Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zoals sommigen van jullie weten, ben ik redelijk nieuw binnen het scheren met een krabber, maar het bevalt tot nu toe uitstekend. Nu brandt er echter 1 vraag: hoeveel van jullie gebruiken nog steeds hun eerste EJ krabber DE89? En welk mesje is jullie favoriet in deze krabber?

Zo nee, zijn er ook rationele argumenten waarom je gewisseld bent? Dus niet vanwege de verzamelwoede? Zo ja, waar ben je op overgestapt? En na hoeveel tijd?

Posted

Ik ben begonnen met een EJ DE89, en na een maandje of twee ben ik overgestapt. De reden daarvoor was omdat ik op zoek was naar een betere (efficiëntere) krabber. Ik ben toen overgestapt naar een Muhle R41 die voor mij dan te agressief was. En dan heb ik een Game Changer .84 gekocht en die keuze was ideaal ?. Ondertussen is de DE89 al de deur uit en zijn er nog vele krabbers erbij gekomen ?.

Posted

Ik gebruik mijn Muhle r89 nog steeds al zijn er een paar krabbers bijgekomen. Iedere krabber is anders en ik vind een bescheiden verzameling wel leuk

• I like it 1
Posted

Ik was 2 jaar geleden begonnen met een merkur 34C HD er was nooit echt een reden om andere krabbers en zepen en aftershaves te kopen maar wel gedaan ik bewonder nu ieder die het bij 1 krabber 1 zeep 1 borstel houd gelukkig heb ik me beheerst wat kwasten betreft ik gebruik 1 syntheet bevalt uitstekend 

Posted

Ik ben begonnen met ongeveer hetzelfde. Een Muhle r89. Toen uit nieuwsgierigheid een muhle r102 gehaald (r41 kop). Met deze 2 een hele tijd volgehouden tot dat ik de open messen wereld in dook. De krabbers werden veel gebruikt aan boord en op reis. Nu zijn er nog  maar 3 krabbers bijgekomen de fattip piccolo die ik heb gewonnen ooit. En pas dit laaste jaar de seygus Zeppelin met meerdere koppen die nu de reiskrabber is en een SE hiram commander.

Heb de r89 en r102 zeer lange tijd gebruikt en dit ook altijd met veel plezier gedaan. De open messen en andere krabbertjes zijn er uit nieuwsgierigheid en afwisselingen bij gekomen. Het is voor mij een combinatie van hobby verzameling en proberen. Vandaar meerdere krabbers zepen enz. Er zitten gouden combinaties tussen maar het maakt het voor mij juist leuk dat je kan afwisselen en de volgende dag weer een andere heerlijke combi hebt. Zo probeer ik altijd te experimenteren al komt de r89 daar weinig meer in voor blijft deze toch een speciaal plekje behouden.

De mesjes welke bij je passen zijn zo puur persoonlijk en kunnen per dag en per krabber verschillen zelfs. 

Lees de beschrijving van harkos eens goed door deze geeft een zeer goeie algemene indruk waar je je mischien in kan vinden. 

• I like it 3
  • 1 month later...
Posted (edited)

ik scheer nog niet zo heel lang met de DE maar ik vind mijn EJ 89 nog steeds een van de meest comfortabele krabbers die ik heb. mild maar effectief en met diverse mesjes o.a. gillette wilkerson, wilkerson, feather, hema. en een heleboel andere mesjes maar die doen het in geen enkele andere krabber voor mij persoonlijk.

persoonlijk voor mij is de EJ 89 een van de beste allround krabber als ik een slechte ervaring met een ander mesje of krabber dan is de EJ 89 de krabber om alle leed weer te verzachten en er weer verzorgd uit te zien. maar dat is persoonlijk.  :)

Edited by hdr
  • I like it 4
Posted

Ik heb de ej89 Ruim 6 jaar in gebruik. De verhouding effectiviteit/comfort is wat mij betreft perfect. Het is nog steeds mijn meest gebruikte krabber. Gillette Platinum, Astra groen zijn mijn favoriete mesjes in deze krabber.

• I like it 1
Posted
Stoppel schreef 1 uur terug:

Ik heb de ej89 Ruim 6 jaar in gebruik. De verhouding effectiviteit/comfort is wat mij betreft perfect. Het is nog steeds mijn meest gebruikte krabber. Gillette Platinum, Astra groen zijn mijn favoriete mesjes in deze krabber.

Bedankt voor je toelichting. De gillette mesjes heb ik ook, de Astra nog niet, staan wel nog op mijn verlanglijstje

Posted
JeroenP schreef 15 minuten geleden:

@beepee1972 ik heb genoeg Astra Groen (heb ooit een grootverpakking gekocht) dus kan je zo wat sturen. Stuur me even een pm bij interesse. 

Bedankt Jeroen,

Er komen dus wat Astra’s deze kant op. Top

Posted
beepee1972 schreef 18 uur geleden:

Bedankt Jeroen,

Er komen dus wat Astra’s deze kant op. Top

Graag gedaan Bart, mesjes zijn onderweg! 

• I like it 1
  • 2 weeks later...
Posted

Jazeker en tot nu toe ook hele goede ervaringen mee. Maar inmiddels ben ik wel op zoek naar iets nieuws (eigenlijk iets vintage). Gewoon omdat het kan en voor de variatie.

Posted
Basdufromage schreef 22 minuten geleden:

Jazeker en tot nu toe ook hele goede ervaringen mee. Maar inmiddels ben ik wel op zoek naar iets nieuws (eigenlijk iets vintage). Gewoon omdat het kan en voor de variatie.

Herken het wel, maar kom net pas kijken, dus wil het nog wel een tijdje volhouden voor ik op zoek ga naar wat anders of afwisseling ;-)

• 1 month later...
Posted

Heeft toch niet al te lang geduurd. Reden van afscheid van de EJ was vooral omdat ik vond dat het te veel moeite kost om een glad resultaat te krijgen.

Verruild voor een Merkur 37c, en dat gaat een stuk gemakkelijker en daardoor ook comfortabeler. Heb daarnaast ook nog een Fatip Piccolo kunnen ruilen, en dat scheert ook een stuk gemakkelijker. Bij die laatste wel nog wat beter opletten, maar is logisch met een open kam.

• 7 months later...
Posted

Het was ook mijn eerste krabber maar gebruik hem nog steeds wel eens als afwisseling.

favorite mesje erin is den ik wel de Gilette Nacet en de Gilette silver blue