JvdK Posted April 8, 2020 Posted April 8, 2020 Ik zie momenteel veel slants voorbij komen met hele goede recensies. Van de Merkur weet je dat dit een uitermate beproefd en betrouwbaar concept is met goede recensies. Daarnaast is (in een vrijwel gelijke prijsklasse) een relatief nieuwere Parker semi-slant gekomen met goede recensies. Dit maakt de keuze lastig. Heeft de semi-slant van Parker voordeel gehad van de technische vooruitgang, of Is dit verwaarloosbaar. Een veel duurdere ATT S1 krijgt ook hele goede recenties maar daarvan vraag ik me af of de prestaties de veel hogere prijs rechtvaardigen (buiten het feit dat de ATT S1 van Stainless Steel is)? vraag is; welke van deze 3 slants scheert beter en waarom? 1
Levi Posted April 8, 2020 Posted April 8, 2020 Ik heb de Merkur 37C slant en de Parker 55SL semi slant. Beide scheren efficiënt en comfortabel. Het verschil tussen die twee is dat de Merkur iets milder scheert dan de Parker, de Parker scheert iets ruwer en heeft ook een langere greep. Twee heel fijne krabbers. De ATT heb ik niet dus kan ik niet mee vergelijken. 1
Kazuya17 Posted April 8, 2020 Posted April 8, 2020 Als je prijs kwaliteit wilt, kies dan de 39c lange steel, of de 37C. Heb diverse dure krabbers, maar kwa prijs kwaliteit komen er niet veel in de buurt. 1
bartje-p Posted April 20, 2020 Posted April 20, 2020 Ik volg dit draadje ook even, erg interessant. Ben namelijk nu al aan het nadenken over een volgend mes, maar zal daar nog een apart topic over starten: slanted, open kam of instelbaar... gevoelsmatig neig ik naar een slanted mes 1
Recommended Posts