pjdevos Posted November 9, 2013 Posted November 9, 2013 OP mijn zoektocht naar handgemaakte zepen kwam ik Petal Pusher Fancies Kokum Butter scheerzepen tegen. Best goede recenties, dus een tin besteld. Ik heb de extra wide genomen, daarin gaat het oppakken van zeep extra makkelijk. Nou dat is gelukt, de tin is enorm! Ik heb gekozen voor de geur Briar (Bruyere): A sweet, warm, woodsy Tobacco blended with Vanilla, Musk, Wood, and Oak Moss. Woodsy Vanilla, ik ben benieuwd. Vandaag de de tin binnengekregen. Netjes verpakt. Toen ik de tin openmaakte schrok ik eerst even. Hmm die geur ken ik, snoep! Verdikke het zal toch niet zijn dat deze ook tegevalt of dat mijn neus verprutst is! Toch snel maar geprobeerd. SOC in de week en even onder de douche. Warme kwast en swirlen maar. Dat gaat in de enorme tin echt makkelijk. Kleiner was ook geen probleem geweest, dit is wel erg groot. Voor mijn gevoel weinig zeep op de kwast na een minuut. Opschuimen in een warme kom. Er moet best wel wat water bij, maar dan krijg ik een heel mooi dik schuim. De geur blijft zoet, maar ruikt wel lekker. Amerikaanse pijprokers geven over het algemeen de voorkeur aan sterk zoet gearomatiseerde tabakken en dat is met deze Briar scheerzeep niet anders. Het is dus geen Tabac, of de Calani Classic Havana. Ook de Oak Moss zou ik er niet uitpikken als het niet in de beschrijving had gestaan. Ingezeept met het schuime. Erg lekker stevig schuim, dat me met de straight een goede bescherming geeft. DFS in 3 passes. Prima. Prima huisgevoel en na wat Aloe Vera gel met een scheutje glycerine een lekker gevoel. Een prima scheerzeep, die ik zeker blijf gebruiken, maar waarvan ik geen nieuwe tin ga bestellen. Er zijn heel veel zepen die het heel goed doen, maar die een geur hebben die voor mij precies goed zijn. De volgende review was voor mij de reden om tot aankoop over te gaan: http://sharpologist.com/2013/05/petal-pushers-kokum-butter-shaving-soaps.html
Snuff Posted November 9, 2013 Posted November 9, 2013 Dank voor de beschrijving, vind ik wel mooi om die ervaringen te lezen en daar dan een aantekening van te maken mocht de tijd komen dat ik toch nog eens een zeepje wil uitzoeken.
Snowmiss Posted November 9, 2013 Posted November 9, 2013 Ik heb ook even de eerste review gelezen en inderdaad als je zoiets leest, dan kan ik me voorstellen dat je zelf ook overgaat tot aanschaf.
Recommended Posts