Ga naar inhoud
beepee1972

newby do's en don'ts bij verzorging na scheren

Aanbevolen reacties

Hi allemaal,

Wat zijn absolute aanraders en afraders na een scheerbeurt? Daarmee doel ik op het gebruik van aluin, after shave balsem, after shave, gezichtscreme (nivea of zo) of eau de toilette? Wat zijn zaken die je zeker niet moet combineren, wat wel? 

Hoe zit het nu met alcohol als ingredient? Wanneer is het beter dit wel/niet te gebruiken.

Wat ik zelf meestal doe: na scheren en afspoelen met koud water, een rondje met de natte aluin over mijn gezicht. 

Na opdrogen weinig ASB (L'Oreal in mijn geval).

Daarna vaak nog een beetje EDT.

Wat ik ook vaak lees, is dat sommige after shaves ook prima verzorgende en voedende functie hebben. Klopt dat? Waar moet ik dan op letten?

Wederom alvast bedankt voor jullie input!

Bart

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

dit is iets dat waarschijnlijk erg verschilt van persoon tot persoon.

Voor mij geldt dat ik producten met alcohol na het scheren zoveel mogelijk vermijdt - geeft mij irritatie.

Aluin en witch hazel (hamamelis) heeft weinig/geen toegevoegde waarde, dus gebruik ik normaal niet (goed, die ene resterende fles witch hazel probeer ik nog wel op te krijgen; ik ben te gierig om dat zomaar weg te gooien😉)

Dus, bij mij blijft het na de scheerbeurt beperkt tot koud water en Nivea sensitive balsem; heel occasioneel, andere aftershave balsem - maar zelfs daar moet ik kijken dat het geen irritatie oplevert.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aluin moet je niet op je gezicht laten zitten. Dus afspoelen met koud water. Aluin dient om eventuele nick en rode punten te dichten, dus niet zo veel toegevoegde waarde. Als je huid droog is dan werkt een splash (alcohol) eerder averechts want alcohol droogt de huid. Balms hydraten beter dan splash. Beide repareren de huid. Het is idd heel persoonlijk: wat je lekker vindt. Ik spoel af met koud water en dan een ASB (Soms AS maar dan moet mijn gezicht goed voelen) en na een poos edc of edt maar niet op mijn gezicht

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad heel persoonlijk. 

Sowieso altijd koud water. Eigenlijk ram ik er altijd daarna wel een aftershave op. Vervliegt vlug en dan een ASB erop of in mijn geval meestal Nivea for Men crème. 

Pas daarna je EDT of geurtje. Die werkt namelijk beter op een vettige huid en blijft langer hangen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.