Ga naar inhoud
Robgtt99

Amazon in Nederland

Aanbevolen reacties

Er staat nu weer een advertentie op Amazon.nl voor die Feathers.

200 stuks voor Euro 11,39.

Ik heb ze besteld voor totaal Euro 13,88 worden ze vanuit Luxemburg door Amazon verzonden.

Ik ben heel benieuwd. Deze Feathers behoorden altijd tot mijn favoriete mesjes, en hoewel ik me vaak met een open mes scheer of een Feather SS, is het mooi om er een stel achter de hand te hebben.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan iemand uitleggen waardoor de Feathers bij BdF dan € 34,40 per 100 kosten?

Uit principe koop ik liever bij de winkelier dan via Ebay of Amazon (lees overigens ook het artikel op Tweakers). Maar dit verschil is wel héél groot. Of zie ik het verkeerd?

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Frup schreef 1 uur terug:

Uit principe koop ik liever bij de winkelier dan via Ebay of Amazon (lees overigens ook het artikel op Tweakers). Maar dit verschil is wel héél groot. Of zie ik het verkeerd?

Precies uitleggen is lastig, maar er zit een algoritme in de prijsstelling van Amazon. De prijzen worden elke 10 minuten herzien. Amazon bied de resellers dit aan waarbij de reseller kan aangeven altijd de laatste prijs te willen hanteren gebaseerd op vergelijkbare producten. Daarom fluctueert dit zo. Maar er zijn vast mensen die dit beter kunnen uitleggen. Dit geeft dus aan dat de marge hoog is. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Frup schreef op 25-7-2020 om 11:22:

Je kunt je beter afvragen waarom de prijs bij Amazon zo belachelijk laag is. Voor een vergelijkbaar  bedrag koop je elders óf veel minder mesjes of mesjes van discutabele kwaliteit. Het is leuk als prijzen laag zijn maar als het een kunstmatige prijs is, vergelijkbaar met lokkertjes in supermarkten, dan gaan anderen daardoor omzet verliezen. Dat is wel hoe Amazon te werk gaat helaas. 

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is de markt.  

Ik blijf erbij, altijd de gunfactor aan de lokale fysieke winkels.  En dan het liefst zelfs nog de Nederlandse 

maar als het verschil 200 mesjes voor €14 of 2x100 a €34,4 (68,8) is

dan is het verschil wel erg stevig

als je iedere maand een soortgelijke bestelling doet met een verschil van 54 euro.

Tsja

Dan heb je wel een kleine €650 aan het einde van het jaar over.   

dat is een Koraat met een extra  Pils oid.   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen grote fan van Amazon noch van Feather-mesjes, maar als ik een zaakje zie, kan ik het toch niet laten.

Heel even te krijgen via Amazon zelf, geen reseller.

600 Feather-mesjes voor 22,14€ (om net boven de drempel voor gratis verzending te komen). Dat moet zo een zes jaar scheren zijn als ik enkel mijn Rocnel Sailor zou gebruiken😉

IMG_20200728_132058.jpg

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tjebbe schreef op 22-7-2020 om 15:07:

In mijn pakketje zaten 2 pakjes van 10 mesjes 🙂

Contact opgenomen, ben benieuwd ...

Ik mag ze terugsturen... ik probeer nog maar eens contact op te nemen, want ik heb er liever 400.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ze ook binnen gekregen vandaag . 200 Stuks voor euro 13,88 inclusief verzenden vanuit het depot van Amazon in Luxemburg.

Als ik naar de verpakking kijk lijken ze me origineel.

IMG_20200728_180830931[617].jpg

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb ook 2 x 200 binnen voor 22,78 euro 1 x 200 voor mijn vader en 1 x voor mezelf 

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net op tijd lijkt het . Zo te zien is de advertentie voor die Feathers eraf gehaald.😀

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robgtt99 schreef 12 uur geleden:

als je iedere maand een soortgelijke bestelling doet met een verschil van 54 euro.

Tsja

Als je elke maand 200 mesjes verbruikt, dan ben je toch wel een stevige scheerder :-)

Ik ben wél een Feather fan... De verleiding is groot maar de gun factor voor de lokale winkelier is er ook. Dilemma.

Ah, dilemma opgelost, de aanbieding is al afgelopen ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Frup schreef 11 uur geleden:

Ah, dilemma opgelost, de aanbieding is al afgelopen ...

Gelukkig 😁 

Maar dit geldt uiteraard niet alleen voor mesjes. 

Vorig  jaar bij een Duitse website wat zepen en aftershave etc besteld.  Scheelde ruim 40-60% ten opzichte van andere aanbieders.  

Ook toen een besparing van ruim €60. 

Klein “nadeel” is wel dat ik zoveel zeep heb dat mijn achter- achter- achterkleinkinderen nog vooruit kunnen.  

En dan nog regelmatig iets aanschaffen 😏

• Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch wel beetje spijt, in de wetenschap dat ik binnenkort toch wel mesjes zal moeten kopen ... :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JvdK schreef 4 uur geleden:

Geen probleem. Onze huisbarbier @Barbiere di Figaro heeft nog mooie aanbiedingen met DE mesjes!

Waarvoor dank! Zag het op FB al voorbijkomen. Mooie aanbieding en ook zodanig, dat je die als aanbieder niet vol kunt houden, hetgeen ook meteen bleek.

Denk dat iemand even niet goed heeft gerekend en daar kun je dan (tijdelijk) van profiteren.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zojuist bij @Barbiere di Figaro wat Feathers besteld plus nog wat spul. Geen 200, maar ik kan voorlopig weer even voort.

Zouden deze mesjes nou ook prettiger scheren dan die via kiloknaller Amazon? ;-)

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Frup Ja dat moet haast wel! Dat geeft een heel warm gevoel van binnen.

Dus, menthol zeepje erbij om af te koelen! 😉

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Valt wel echt op dat de prijzen (en voorraad) bij Amazon behoorlijk kunnen verschillen per uur.

Op dit moment zijn ze weer te koop (verkoop door amazon) voor maar 7,38..! (terwijl ze vanmiddag niet beschikbaar waren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
AlexP schreef 6 minuten geleden:

Valt wel echt op dat de prijzen (en voorraad) bij Amazon behoorlijk kunnen verschillen per uur.

Op dit moment zijn ze weer te koop (verkoop door amazon) voor maar 7,38..! (terwijl ze vanmiddag niet beschikbaar waren)

En niet alleen per uur, maar ook per land.

Ik heb vorige maand luidsprekerpootjes vergeleken (IsoAcoustics) bij Amazon NL, DE, UK en FR. Allemaal verschillende prijzen en van dezelfde aanbieder. En allemaal gratis thuis bezorgd (vermoedelijk vanuit het zelfde magazijn). 

4 ct per stuk ??? Het moet niet gekker worden. Laten we de BdF's de omzet gunnen.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net gezien:

6440026B-BCCB-4D07-AE6D-3164336F7BC1.thumb.png.de2698f204b2337d6fd5c4287bf32368.png

mocht ik vanmiddag niet vertrekken op reis, ik had er besteld. Probleem is te lang afwezig...

zal nog wel eens langskomen denk ik...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verkoper nlMerkala stuurde mij dus 20 mesjes ipv 400, dus zou het niet zo gauw doen ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die € 6,44, daar kwamen ze zelf achter dat dat niet kon. Dat is ook geen aanbieding om klanten te lokken of te krijgen, dat is gewoon je eigen verlies creëren.

De meesten die via FB voor dat bedrag dachten te kopen, hebben ook hun geld teruggehad en geen mesjes ontvangen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.