koenfucius Posted February 11, 2020 Posted February 11, 2020 bij het rondneuzen op de Simpson website, zie ik dat ze nu ook goedkopere synthetische kwasten aanbieden, de Trafalgar T1, 2 en 3 (https://www.simpsonshavingbrushes.com/store/brushes/synthetic-fibre-brushes/trafalgar-T3-synthetic-fibre-faux-ivory/ Iemand deze al uitgetest? Hoe verhouden deze zich bv. tot de Chubby synthetic of de Yaqi-kwasten?
Levi Posted February 11, 2020 Posted February 11, 2020 Op het eerste zicht lijken deze synthetische haren hetzelfde als die van Shavemac. Indien deze gelijk zijn, zijn dit wel goede kwasten. Mss bestel ik wel eentje ?. 1
onno Posted February 11, 2020 Posted February 11, 2020 Simpson zelf heeft het over Platinum Grade Synthetic Bristle voor de Chubby 2 Sovereign grade synthetic fibre voor de Trafalgar. Ik vermoed dus twee soorten synthetische haren. Uiteindelijk heb ik zelf toch maar gekozen voor een goedkope Die Long paard/das combinatie als reiskwast. Ik hou niet van springende haren en vreesde hier toch teveel voor. 1
dhr K Posted February 11, 2020 Posted February 11, 2020 grappige autocorrectie heeft je word @onno van Vie Long naar Die Long....... 2
Levi Posted February 15, 2020 Posted February 15, 2020 Hier links te zien de Simpson Trafalgar T3 en rechts een synthetische Shavemac. Ze zien er gelijkaardig uit maar er is toch nog een verschil qua uiterlijk. Ik dacht dat deze dezelfde synthetische haren hadden maar nu weet ik dat ze niet dezelfde hebben. De Trafalgar haren voelen zachter aan en je merkt een klein verschil in ruggengraat. Jammer genoeg kan ik niet vergelijken met een Chubby 2 syntheet omdat ik die niet in mijn bezit heb. 2
Levi Posted May 9, 2020 Posted May 9, 2020 Ik ben tevreden van deze Trafalgar. Een goede synthetische kwast met een stevige ruggengraat. De haren zijn iets harder dan bijvoorbeeld de plissoft (RazoRock) en tuxedo (Yaqi) en ietsjes zachter dan de haren van een synthetische Shavemac. 2
Levi Posted May 9, 2020 Posted May 9, 2020 @dhr K, dat kan ik niet omdat ik geen chubby 2 in mijn bezit heb (nog niet ?). 1
dhr K Posted May 9, 2020 Posted May 9, 2020 Ik lees veel goeds over de chubby. Wel een zeer groot prijsverschil
Recommended Posts