hdr Posted April 3, 2020 Posted April 3, 2020 Goedenavond, ik zal even voorstellen, mijn naam is Harold ik ben 52 jaar en scheer me al vanaf mijn 13 / 14. begonnen met de Gillette G2 en zo iedere keer upgrade naar de nieuwere versie van Gillette tot de fusion proglide. maar eigenlijk hoe langer ik me scheer des te meer krijg ik er een hekel aan het is niet fijn. het doet pijn en niet alleen in de portemonnee 2 hooguit 3 x scheren met het mesje en weg ermee. tot ik een half jaartje geleden per ongeluk iets op facebook zag over ouderwets scheren en dat trok mijn aandacht. de verhalen die ik daar las waren verbazingwekkend de meeste hadden het zelfde probleem en waren nu overgestapt op double edge scheren. dat wil ik ook. dus op ali express maar de stoute schoenen aan getrokken en de Qshave besteld. En nu maar wachten en wachten en wachten. eindelijk daar was hij , wat een gaaf apparaat , verstelbaar en zwaar. en nu?????? SCHEREN, maar hoe???? ik kan eigenlijk helemaal niet scheren. en dat ouderwetse scheren , mmmmhhhh en me nu zeker snijden iedere keer. nee dat trekt me ook niet. maar natuurlijk YOUTUBE en inderdaad de filmpje op youtube helpen zeker. veel kijken en proberen. een kwast en zeep had ik jaren geleden al eens gekregen van mijn zoon maar weinig gebruikt want ik wist niet hoe?? het schuimde niet. veel geleerd op youtube en inmiddels lukt me het wel en wat een genot dat kwasten. Het scheren dat was ook gaaf , de eerste keer en lekker gevoel niet BBS maar wel erg aangenaam, wauw dat smaakt naar meer. de qshave onder de neus scheren dat is niet erg makkelijk dus maar wat andere krabbers gekocht bij ali express. maar dat is het toch niet. op diverse sites las ik over de LORD6 en deze maar besteld via ebay en dat was idd. een stuk prettiger. maar ik mis toch nog iets en na lang twijfelen toch maar de stoute schoenen aan getrokken en de Edin Jagger DE89 gekocht. en nu valt alles op zijn plek, wat een fantastisch mes, absolute aanrader. inmiddels heb ik wat andere krabbers erbij gekocht want het is wel een heel erg leuke verslaving. Razorock German slant ook erg fijn, gewonnen op facebook de Rockwell 6C ook een fijne krabber met verschillende grond platen. en ook de single edge krabbers ONE BLADE ( kan ik niet echt aan wennen) en de BROMAN deze heeft potentieel. inmiddels ook nieuw kwasten besteld oa de Kensurf winter editie dashaar (fantastisch) en een Omega varken(ook erg fijn) en natuurlijk zeep: uiteraard Proraso green, tobs sandelwood, palmolive creme en via mijn kapper de Arko stick. hier valt nog wel wat te winnen maar rustig aan het duurt nog wel even voor dit op is. ik leer nog iedere dag en merk ook ieder mesje is weer anders en reageert ook weer anders op een krabber en ook hier nog niet de ideale kombo gevonden. soms gaat het goed en soms zit het tegen maar het is een ontdekkingsreis en scheren is weer leuk geworden. een stukje ontspanning. ookal scheer ik niet ieder dag ( gevoelig huidje) het is genieten. tot zover. scheer ze harold advies is altijd welkom 5
ChrisVanMeer Posted April 4, 2020 Posted April 4, 2020 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society 1
bartje-p Posted April 6, 2020 Posted April 6, 2020 Welkom en veel plezier hier. Er valt genoeg te experimenteren! 1
Kazuya17 Posted April 22, 2020 Posted April 22, 2020 Welkom, wat een prachtig verhaal. Veel plezier. 1
Recommended Posts