Ga naar inhoud
RicooCardoo

Even voorstellen

Aanbevolen reacties

Hallo allemaal 

Ik ben Ricardo, bijna 27 jaar (nog 10 dagen!) en na een iets meer als 10 jaar met cartridge mesjes geschoren te hebben (voor die van de lidl op aanraden van me vader) ben ik sinds begin december begonnen met een DE scheermes. De reden dat ik mij er in ben gaan verdiepen was omdat mijn schoonvader voor kerst een scheerkwast en zeep wilde van DVH. 

Na lang lezen over krabbers, zepen en de verschillende soorten mesjes en kwasten heb ik het erop gewaagd en heb ik een TOBS grapefruit en Proraso White besteld. Samen met een muhle dassenhaar kwast. 

20191231-135508.jpg

20191231-135712.jpg

20191231-135521.jpg

Als krabber had ik eerst voor een wat goedkopere oplossing gekozen om te kijken of ik het uberhaupt wat vind. Hierbij ben ik gegaan voor de namaak van de merkur futur (de Qshave). 

20200104-124324.jpg

Ik vind het een erg mooie krabber, en ik gebruik hem nu op standje 5 van 6 (de eerste 2 passes) en ATG op standje 3. 

Begonnen met de wilkinson, daarna gillete yellow, toen de astra en daarna de personna. De personna scheert voor mijn gevoel op dit moment het beste. Sinds woensdag zit er nu een feather in en die vind ik tot op heden iets minder fijn scheren als de personna. 

Ik wil iedergeval alle mesjes nog een keer proberen voordat ik een vaste keus maak :) 

Verder vraag ik mij nog af of ribbels in een scheerkom daadwerkelijk een beter effect hebben op opschuimen (ik kan daar weinig over vinden). Ik heb op dit moment een soepkom van de action! 

De TOBS hoef ik namelijk met laden maar 3 rondjes te draaien en dan heb ik een kom vol met schuim na opkloppen, en met de proraso moet ik zeker wel 30 seconden laden, en dan heb ik evengoed nog moeite om een goede kop vol te krijgen (het scheert wel goed). Ben denk ruim 3 minuten aan het kloppen en water toevoegen eer ik schuim heb voor 3 passen. Terwijl ik met de tobs met 1 minuut helemaal klaar ben  en geen lamme arm/hand heb😅

wie heeft het gouden antwoord! 

Voorderest hoop ik nog een hoop verschillende geurtjes en schuimen te proberen, maar dat is voor de toekomst :)

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom (en vreemd, ik ben zelf begonnen met proraso wit. Ik vond het erg gemakkelijk om er een mooi schuim ban te kloppen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom Ricardo.

Die TOBS is een creme en Proraso is een  (zachte) zeep. Qua opladen is dit een compleet verschillend gegeven. Een creme moet je namelijk niet echt opladen en een zeep wel.

Zorg dat je borstel voldoende nat is als je de proraso oplaadt.

20 seconden zou meer als voldoende moeten zijn.  Ook daarna is ie iets dorstiger dan TOBS.

Water is je vriend bij schuim kloppen.

Veel succes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom Ricardo,

ik heb ook een tijdje lopen aftasten of een scheerkom wel nodig is. Ik had echter een leeg proraso bakje en dat ging echt zwaar teleurstellend. Nu met een scheerkom heb ik meer ruimte, ribbels op de bodem en beter schuim. Ik vind het fijn werken. Omdat ik nooit met een soepkom schuim heb staan slaan kan ik alleen geen vergelijk maken tussen de scheerkom en soepkom. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom, Ik ben zelf met soep kom begonnen werkt prima daarna probeerde ik fine scheerkom meest ideale ook kwa omvang en ergonomie is de scheerkommen van die van messenwinkel uit Antwerpen geloof ik maar om eerlijk te zijn gebruik ik zelf het liefste kunststof of rvs kommetjes omdat die niet breken en lekker licht zijn maar als ik 1 moest kiezen die keramisch is dan die zoals genoemd van de messenwinkel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom! Ik denk dat het opschuimen een kwestie van ervaring is. Succes !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)
Hans1980 schreef 22 uur geleden:

Welkom Ricardo.

Die TOBS is een creme en Proraso is een  (zachte) zeep. Qua opladen is dit een compleet verschillend gegeven. Een creme moet je namelijk niet echt opladen en een zeep wel.

Zorg dat je borstel voldoende nat is als je de proraso oplaadt.

20 seconden zou meer als voldoende moeten zijn.  Ook daarna is ie iets dorstiger dan TOBS.

Water is je vriend bij schuim kloppen.

Veel succes.

Dankjewel hans voor de tips, ik deed eerst de kwast veel te nat en dat werd iedere keer een zooitje, totdat ik ergens last dat je je kwast moet uitknijpen. Dat ging opzich redelijk. Vanochtend ook uitgeknepen maar nu wat minder, en meteen wat meer water toegevoegd tijdens kloppen en dat ging al beter! 

Ik dacht dat de proraso namelijk ook een creme was, nou snap ik waarom de tobs zo hard ging bij het begin.... 

Ik vind het overigens wel erg jammer dat je geen samples in nederland kan bestellen! Iedereen is vol lof over de sandalwood geur maar durf hem niet zo te bestellen helaas.. Hopelijk kom ik ooit is in de buurt van een  scheerwinkel 😬

aangepast door RicooCardoo
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de Sandalwood geur bij zowel TOBS als Proraso geweldig.

Proraso vind je vaak spotgoedkoop bij menig online drogist. Het overwegen waard als je nog wat andere huishoudelijke spullen moet hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op het forum Ricardo.

ik koop vaak testertjes op shavedash.com. De moeite waard! Ik ben al vaak gered van het kopen van een hele pot, die ik na het proberen van een tester absoluut niet meer wilde hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hans1980 schreef op 8-2-2020 om 19:52:

Ik vind de Sandalwood geur bij zowel TOBS als Proraso geweldig.

Proraso vind je vaak spotgoedkoop bij menig online drogist. Het overwegen waard als je nog wat andere huishoudelijke spullen moet hebben.

Ik ga is even kijken hoe of wat :)

Rudi schreef op 8-2-2020 om 20:12:

Welkom op het forum Ricardo.

ik koop vaak testertjes op shavedash.com. De moeite waard! Ik ben al vaak gered van het kopen van een hele pot, die ik na het proberen van een tester absoluut niet meer wilde hebben.

Ty voor de tip, ik ben er even op aan het kijken, en ze hebben aardig wat. Alleen jammer dat het aanbod van verschillende geuren dan helaas wat minder is. Ben benieuwd of dat ook wel is wisselt. Heb ze maar even een mailtje gestuurd. 

Kazuya17 schreef op 9-2-2020 om 00:34:

Welkom, hele fijne krabber die je gekozen hebt. 

Dankjewel :) moet zeggen dat ik hem ook erg fijn vind. Voorlopig blijft ie ook wel! 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.