Robgtt99 Posted March 10, 2020 Posted March 10, 2020 Amazon nu ook in Nederland korte eerste indruk: leuke aanvulling op de webwinkels. zag al scherpe prijzen. Alvast een account aangemaakt Zo even door de scheerartikelen heen browsen.
Kitchen Posted March 10, 2020 Posted March 10, 2020 Vind er vooralsnog weinig interessants tussen staan, scheergerelateerd that is.
ChrisVanMeer Posted March 10, 2020 Posted March 10, 2020 Ik vind het ook wat meer voor de Overig rubriek. Ik verplaats hem even.
JvdK Posted March 10, 2020 Posted March 10, 2020 Ben inderdaad of dat ook wat nieuws gaat toevoegen. In het begin zal het wel even een strijd om de gunst van de verkoper gaan geven met EBay.
JeroenP Posted April 14, 2020 Posted April 14, 2020 Nu nog even profiteren: Tweede Kamer wil tijdelijk verbod op uitverkoop om kleine ondernemer te helpen - https://nos.nl/l/2330464
Barbiere di Figaro Posted June 14, 2020 Posted June 14, 2020 Je verwacht het niet he.... 'Onderzoek naar machtsmisbruik Amazon in twee Amerikaanse staten' 13 juni 2020 08:57Laatste update: 22 uur gelede12 De handelspraktijken van webgigant Amazon zijn het onderwerp van onderzoek door de autoriteiten in twee Amerikaanse staten. Dat melden bronnen aan The Wall Street Journal en The New York Times. Het zou gaan om onderzoeken in Californië en Washington. In beide gevallen richt het onderzoek zich op hoe Amazon omgaat met de partners, die hun spullen via het platform van Amazon verkopen. Zo zou Amazon het moeilijk maken voor die bedrijven om hun artikelen ook via andere platforms te verkopen. In Europa loopt ook al een onderzoek naar praktijken van het bedrijf van de inmiddels rijkste man ter wereld, Jeff Bezos. Hier ligt Amazon om soortgelijke redenen onder vuur, omdat het bedrijf zowel eigen producten als die van anderen verkoopt en derden daarbij mogelijk benadeeld worden. 2
Robgtt99 Posted June 14, 2020 Author Posted June 14, 2020 Was toch al lang bekend. Bedrijven worden altijd benadeeld via deze platformen. Niet alleen bij Amazon. Maar ook via thuisbezorgd of the fork. klanten hebben daar weer of gemak van. Of ze kunnen alle producten onder één site vinden. En soms (vaak) weer goedkoper dan de individuele, lokale aanbieders omdat ze door die sites/platformen een groter bereik hebben
Barbiere di Figaro Posted June 14, 2020 Posted June 14, 2020 Robgtt99 schreef 8 uur geleden: En soms (vaak) weer goedkoper dan de individuele, lokale aanbieders omdat ze door die sites/platformen een groter bereik hebben Dan vergeet je voor het gemak, dat Amazon (en Bol en andere platforms) een flink stuk van de marge willen en de verkoper ook dwingen hun specifieke voorwaarden te accepteren. Zoals gratis verzenden voor een te laag bedrag en meer van dat soort specifieke "hoepeltjes"
Robgtt99 Posted June 14, 2020 Author Posted June 14, 2020 Dat zeker. maar gezien vanuit de consument is het overzichtelijk en snel prijzen vergelijken. En soms, niet altijd, goedkoper En dat daar voor de verkopers slechtere voorwaarden tegen over staan. Dat is zeker minder. Maar verkopers zijn niet verplicht om zich bij bol, amazon oid aan te sluiten. Deze zullen dan mogelijk een minder breed publiek aanboren. zelf heb ik een redelijke gunfactor bij aankopen (ongeacht het product). En dan uiteraard bij fysieke winkels. Daarbij uiteraard wel als t reëel is. Als ik bv een zeep via een site kan bestellen voor €3 ga ik daar niet €12,50 bij een winkel betalen. Maar 15-20% duurder kan ik wel mee leven Denk dat de scheerwinkels toch niet veel te duchten hebben van deze Platformen. Denk dat de meeste (forum) mensen toch sneller geneigd zijn om de individuele winkeltjes of sites af te struinen Ook daarin zijn hele leuke koopjes te scoren. Soms dat ik zelfs denk dat het niet zó goedkoop verkocht kan worden. 1
Lennert Posted July 21, 2020 Posted July 21, 2020 Wellicht niet de juiste plek, Maar gezien de discussie altijd over Feather mesjes en de hoge prijzen. Amazon nederland heeft nu een 200 pack erg goedkoop staan (7,38 euro).
Tjebbe Posted July 21, 2020 Posted July 21, 2020 Lennert schreef 41 minuten geleden: Amazon nederland heeft nu een 200 pack erg goedkoop staan (7,38 euro). Daar heb je wel een code voor nodig ... Maar toch, bedankt!
Lennert Posted July 21, 2020 Posted July 21, 2020 Ja en nee. Geen code. Afhankelijk van de aanbieder betaal je verzendkosten of 3 euro voor prime (wat je per maand kunt opzeggen.) Dus als je dat niet hebt betaal je dus 10.38 euro als je dat 1 maand aanzet. nog steeds ver onder de huidige prijs van 200 mesjes. Maar goed, is een tip. 1
Kamp Posted July 21, 2020 Posted July 21, 2020 bedankt voor de tip heb incl verzenden 2 pakken (dus 400 totaal ) voor 17,83 besteld (een van mijn favoriete had er nog meer dan 100 liggen maar daar had ik 20 dollar voor 100 voor betaald)
Marcel Posted July 21, 2020 Posted July 21, 2020 Ik hoop dat het geen nepperts zijn voor dat geld. Als iets ineens voor een dergelijk lage prijs bij een reseller, dus niet van Amazon zelf, opduikt, zou ik op m'n hoede zijn.
Tjebbe Posted July 21, 2020 Posted July 21, 2020 De verkoper heeft inderdaad één review, die is niet erg positief ...
Kamp Posted July 21, 2020 Posted July 21, 2020 mmmhhh daar had ik niet op gelet... zal ze zodra binnen zijn eens onderzoeken.
Kamp Posted July 22, 2020 Posted July 22, 2020 Net een email gehad van de verkoper dat het bedrag word terug gestort ivm foutieve prijs
Lennert Posted July 22, 2020 Posted July 22, 2020 Balen zeg. Mijn verkoper was Amazon zelf. Ik heb 2x 200 ontvangen. Dus denk mazzel gehad. 1
Kamp Posted July 22, 2020 Posted July 22, 2020 ach gebruik meestal mijn open messen en heb er nu nog meer dan 100 liggen dus kan nog wel vooruit 1
bartje-p Posted July 22, 2020 Posted July 22, 2020 dhr K schreef 6 minuten geleden: 100 open messen?? ? Ik dacht... laat ik nou eens niet als eerste mijn verbazing uiten #nogeenlangewegtegaan 2
Tjebbe Posted July 22, 2020 Posted July 22, 2020 Lennert schreef 1 uur terug: Balen zeg. Mijn verkoper was Amazon zelf. Ik heb 2x 200 ontvangen. Dus denk mazzel gehad. Mazzel! In mijn pakketje zaten 2 pakjes van 10 mesjes ? Contact opgenomen, ben benieuwd ...
Kamp Posted July 22, 2020 Posted July 22, 2020 dhr K schreef 30 minuten geleden: 100 open messen?? ? Nee feathers heb ongeveer 50 open messen 1 2
dhr K Posted July 22, 2020 Posted July 22, 2020 50! Dan kom je net mee rond @Kamp ? Respectabel zeg 1
Recommended Posts