koenfucius Posted February 14, 2020 Author Posted February 14, 2020 Wolfman WR2 SB 1.25 Wizamet Super Iridium Yaqi Moka Express Pannacrema Nuavia Blu Nivea sensitive balsem Na 5 scheerbeurten met de Wolfman kan ik alleen maar concluderen dat dit een absolute topper is. Ja, kost een fortuin en in feite is er geen enkele krabber zo'n bedrag waard maar dit is voor mij de ideale balans tussen comfort en efficiëntie. Gecombineerd met de pannacrema wordt het helemaal een feest. 9
UnShaven Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 Razor: Timeless 0.95 OC (USA) Blade: Gillette Platinum (1) Pre-Shave: None Shaving Bowl: None Soap: Tabac Shaving Soap (Germany) Brush: Yaqi 24mm Aqua Highmountain Silvertip Badger Hair Shaving Brush (PRC) Aftershave: Di Barba Aluin (Italy) Aftershave: Tabac Aftershave Lotion (Germany) Aftershave: Tabac Aftershave balm (Germany)EDT: Tabac 5
Levi Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 Shavemac Renaissance 24mm Synthetic Fiber Rockwell Barbershop Shave Cream (sample) M Keramiek Fatip Piccolo Special Edition SB Astra Superior Stainless (3) Old Spice Original Goede scheerbeurt, drie gangen goed glad. Geur van de crème was zoals beschreven maar niet uitgesproken qua sterkte. Het schuim was over de gehele lijn goed. Fijne vrijdag! 7
Shavingexperience Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 Soap : Arianna Ariana & Evans - Forbidden Fruit SvdD : 14-02-2020 Razor : Rex – Ambassador Blade : Gillette Silver Blue (4) Brush : Omega - EVO Silvertip fibre - Special Veteran Scuttle: @M_keramiek Aftershave : Myrsol - Don Miguel 1919 Fragancia Sutil Y Elegante 7
Jan Zoethout Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 SvdD 20200214. . .TFS "Crazy Sandalwood Forte" pre-shave crème. J&T® katalox / OUMO Brush imitation silvertip synth.TFS "Crazy Sandalwood Forte" scheerzeep. Rockwell 6S R5 only / Stork Ti "Taipan" greep. Personna Platinum Chrome (6).TFS "Crazy Sandalwood Forte" ASB. 7
Lampuhkap Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 Het was zeker niet mijn favoriete combo, maar de shave was eerlijk gezegd nog best redelijk. Dat is vooral te danken aan de slickness van de zeep en het gewicht van de krabber, om dat mesje (Derby Premium, die zwarte rakkers) door die haren heen te drukken. Mesje zelf was idd wel een schrapertje op eigen kracht hoor eej. Maar, eerlijk is eerlijk, na 3 passes is het wel glad! De Ogallala brandde lekker, dus dan kan ik zeggen (Y) Shave afgerond! Volgende keer weer dit krabber/mesje als combo maar dan met een ander zeepje, kwastje en aftershave. 5
Tony Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 De afgelopen dagen zijn een aantal Gold Dollar scheermessen bijgeslepen en hebben een Testshave ondergaan vandaag de laatste GD66 8
dhr K Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 RazoRock game changer .84 Gillette platinum (2) Omega 6210 silvertip Myrsol emulsion pre Pereira zeep Aqua di Parma colonnia intensa ASB Acca Kappa black pepper & sandalwood EDP De Pereira zeep blijft lastig schuimen. Had beter gekund. Begin toch aan de zeep zelf te twijfelen. Ruikt wel lekker en doet zijn werk maar blijft dun. 7
Hans1980 Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 Tony schreef 4 uur geleden: De afgelopen dagen zijn een aantal Gold Dollar scheermessen bijgeslepen en hebben een Testshave ondergaan vandaag de laatste GD66 Is het de foto of dat een 5/8 geworden?
JvdK Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 RazoRock Game Changer 0.84 Astra groen (1) RazoRock scheerkwast silvertip Plissoft TOBS Jermyn Street The Goodfellas Smile scheerkom ASB Nivea Sensative Vanavond naar ons favoriete restaurant voor een valentijndiner. “Niets kan een vrouw zo bekoren als goed geknipt en glad geschoren” zei mijn Bootsman altijd dus de Game Changer mag van stal. Nu met een nieuw Astra groen mesje. Wat opvalt is dat het mesje twee moeilijk te verwijderen was druppels heeft. Het hete water heeft het er moeilijk mee. Scheerbeurt op zich gaat goed en door de extra pass voor het gebied rond de kin zie ik toch een klein rood druppeltje verschijnen. Valt op zich niet tegen en het eindresultaat is BBS. Bij de schoonmaak blijft het mesje duidelijk aan de plaat plakken. Helaas hoor ik het diner mijn vrouw zeggen dat ik wat scheerirritatie op de hals heb......? 6
Johnweggo Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 Seygus Zeppelin v2 0.5/0.7 Gilette 7o'clock super platinum (3) Omega S brush Arko Old spice original Weer eens de gilette proberen. Beginnen met de 0.7 kant wtg en daarna de 0.5 kant atg. Prima scheerbeurt met geen bloedplekjes of irritatie. Eindresultaat was goed maar 5 uur later toch wat stoppels. Eens kijken of we er toch meer uit kunnen halen. 3
Levi Posted February 14, 2020 Posted February 14, 2020 Shavingexperience schreef 11 uur geleden: Brush : Omega - EVO Silvertip fibre Hoe bevalt deze nieuwe Omega EVO kwast? Zijn de haren vergelijkbaar met de Silvertip Fibre van Muhle, Edwin Jagger, etc?
koenfucius Posted February 15, 2020 Author Posted February 15, 2020 Hiram Commander (3 dot) Feather Professional Simpson Chubby 2 synthetic bristle Cold River Soap Works Spring LE Nivea sensitive balsem 7
Johnweggo Posted February 15, 2020 Posted February 15, 2020 @koenfucius en hoe bevalt de 3 dot op de commander?
Tony Posted February 15, 2020 Posted February 15, 2020 Hans1980 schreef 13 uur geleden: Is het de foto of dat een 5/8 geworden? Het is de foto, net even nagemeten, 20,5 mm breed. 1
UnShaven Posted February 15, 2020 Posted February 15, 2020 Razor: Timeless 0.95 OC (USA) Blade: Gillette Platinum (2) Pre-Shave: None Shaving Bowl: None Soap: Tabac Shaving Soap (Germany) Brush: Yaqi 24mm Aqua Highmountain Silvertip Badger Hair Shaving Brush (PRC) Aftershave: Di Barba Aluin (Italy) Aftershave: Tabac Aftershave Lotion (Germany) Aftershave: Tabac Aftershave balm (Germany)EDT: Tabac 6
Jan Zoethout Posted February 15, 2020 Posted February 15, 2020 SvdD 20200215. . . Proraso pre-shave crème (rood - pre-). J&T® katalox / OUMO Brush imitation silvertip synth. Alexander Simpson "Sandalwood Ultra-Glide" scheerzeep. ATT S2 / Stork Ti "Falcon" greep. Personna Platinum Chrome (7). Proraso pre-shave crème (rood - after-). Loris "So Oud" EdP. 6
ChrisVanMeer Posted February 15, 2020 Posted February 15, 2020 Scheerbeurt van de Dag - zaterdag 15 februari 2020 Klik voor een grotere versie Krabber: Razorine - Premium Chrome-Silver Mesje: Polsilver - Super Iridium Kwast: Dorian Crafts - Gentleman Butterscotch Cream - 28mm Bulb (Das - Zilverspits) Scheerzeep: Declaration Grooming - Milksteak Sellout After-Shave: Declaration Grooming - Sellout - Splash After-Shave: Zingari Man - Unscented - Balsem 6
koenfucius Posted February 15, 2020 Author Posted February 15, 2020 @Johnweggo ik ben er nog niet uit. Moet nog een aantal keren aan bod komen, maar heeft mij toch nog niet echt kunnen overtuigen. 1
Shavingexperience Posted February 15, 2020 Posted February 15, 2020 Levi schreef 14 uur geleden: Hoe bevalt deze nieuwe Omega EVO kwast? Zijn de haren vergelijkbaar met de Silvertip Fibre van Muhle, Edwin Jagger, etc? Of het vergelijkbaar is met de Muhle weet ik niet, met de Edwin Jagger komt het erg in de buurt. Ben hier echt enthousiast over, is voller dan een 'gewone' syntheet (was ik naar op zoek) en houdt ook veel water vast. Was wel wennen en heb natuurlijk de eerste keer een flinke bak schuim gehad met veel bubbels waar je niets mee kunt maar goed, gaat nu uitstekend. wat ik wel merk is dat niet alleen het water, maar ook de zeep naar binnen in de knot trekt. Op zich niet erg, maar betekent wel dat het goed moet worden schoongemaakt. Verder is het daardoor ook beter om niet in de zeep-container de zeep op te schuimen, dat geeft schuim uit de container natuurlijk, maar je hebt ook extra in de kwast zitten. Zonde dus. Zelf was ik al gewend aan het opschuimen in een scuttle of (ipv bowl-loading) brush-loading. Kortom, even wat wennen aan de eigenschappen, maar het is dan ook wel genieten daarna ??? Erg fijn om hiermee het weekend te beginnen ? Soap : Nantahala - Black Mountain / Murphy and McNeil SvdD : 15-02-2020 Razor : Rex – Ambassador Blade : Gillette Silver Blue (5) Brush : Omega - EVO Silvertip fibre - Special Veteran Aftershave : Nantahala - Black Mountain / Murphy and McNeil Eau de Toilette : Nantahala - Black Mountain / Murphy and McNeil 4 1
dhr K Posted February 15, 2020 Posted February 15, 2020 Parker 26c OC Astra blauw (4) Proraso wit pre A&E Choco cubano Chanel Allure homme ASB Chanel Allure homme EDT Erg goede zeep en ruikt heerlijk @Jan Zoethout Hoe bevalt die Simpson? ook in vergelijking met de Crazy sandalwood van TFS? 4
Levi Posted February 15, 2020 Posted February 15, 2020 Shavemac Blue Marble 26mm Synthetic Fiber Martin De Candre Original M Keramiek Parker 55SL-GR Astra Superior Stainless (4) Old Spice Hawkridge 5
Tony Posted February 15, 2020 Posted February 15, 2020 De Thiers Issard na een touchup voor een laatste scheerbeurt voordat hij vertrekt 6
Jan Zoethout Posted February 15, 2020 Posted February 15, 2020 dhr K schreef 2 uur geleden: @Jan Zoethout Hoe bevalt die Simpson? ook in vergelijking met de Crazy sandalwood van TFS? Die Simpson is technisch nog beter dan de Crazy Sandalwood, en ruikt ook lekker - maar iets minder sterk (voor zover ik dat na 1 scheerbeurt kan bepalen) 2
Recommended Posts