Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Bartmen

Feather artist vs Ali

Aanbevolen reacties

Ik was wel benieuwd wat verschil is in kwaliteit en gebruik van de Feather artist en de goedkope van Aliexpress ....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Bartmen

Ik meen mij te herinneren dat jij een kloon hebt van een Kai Captain variant. (onderste op de foto)

Die lijken toch wat anders te zijn dan de AC SS. 

Bij mij steekt het mesje daar een pak verder uit.  (Ik betwijfel of de "bobbel" eigenlijk iets doet als het mes zo ver uitsteekt.)

Met de onderste heb ik me maar 1 keer geschoren dus een zinnige mening heb ik er niet over... 

spacer.png

Ik denk dat je niet zo veel mensen gaat vinden die zowel een echte AC SS als een kloon van AliExpress hebben.

Op Amerikaanse forums komt dit wel voor.

De echte AC SS zal ongetwijfeld beter gemaakt zijn en is vervaardigd uit RVS dacht ik.

Dat ie merkelijk beter gaat scheren lijkt me erg sterk.  Het is en blijft een mesjes houder.

Die dingen scheren goed omdat de Feather professional mesjes erg goed zijn. Veel meer is er niet aan denk ik.

PS:

Als je het gevoel van een echte straight wil moet je deze proberen. (Mét bijbehorende mesjes in dit geval!)

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt Hans! Klopt idd ik heb een kloon van  de Kai Captain. Ik vind hem best goed scheren en makkelijk. Net wat je zegt het ligt grotendeels aan het mesje. Die laatste link is niet zo mijn ding. Vind die niet mooi. Scheren zal wel prima zijn . Maar het oog wil ook wat. Die kloon is makkelijk voor de vakantie . 1 mesje mee en gaan. 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het feit dat ie een beetje "fout" is juist charmant. 😁

Die AC kloon is ook al mee geweest op vakantie. Erg handig.

Laatst was het een gold dollar en een lapje leer en dat zal vanaf nu de strategie blijven.

Blijft toch leuker dan een shavette.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij is mijn kloon AC ook roestvrijstaal... een keer geprobeerd en ging best goed. Ik deed het met de procurad die er in zat, maar die is bot. Eerst andere mesjes kopen. Dat andere ding ook een keer geprobeerd maar was geen succes. Het begon toch op een bloedbad te lijken dus snel mee opgehouden. Eerst met AC kloon leren (of eentje met halve mesjes)

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
dhr K schreef 4 uur geleden:

Volgens mij is mijn kloon AC ook roestvrijstaal... een keer geprobeerd en ging best goed. Ik deed het met de procurad die er in zat, maar die is bot. Eerst andere mesjes kopen. Dat andere ding ook een keer geprobeerd maar was geen succes. Het begon toch op een bloedbad te lijken dus snel mee opgehouden. Eerst met AC kloon leren (of eentje met halve mesjes)

Raar. Ik zou denken dat dat "andere ding" net makkelijker is. Tja...

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@dhr K

Ter info.

Het is best om je als beginner niet in 1 keer helemaal te scheren.

Als je rechtshandig bent doe dan enkel de rechterwang voor minstens een week. Ook als het heel goed gaat.

De bedoeling is om eerst  comfort  en spiergeheugen te kweken.

Vervolgens doe je ook de andere wang met Links en zo ga je verder.

Voordeel van een shavette is dat je bepaalde bewegingen zonder mesje kan uittesten.

PS:

Ik weet niet wat de exacte reden van het "bloedbad" was maar hou er rekening mee dat de echte Feather AC mesjes een grootorde scherper zijn dan wat er in die Chinese shavette zit.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank voor de tips. Ik was ook van plan om stukje voor stukje te werk te gaan. 'dat andere ding' heeft een veel grotere (langere) mes dan de feathers. Dus grotere snijvlakte. Komt goed. Ik neem de tijd om me er in te bekwamen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.