JvdK Posted February 1, 2020 Posted February 1, 2020 Goedemiddag Forumleden, ik heb nu diverse malen gelezen dat een RazoRock Game Changer fijn scheert. Ik kan alleen nergens vinden wat nou het verschil in scheercomfort is tussen een GC 0.68 of 0.84 (gesloten kam). Is er iemand die me het verschil in scheereigenschap kan uitleggen? Groet, johan 1
koenfucius Posted February 1, 2020 Posted February 1, 2020 GC 0.68 is milder, terwijl de 0.84 iets agressiever is. Ik heb de 0.84 - ik vind het een erg comfortabele en efficiënte krabber. Vereist nauwelijks concentratie. De 0.68 heb ik nooit geprobeerd, maar op basis van de 0.84 denk ik niet dat de 0.68 mij zou bevallen
Levi Posted February 1, 2020 Posted February 1, 2020 Ik heb ze beide, en scheer me ook graag met beiden. De .68 heeft een kleinere mes opening waardoor hij milder aanvoelt tijdens het scheren dan de .84 plaat.
Levi Posted February 1, 2020 Posted February 1, 2020 Je moet ze in het buitenland aankopen weliswaar. Bij gifts and care of italian barber. Bij interesse zou ook wel een van de mijne van de hand doen.
Tjebbe Posted February 1, 2020 Posted February 1, 2020 Ook ik heb nog een extra .84 als je wil. Mocht je interesse hebben, stuur me dan een pb. De .68 is heerlijke milde krabber, de .84 is een mild scherende maar efficiënte krabber, de open kam variant is weer net een tikje efficiënter en handig als je ook wel eens pas na een week niet scheren je krabber hanteert.
joebar Posted February 1, 2020 Posted February 1, 2020 Ik heb de 0,84 een geweldige krabber. Zorgeloos scheren en efficiënt!
Lennert Posted August 12, 2020 Posted August 12, 2020 (edited) Ik heb vorige week mijn .68 binnengekregen en heb me nu een aantal keer hiermee geschoren.....ik ben om. Heb een erg gevoelige huid en juist daarom de .68 gekozen en niet de .84 Iets minder mild als de EJ DE89, maar wel zeer comfortabel. Echt geen moment spijt. Bovendien, en dat geldt ook voor de .84 echt een kwaliteits krabber. Geen speling op het mesje, perfect uitgelijnd en de zijkant van het mesje steken niet uit. Edited August 12, 2020 by Lennert Afbeelding toegevoegd 5
Joo Posted February 20, 2021 Posted February 20, 2021 Op 1-2-2020 om 14:23, JvdK zei: Goedemiddag Forumleden, ik heb nu diverse malen gelezen dat een RazoRock Game Changer fijn scheert. Ik kan alleen nergens vinden wat nou het verschil in scheercomfort is tussen een GC 0.68 of 0.84 (gesloten kam). Is er iemand die me het verschil in scheereigenschap kan uitleggen? Groet, johan Ik ben benieuwd of je een keuze hebt kunnen maken? Heb precies dezelfde vraag.... gr.
Joo Posted February 20, 2021 Posted February 20, 2021 41 minuten geleden, JvdK zei: Zekers...........ik heb ze allebei 😁 Hoe bevalt het, heeft er eentje een voorkeur? Ik weet niet of mijn huid gevoelig is,,, heb nu een Gilette KingC, vind die persoonlijk wel heel erg mild. Omdat ik ook een open mes ben gewend en een Feather shavette durf ik de GC.84 wel aan (misschien vind ik de GC.68 ook wel te mild) Maar of dat een juiste keuze is ??? ( beide aanschaffen is mij wel beetje te veel van het goede 😅).
dhr K Posted February 21, 2021 Posted February 21, 2021 De .84 is vrij mild maar efficiënter dan de .68 (en minder mild) als je shavette gewend bent dan zal je hem zeker mild vinden 1
Joo Posted February 21, 2021 Posted February 21, 2021 @dhr K De Shavette is 100% effectief en een behoorlijke agressie (kan er wel comfortabel mee scheren, maar dat is dan puur de techniek en handigheid). De GC .84 zal me dan goed kunnen bevallen met toch een heerlijke comfort..., bedankt! 👍
Recommended Posts