koenfucius Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 Merkur 37c Wizamet Super Iridium Alpha Rubberset 400 Tribute Extro Cosmesi Isola Balea Ultrasensitive Balsem Hé, blijkt de eerste keer dat ik de Merkur 37 gebruik dit jaar, terwijl het één van mijn lievelingskrabbers is en vorig jaar de meest gebruikte. En vandaag bleek weer direct hoe goed deze is. Ik denk dat deze de komende dagen verder aan de beurt blijft. 9
UnShaven Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 Razor: Timeless 0.95 OC (USA) Blade: Hema (Netherlands) Pre-Shave: None Shaving Bowl: None Soap: Monsavon (France) Brush: AP Shave Co 24mm Tuxedo Blue Lagoon handle (Canada) Aftershave: Di Barba Aluin (Italy) Aftershave: Williams Aqua Velva (UK) Aftershave: Adam’s After Shave Balm (Hungary)EDT: None 7
Shavingexperience Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 Weer fris en fruitig! ? Soap : Extro Cosmesi - Bergamotto di Calabria SvdD : 06-04-2020 Razor : Merkur 20C Blade : Rapira Platinum Lux (3) Brush : Omega - EVO Silvertip fibre - Special Veteran Aftershave : Extro Cosmesi - Bergamotto di Calabria Eau de Toilette: Christian Dior – Eau Sauvage 9
Levi Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 Simpson Trafalgar T3 Barrister and Mann Bay Rum Sedef Derby Extra Layrite No.9 Bay Rum Vandaag was de techniek niet optimaal, een klein beetje scheerirritatie aan de linkerkant maar wel glad geschoren. Fijne maandag! 9
Wimmie Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 Rockwell 6 C Gillette Rubie (2*) Arko comfort Smooth Operator Smoked Wood Simpson Special Best Badger Wimmie Bowl Thayers Which Hazel Reuzel aftershave Garnier Ambre Solaire Pappa is glad en Klaar voor een 'bakkie' in de tuin met .... Fijne dag allemaal. http:// http:// 7
dhr K Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 Tatara masamune SB Feather(2) MRed HMW TGS Amber fougere Old spice original AS Wraak nemen op gisteren. Zelfde zeep en kwast en nu wel goed. Tevreden en glad... 6 2
JeroenP Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 2 gangen (WTG en XTG). Futur op stand 4. Mesje voor de vierde keer gebruikt, nog steeds comfortabel. Vanwege werk wat later dan gepland maar desondanks prima scheerbeurt. 1 'nick' (Wat is hier een goed NL alternatief woord voor?) op de kin. Maar dat heb ik helemaal aan mijzelf te danken. Toch even eigenwijs zonder schuim op de kin er nog een keer overheen. Aluinwerk, geen pleisters gelukkig. Zo nu weer verder met thuiswerken. Morgen mag ik gelukkig weer fysiek een meeting doen. Blijf gezond allemaal! Rating: 4 / 5 Razor: Futur (kloon) Blade: Astra Superior Platinum Brush: Qshave QM3203 Pre-Shave: Proraso Green Eucalyptus & Menthol Lather: Proraso Eucalipto e mentolo (green) Aftershave: Hâttrick Classic Additional Care: Hete handdoek Pre-Shave Koud Water De Vergulde Hand Aluinblok 5
Levi Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 JeroenP schreef 5 minuten geleden:1 'nick' (Wat is hier een goed NL alternatief woord voor?) op de kin. Ik zou het als “insnijding” benoemen ?. 2
JeroenP Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 dhr K schreef 15 minuten geleden: sneetje, hap. kras, bijt, (gapende) wond ? Dan was het in mijn geval een kras! Dank! 1 1
Bartmen Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 Een wat late scheerbeurt. Maar desondanks prima de luxe? Met de Sanguine shavette. Goed ding compleet rvs. Zal wel een mooi tijdje meegaan denk ik. 7
Bartmen Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 @Levi heb ook een sedef besteld . Zien als het wat is 1
Levi Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 @Bartmen het is een goedkope shavette, dat zal je wel merken aan de afwerking. Heel licht van materiaal maar ik vind hem wel fijn scheren. Let wel op van je vingers om het mesje erin te schuiven ?. 1
Bartmen Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 Ik ben er een beetje bekend mee met het laden van het mesje bij Sedef shavette ..... ?Had altijd zo n ding maar kan hem niet meer vinden .
sami Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 Ik zag op YouTube een Turkse kapper die er goed mee overweg kan die de hoekjes afbreekt zodat het mesje goed in de shavette ligt ik heb er zelf 2 afbreken van de hoekjes helpt inderdaad wel 1
koenfucius Posted April 7, 2020 Author Posted April 7, 2020 Merkur 37 c Wizamet Super Iridium Alpha Rubberset 400 Tribute Barrister and Mann Latha Oceana Balea Ultrasensitive Balsem Ik blijf verder doen met de Merkur 37 c en dat is goed. 9
JeroenP Posted April 7, 2020 Posted April 7, 2020 Op deze mistige ochtend een simpele maar doeltreffende scheerbeurt. 2 gangen, ondanks vijfde beurt van het mesje, geen krasjes of irritatie. Maak er een mooie dag van allemaal! Rating: 4.5 / 5 Razor: Futur (kloon) Blade: Astra Superior Platinum Brush: Qshave QM3203 Pre-Shave: Warm water Lather: The Goodfellas' Smile Amber Fougere Aftershave: The Goodfellas' Smile Amber Fougere - A.S.Parfum Additional Care: Koud Water 8
UnShaven Posted April 7, 2020 Posted April 7, 2020 Razor: Timeless 0.95 Ti OC (USA) Blade: Hema (Netherlands) Pre-Shave: Prep Crème (UK) Shaving Bowl: None Soap: Monsavon (France) Brush: AP Shave Co 24mm Tuxedo Blue Lagoon handle (Canada) Aftershave: Di Barba Aluin (Italy) Aftershave: Williams Aqua Velva (UK) Aftershave: Adam’s After Shave Balm (Hungary)EDT: None 6
Wimmie Posted April 7, 2020 Posted April 7, 2020 De foto's spreken voor zich, toch? Fijne dag allemaal. http:// http:// 3 3
Levi Posted April 7, 2020 Posted April 7, 2020 (edited) Edwin Jagger 21mm Pure Badger Tabac Original Merkur 37 C Feather New Hi Stainless Dana English Leather Heel fijne scheerbeurt. De combinatie krabber en mesje is heel aangenaam. Je voelt amper het mesje en scheert heel efficiënt. De geur van de zeep is ook heel fijn. Zoals ik eerder al vermeld heb is de gelijkenis met de English Leather Cologne 1949 groot. Het schuimpje en de glijeigenschappen zijn ook goed. Fijne dinsdag mannen! Edited April 7, 2020 by ChrisVanMeer 47C veranderd in 37C 9
dhr K Posted April 7, 2020 Posted April 7, 2020 1ste pas met de feathel met proguard 2de en 3de met GC .84SB en Rapira platinum lux (4) Semogue SOC badger Proraso wit pre Extro cosmesi Pirata Extro cosmesi Pirata AS Uitstekende scheerbeurt. Prachtige schuim en goed gegaan met shavette. Heb het maar bij een pas gelaten. Geen krassen of beten. Langzaam opbouwen. Ik ben zeer tevreden, dat spul scheert goed. Ik ben zo glad als een aal en ruik nog lekker ook ? 7
dhr K Posted April 7, 2020 Posted April 7, 2020 @Levi kwam de typfout door de Tabac? ? @Wimmie koffie met lekkers zonder je te scheren. Kan dat zomaar? ? 1
Recommended Posts