like it 1

Maar eens rustig begonnen met een paar nieuwe mesjes ter vervanging van de Mühle. Deze doen wat ze moeten doen, maar als ik zo lees moet het beter kunnen.

Dus vandaag eerst een standaard besteld en in het voorbij gaan nog een pakje Personna en een pakje Derby Premium. Rustig aan opbouwen, geen zin om mesjes half gebruikt weg te mikken ?.

• I like it 1

Phate schreef 1 uur terug:

Maar eens rustig begonnen met een paar nieuwe mesjes ter vervanging van de Mühle. Deze doen wat ze moeten doen, maar als ik zo lees moet het beter kunnen.

Dus vandaag eerst een standaard besteld en in het voorbij gaan nog een pakje Personna en een pakje Derby Premium. Rustig aan opbouwen, geen zin om mesjes half gebruikt weg te mikken ?.

Bekijk ook eens: