meemai Posted November 9, 2013 Posted November 9, 2013 Iemand ervaring met dit spul? Ik zeg niet gauw wat, maar ik moest me twee keer op een dag scheren en de tweede keer was mijn mesjes blijkbaar bot, dus flink wat irritatie, aftershave erop nog meer irritatie. Zal ook wel ermee te maken hebben dat ik voor de tweede keer scheren ging op een dag... Maar goed ik moet morgen erg vroeg op, en wilde die tijd uitsparen! Maar goed mijn aftershave (alcohol vrij) met alcohol is sowieso niets voor mij, bezorgde me nog meer pijn... Dus besloot ik de prep uit de kast te pakken, iemand had me verteld dat je het bij zowat alles kan gebruiken ook bij scheerbranden. Nou prima ik flink wat spul erop doen, en het brandde en het voelde alsof mijn hele gezicht een grote schaafwond was die brandde en brandde. Maar nu een paar minuten later gaat het een stuk beter! Sorry als de post een beetje onsamenhangend is ik wilde enkel deze tip delen, en kijken of andere hetzelfde ervaren. Mijn ellebogen zijn op door ziekte en dus hebi k snel getyped uit mijn hoofd zonder eventueel aanpassingen te maken. Sorry daarvoor.
pjdevos Posted November 9, 2013 Posted November 9, 2013 Ik heb het niet zelf, maar volgens mij is het geen speciaal razor burn product. Die zijn er wel, proraso heeft het. Beetje verkoelende en verzorgende lotion werkt ook. Washandje met koud water direct na het scheren. Oh en als je weet dat je een gevoelig huidje hebt, overdrijf net met XTG en ATG. Maar goed mijn aftershave (alcohol vrij) met alcohol is sowieso niets voor mij, Jaja, alcoholvrij, met alcohol
meemai Posted November 9, 2013 Author Posted November 9, 2013 alcohol vrij staat tussen haakjes en daarnaast staat dat met alcohol niets voor mij is. Dus niet alcoholvrij met alcohol.
Snuff Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 te zien aan het tijdstip waarop je dit schreef hoef je straks niet eens mee op te staan Tweemaal op een dag scheren als je techniek nog niet echt op punt staat dat is vragen om moeilijkheden. Als je het al doet dan de tweede beurt één enkele pass doen, zou moeten meer dan voldoende zijn. Bij scheerbrand mag ik graag Arko C crème gebruiken, is heel dik maar na uitsmeren helpt het heel goed (bij mij toch).
Barbiere di Figaro Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 De gebruikelijke Prep (pre e dopo) is misschien wat minder verkoelend dan de specifieke Prep aftershave balm die volgens Prep juist bedoeld is voor de gevoelige huid en waar specifiek op staat dat er geen alcohol in zit. De geur van de Prep-producten is vaak enigszins medicinaal.
Recommended Posts