Jump to content

Recommended Posts

Posted

RazoRock Big Bruce 26mm Plissoft

Noble Otter Jungle Warrior

Karve Shaving Christopher Bradley Brass SB D-Plate

Polsilver Super Iridium (3)

Clubman Pinaud Special Reserve 

393F18D9-4D5E-45C5-ABF7-9F9EE2764ADB.jpeg

• I like it 9
Posted

Een extra vrije dag dus lekker op mijn gemak in de ochtend scheren, lekker hoor!

* SWK xl scuttle 
* Shavemac TSR LE 2016 2 band DO1
* Gold Red 1072 
* WSP Black Amber Vanilla 
* WSP Black Amber Vanilla AS
* WSP Black Amber Vanilla Balm
* WSP Black Amber Vanilla EDP

Tip van de dag kijk uit met het oppakken van je flesjes en niet zoals ik net heb gedaan via de knop, die liet los en de fles edp viel naar beneden kon hem gelukkig nog vangen anders had de badkamer erg lang lekker geroken:) 

Zo een goed, glad begin van de week.

20200210_082750.jpg

• I like it 7
  • Haha 1
Posted

Homelike start razor 1,12 met Lord (3).

Het was een heerlijke scheerbeurt. De basisplaat lijkt gemakkelijker te glijden dan bij andere krabbers. Met de juiste scheerhoek valt de agressiviteit binnen redelijke grenzen.

Wholly Kow lekker zeepje en ik heb de indruk dat de geur wat vervlogen is in dit sampletje.

Samen met :

Wholly Kow Fougere Bouquet

Shasoc 26 mm 3band das D01

Penhaligon's Endymion

Nog 1x en dan zend ik de krabber door

• I like it 8
Posted

Kijk, naar deze kwast was ik op zoek! ? Voller dan de Plissoft van Razorock (overigens ook een fantastische kwast), is zacht voor de huid, met de juiste backbone en houdt veel water vast door de vernieuwde techniek die gebruikt is. Fantastische kwast en ik ben blij dat ik deze heb kunnen proberen bij Scheersalon. Super enthousiast over deze kwast! ?.  

SvdD : 10-02-2020

Cream : Antiga Barbearia de Bairro – Principe Real

Razor : Rex – Ambassador

Brush : Omega - EVO Silvertip fibre - Special Veteran

Aftershave : Antiga Barbearia de Bairro – Principe Real

DSC-0015-01

• I like it 5
Posted
onno schreef 1 uur terug:

Homelike start razor 1,12 met Lord (3).

Het was een heerlijke scheerbeurt. De basisplaat lijkt gemakkelijker te glijden dan bij andere krabbers. Met de juiste scheerhoek valt de agressiviteit binnen redelijke grenzen.

Wholly Kow lekker zeepje en ik heb de indruk dat de geur wat vervlogen is in dit sampletje.

Samen met :

Wholly Kow Fougere Bouquet

Shasoc 26 mm 3band das D01

Penhaligon's Endymion

Nog 1x en dan zend ik de krabber door

De 0.90 OC niet proberen, @onno ?

• I like it 1
Posted

Razorock game changer .84

Voshkod (2)

Omega 6210 silvertip 26mm

GFT Skin food spanish leather (pre)

GFT Spanish leather cream

GFT skin food spanish leather ASB

Chanel Antaeus EDT

De game changer is zeer zacht. Ik moet oppassen niet te veelover de huid te gaan...

10-2-20.jpg

• I like it 8
Posted
Jan Zoethout schreef 1 uur terug:

De 0.90 OC niet proberen, @onno ?

Scherp @Jan Zoethout

Misschien morgen maar heb eigenlijk altijd een aversie tegen open kammen. Alleen bij 4-5 daagse baard een optie en dat komt niet meer voor.

En ik voel me ook uitgedaagd.......

Posted

@Tony dus nu is er minstens één keer mee geschoren ? 

is dit mes nou uit één stuk of geklemd in de “rug”?  

Posted
JvdK schreef 1 uur geleden:

@Tony dus nu is er minstens één keer mee geschoren ? 

is dit mes nou uit één stuk of geklemd in de “rug”?  

Het is een normaal gevormd open scheermes. Dat is beter te zien op de foto’s in de markt, op deze foto is het een schaduw die je dit idee zou kunnen geven. Het scheert overigens prima zo’n eerste keer,de tweede keer is meestal nog beter nadat het opnieuw flink Gestropt is.

Posted

IMG_20200210_192451.thumb.jpg.058eecb8cecd611fe53d13ac3848a328.jpg

Aan de mensen die zich zowel met SE als DE krabbers scheren...

Klopt het dat Feather DE mesje merkelijk scherper is dan het professional AC mesje?

• I like it 4
Posted

@Hans1980 ik weet niet of ze scherper zijn, maar over het algemeen vind ik de feather DE mesjes eerdee onaangenaam (enkel mijn Rocnel weet deze mesjes te temmen). Zeker geen favoriet.

De Feather AC Professional vind ik echter absolute top

• Thanks! 1
Posted
koenfucius schreef 5 minuten geleden:

@Hans1980 ik weet niet of ze scherper zijn, maar over het algemeen vind ik de feather DE mesjes eerdee onaangenaam (enkel mijn Rocnel weet deze mesjes te temmen). Zeker geen favoriet.

De Feather AC Professional vind ik echter absolute top

Ik ben er niet zeker van maar ik dacht dat de Feather DE mesjes iets breder zijn dan gemiddeld. Je hebt dan niet alleen een erg scherp mesje maar een erg scherp mesje dat iets verder uitsteekt.

Wat de AC mesjes betreft... Dit is al het derde mesje dat minder scherp lijkt dan ik mij herinner. En duidelijk minder scherp dan een Feather DE mesje in mijn DE shavette.

Ik vroeg mij gewoon af of het aan mijn batch mesjes ligt of dat de DE mesjes gewoon effectief scherper zijn. (De eerste scheerbeurten want de AC's gaan veel langer mee.)

Posted (edited)

Vorige week toevallig voor het eerst met een feather DE mesje geschoren, 5 dagen geprobeerd maar vind het helemaal niks ? 

Edited by RicooCardoo
Posted
RicooCardoo schreef 1 minuut geleden:

Vorige week toevallig voor het eerst met een feather DE geschoren, 5 dagen geprobeerd maar vind het helemaal niks ? 

Een feather mesje of een feather krabber?

Posted
Hans1980 schreef 13 minuten geleden:

Ik ben er niet zeker van maar ik dacht dat de Feather DE mesjes iets breder zijn dan gemiddeld. Je hebt dan niet alleen een erg scherp mesje maar een erg scherp mesje dat iets verder uitsteekt.

Over de Feather heb ik dit niet eerder gehoord. Voor de Kai geldt dit wel.  Dat zijn dan ook mesjes die alle comfort uit een scheerbeurt doen verdwijnen. 

Posted
Dajd94 schreef 14 minuten geleden:

Over de Feather heb ik dit niet eerder gehoord. Voor de Kai geldt dit wel.  Dat zijn dan ook mesjes die alle comfort uit een scheerbeurt doen verdwijnen. 

De enige verschillen die ik in een shavette merk zijn scherper en minder scherp eerlijk gezegd. ? (Niet dat ik erg veel mesjes geprobeerd heb in een Shavette. Scheert allemaal goed.)

Een subtiel verschil in breedte speelt hier geen rol dus de theorie dat dit een grote factor is in welk mesje goed past bij welke krabber zou wel eens kunnen kloppen...

Posted

Wolfman WR2 SB 1.25

Wizamet Super Iridium

Nom synthetische kwast

Wickham 1912 Apricus

Nivea sensitive balsem

Derde keer met de Wolfman. Topper. een aantal andere krabbers dreigen in de verkoop te zullen komen

IMG_20200211_054947.jpg

• I like it 7
Posted

Razor: Timeless 0.95 OC (USA)
Blade: Gillette Platinum (3)
Pre-Shave: None
Shaving Bowl: None
Soap: Tabac Shaving Soap (Germany)
Brush: Yaqi 24mm Aqua Highmountain Silvertip Badger Hair Shaving Brush (PRC)
Aftershave: Di Barba Aluin (Italy)
Aftershave: Tabac Aftershave Lotion (Germany)
Aftershave: Tabac Aftershave balm (Germany)
EDT: Tabac

• I like it 6
Posted

Shavemac Renaissance 24mm Synthetic Fiber

Saponificio Varesino 70th Anniversary 

Karve Shaving Christopher Bradley Brass SB D-Plate

Polsilver Super Iridium (4)

Saponificio Varesino 70th Anniversary After Shave

Pure luxe! Fijne dinsdag heren.

A149990F-1C17-4F74-89CD-858550273986.jpeg

• I like it 8
Posted

Een mooie start van de dag ?

Erg blij met mijn kwast! ?

Soap : Black Ship Grooming Co - Captains Reserve

SvdD : 11-02-2020

Razor : Rex – Ambassador

Blade : Gillette Silver Blue (2)

Brush : Omega - EVO Silvertip fibre - Special Veteran

Scuttle: @Mkeramiek

Aftershave : Saponificio Varesino - Opuntia special edition 2018

Eau de Parfum : Saponificio Varesino - Opuntia

DSC-0015-02

• I like it 6
Posted

Na een zachte aansporing toch de Homelike start met open kam gebruikt. En dat was een goede ervaring. Normaal hou ik altijd scheerbrand over met een open kam. Nu niet het is zelfs een zachte combinatie. 
Het mooie aan de homelike zijn de afgeronde en gladde onderplaten die zeer gemakkelijk over de huid glijden.

Na drie ronden toch de Black Bird met gesloten kam gepakt. En die krabber krijgt er toch nog meer haren af.

Gebruikt met

Lord (4)

Simpson Sandelwood 

Vie Long paard/das

Penhaligons Endimion

F245E939-578A-4B62-A3AE-6AAD39D2EEAC.jpeg

• I like it 6
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.