Jump to content

Scheerriem

Martijnshave
 Share

Recommended Posts

Een stuk Latigo leer van 6 cm breed en 1 meter lang kost minder dan 20 € bij de lederhandel.

Daar maak je 2 strops van 35 cm van om te oefenen en een kleinere van 30 cm om later mee te nemen op vakantie.

In een hobby winkel vind je voor minder dan 2 € een lat balsa van 100x3x1 cm.

Zaag stukjes van 6cm en kleef die met secondelijm aan de uiteinden. (ruwe kant)  Laat twee cm over.

Aan 1 kant dient het balsa stukje als handvat in het andere stukje maak je twee gaatjes waar je een touwtje doorheen doet om de strop op te hangen.

(Eerlijk gezegd... Je kan ook aan beide kanten het leer verlengen met ducktape en met ducktape vastkleven aan een tafel.)

Als je lange tijd stropt zonder sneetjes te maken koop je de strop van je dromen.

Als je dat nog wil tenminste want zelfgemaakte strops hebben nu eenmaal een hoger cowboy gehalte. Zeker als je een hoed opzet.

• I like it 1

Toevallig kwam er gisteren een bekende van mij langs met een lap tuig leer waaruit hij graag een strop van wilde hebben. Of ik dat voor hem kon doen waarbij ik als tegenprestatie ook een voor mijzelf mocht maken.

Nu heb ik dit al eerder gedaan dus is het weinig werk, snijden en schuren.

Het bevestigingsmateriaal had ik nog liggen.

Omdat het materiaal een beetje droog aanvoelde heb ik het gevoed met wat olie, vandaar de vlekken, deze verdwijnen op den duur.

8DF0A905-1FDE-495D-A112-BB5C7AA2AB04.jpeg

E8953706-CD5F-4ACA-B49F-9A2171E93F59.jpeg

• I like it 9