Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben nu net 2 maanden aan het scheren en heb nu verscheidene mesjes geprobeerd. 

Hierbij is de personna platinum mijn favoriet met de minst razor burn/wondjes. 

Van alle samples die ik heb, had ik alleen de voskhod nog niet geprobeerd: https://www.thealphamen.nl/voskhod-teflon-coated-double-edge-blades-5-st-6899.html

Eerst een warme douche genomen, na douchen de schuim geklopt, gezicht nog eens insmeren met warm water, gezicht inschuimen en even 1 minuutje gewacht. Toen begonnen met scheren. 

Heel bizar maar ik ben niet verder gekomen als 1 wang. Wtg prikte het mesje best wel erg maar scheerde wel, tot ik bij me kaaklijn aankwam, hier heb ik altijd wat moeite mee maar de personna glijdt hier zo doorheen. De voskhod kreeg ik hier gewoonweg niet doorheen, het mesje hapte constant en deed zelfs wat zeer. Na 3 pogingen de personna er in gedaan en het mesje weg gegooid 

Iemand een idee hoe dit kan? Voor een mesje met scherpte van 4/5 vond ik dit heel vreemd. 

Posted

Mesjes blijven voor mij een raadsel. Ik heb het precies andersom. Persona trekt en hapt en Voshkod vind ik zacht efficient en soepel......

Posted

Soms hangt het af van de krabber. Het ene mesje komt beter uit dan een ander. Een goed voorbeeld van mij was gisteren. Ik heb deze week 3 heel goede scheerbeurten gehad met mij Piccolo met gesloten kam en Gillette Rubie mesje. Niets op aan te merken. Gisteren een scheerbeurt terug met het Gillette Rubie mesje en de Piccolo krabber maar nu met open kam en dit gaf mij twee snijwonden een scheerirritatie in mijn nek. Ik scheer mij regelmatig met open kam en het lag zeker niet aan de techniek. Zelfde met de rondzending met de Home Like Shaving Start, met de .90 kon mij totaal niet bekoren met een Polsilver mesje, Astra, Gillette. Maar toen dat ik een Voskhod mesje erin plaatste was dit ideaal voor mij. Zelfs een Feather mesje behoort niet thuis in sommige krabbers. Het is een beetje onderzoeken en proberen wat het best voor jou werkt.

• I like it 3
Posted
Levi schreef op 1-3-2020 om 08:40:

Soms hangt het af van de krabber. Het ene mesje komt beter uit dan een ander. Een goed voorbeeld van mij was gisteren. Ik heb deze week 3 heel goede scheerbeurten gehad met mij Piccolo met gesloten kam en Gillette Rubie mesje. Niets op aan te merken. Gisteren een scheerbeurt terug met het Gillette Rubie mesje en de Piccolo krabber maar nu met open kam en dit gaf mij twee snijwonden een scheerirritatie in mijn nek. Ik scheer mij regelmatig met open kam en het lag zeker niet aan de techniek. Zelfde met de rondzending met de Home Like Shaving Start, met de .90 kon mij totaal niet bekoren met een Polsilver mesje, Astra, Gillette. Maar toen dat ik een Voskhod mesje erin plaatste was dit ideaal voor mij. Zelfs een Feather mesje behoort niet thuis in sommige krabbers. Het is een beetje onderzoeken en proberen wat het best voor jou werkt.

Inderdaad.... Het is een kwartet dat moet kloppen: jijzelf, krabber, mesje, scheerzeep / creme. De laatste twee kun je van volgorde wisselen.

• I like it 1
Posted

Bedankt voor de reacties, bijzonder dat het zo kan verschillen qua mesjes! 

Merkte bij wat mindere mesjes dat het wel wat lastiger gingen vergeleken de wat scherpere. Maat dit was toch wel echt een verschil ?

• I like it 1
  • 2 months later...
Posted

Heb deze ook nog liggen om te proberen in mijn Merkur 37c en Fatip Piccolo. Zodra ik dat gedaan heb, zal ik zeker wat laten weten!

• 2 weeks later...
Posted
RicooCardoo schreef op 29-2-2020 om 20:57:

Ik ben nu net 2 maanden aan het scheren en heb nu verscheidene mesjes geprobeerd. 

Hierbij is de personna platinum mijn favoriet met de minst razor burn/wondjes. 

Van alle samples die ik heb, had ik alleen de voskhod nog niet geprobeerd: https://www.thealphamen.nl/voskhod-teflon-coated-double-edge-blades-5-st-6899.html

Eerst een warme douche genomen, na douchen de schuim geklopt, gezicht nog eens insmeren met warm water, gezicht inschuimen en even 1 minuutje gewacht. Toen begonnen met scheren. 

Heel bizar maar ik ben niet verder gekomen als 1 wang. Wtg prikte het mesje best wel erg maar scheerde wel, tot ik bij me kaaklijn aankwam, hier heb ik altijd wat moeite mee maar de personna glijdt hier zo doorheen. De voskhod kreeg ik hier gewoonweg niet doorheen, het mesje hapte constant en deed zelfs wat zeer. Na 3 pogingen de personna er in gedaan en het mesje weg gegooid 

Iemand een idee hoe dit kan? Voor een mesje met scherpte van 4/5 vond ik dit heel vreemd. 

Hoi RicooCardoo,

dat razorburn en wondjes heb ik ook veel gehad aan het begin. Ik schuimde in een kom omdat ik dat leuk vond om te doen en dus bijdroeg aan de scheerervaring.

sinds een paar maanden ben ik overgestapt op inzepen rechtstreeks op mijn gezicht en dan ook echt even de tijd nemen om een mooie schuimlaag te creëren, het gevolg is dat ik nu geen razorburn meer heb. 
voor het opschuiven op het gezicht geld natuurlijk ook dat er bij sommige (meeste) zepen tussen door even wat water moet worden toegevoegd.

misschien dat het jou ook helpt. Succes en groeten Edwin

• I like it 2
Posted
beepee1972 schreef op 28-5-2020 om 14:26:

Heb deze ook nog liggen om te proberen in mijn Merkur 37c en Fatip Piccolo. Zodra ik dat gedaan heb, zal ik zeker wat laten weten!

heb er nu 2 gebruikt, zowel in mijn 37c, als fatip Piccolo OC. Tot nu toe ben ik er nog niet over uit wat ik ervan vinden moet.... Eigenlijk wel een mesje om zonder na te denken een comfortabele scheerbeurt af te leveren, en daarmee dus eigenlijk goed. Maar er zijn tot nu toe anderen die ik nog prettiger vind.

• I like it 1