Jump to content

Voorstellen

Juul

Recommended Posts

Hallo allen,

Al vierentwintig jaar luister ik naar de naam Julien, maar door het vele gebruik, apporteer ik ook op "Juul".

Met mijn jonge leeftijd heb ik weinig ervaring met scheren. Ik heb een tijd lang gewoon zo'n baardje laten staan, want dat was mode en dan had ik niet zo'n schattig baby gezichtje. Mét haar was de aaibaarheidsfactor minder groot, geloof ik. Ik ben kort geleden weer begonnen met scheren, omdat ik het netter vond staan en het ook een prettiger gevoel vond. Ik vind het ergens ook wel een "momentje" voor de man. Ik vergelijk het met mijn draaitafel. Het is niet gebruiksvriendelijker, maar toch zeker authentieker om de oude juweeltjes te beluisteren door gebruik van een pick-up.

Scheren doe ik nu met een krabber, die licht aanvoelt, maar waar ik weinig informatie over kan vinden. Het is ook niet van een specifiek merk, geloof ik. Hij lijkt me van aluminium en was volgens de verkoopster gemaakt in Solingen. Ik heb hem gekocht bij een drogisterij in Den Haag. Daar heb ik toen ook scheerzeep gekocht van het merk Golddachs (Duits). Daar kreeg ik in het begin alleen maar rottig schuim mee, waardoor mijn huid super droog werd. Inmiddels lukt dat opschuimen beter, maar ook de Weleda scheercreme kan mij bekoren. Ik gebruik trouwens die Omega Trekpleister kwast, waarover de gebruikers hier redelijk te spreken waren.

Ik heb momenteel een aantal oude Nacet, Made by Gillette (France) in mijn bezit. Die ik beter vond werken dan de Timor-messen die ik bij mijn krabber kocht.

Ik hoop hier wat meer te leren over het wel en wee van het scheren, zodat mijn huid iets minder irriteert dan dat het de afgelopen week deed.

Welkom Julien,

Andere forum leden kunnen je vast helpen met opstarten van een goede scheer ervaring iig genoeg info hier om zelf lekker in rond te snuffelen.

Veel (scheer)plezier hier

Welkom! Neem anders eens een foto van je oude krabber, wellicht herkent iemand welke het is?

je schrijft dat "de aaibaarheidsfactor minder groot was met haar" ….. zou dat wellicht de reden zijn dat de vrouwen zo graag aan me zitten? ;-)

Welkom en veel plezier hier! Schroom niet te vragen als je wilt!

Overigens is de krabber vermoedelijk niet uit Duitsland als-ie van aluminium is en van recente productie. Als je er Timor mesjes bij kreeg is het mogelijk een Timor krabber en die komen volgens mij uit China.

Weleda is inderdaad niet de meest prettige geur, lijkt me. Ik kocht het omdat ik géén ervaring had met scheerschuim maken van zeep. Ik wilde een créme die wat zachter aan zou voelen, en daar werd deze geadviseerd. Hij ruikt wellicht niet fijn, maar is wel prettig voor mijn huid, die al geirriteerd raakt op het moment dat het met zuurstof in aanraking komt.

Ik zal eens een foto posten van die krabber, wellicht dat jullie er wel mee over kunnen zeggen. Daarbij lijkt het me ook handig om te weten of dit een milde krabber is, of juist niet. Ik heb namelijk totaal geen vergelijkingmateriaal. Mag ik daar een nieuw topic voor starten in de Safety Razor-subgroep?