Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik start dit topic op om alle zepen die ik van Olivia heb gekocht en 1 sample te reviewen.

Vandaag mijn pakje bij Bruna opgehaald, met daarin de scheerzepen die ik bij Olivia heb gekocht. Eindelijk! Het heeft even mogen duren. In totaal 5 geuren: Rolling Stone, KingKong, Sandelholz, Djinn en Creole. Strakke pucks en met de bestelde zepen inclusief de metalen tin die ik tegen meerprijs meegenomen heb. Jammer, de pucks zijn te hoog voor de blikjes, waardoor deze niet goed meer sluiten. Alleen de KingKong blijkt vervormbaar, de rest heb ik moeten raspen. Ja dat spelen met de zepen geeft meteen de 2e teleurstelling. De geuromschrijving leek zo mooi op internet, maar ze ruiken allemaal (ja allemaal!) naar goedkoop snoep. Raar trouwens, Sandelholz, die had ik toch niet besteld? Nee inderdaad. Cedar. Nou even een mailtje dan maar....

Nou ja, ik heb me vanochtend om 04:00 geschoren, dus het zou al wel weer kunnen, maar niet veel zin, dus eerst maar eens wat testlathers. Moet toch mijn nieuwe SOC inwijden, dus 2 vliegen in 1 klap. Ik heb de Djinn gepakt. "Warm spicy Myrrh on a vanilla base. Enjoy your shave with this pleasant sweet winter scent." Klinkt goed en het is er wel tijd voor. Uit de tin valt de geur tegen, generieke goedkope snoep geur. 10 keer een lather op mijn hand gemaakt. Valt niet tegen. Ook niet top, maar kan slechter. Niet het dikste schuim. Maar de geur blijft slecht.

Eerlijk is eerlijk, een scheerzeep is om mee te scheren, dus dat zal ik ook doen. Ik zal mijn ervaringen toevoegen in dit draadje.

Posted

Oké, dit klinkt niet als zeepjes die ECHT de moeite waard zijn om ook te proberen. Goedkope snoepgeurtjes komen er hier al genoeg uit de snoeppot (met drie jonge kinderen heb je inderdaad zo'n ding in huis).

Posted

Ik heb de WM King Kong gehad. De lucht vond ik niet verkeerd, maar ik kon er geen fatsoenlijke lather meer produceren. Lampuhkap heeft hem toen van me gekregen, maar ik weet zo snel niet meer of hij er wel wat mee kon. Deze zeep rook overigens totaal niet naar snoep.

Posted
Ik heb de WM King Kong gehad. De lucht vond ik niet verkeerd, maar ik kon er geen fatsoenlijke lather meer produceren. Lampuhkap heeft hem toen van me gekregen, maar ik weet zo snel niet meer of hij er wel wat mee kon. Deze zeep rook overigens totaal niet naar snoep.

Net nog even een snufje van genomen. Snoep. Kan zijn dat we andere soorten snoep hadden (vroeger). Ik heb deze nog niet gelatherd, dus daar weet ik nog niets van.

Posted

Die ik had rook wat oosters, maar ook mossig. Maar: ik had hem niet nieuw en weet dus niet hoe hij bij aanvang rook.

Posted
Net nog even een snufje van genomen. Snoep. Kan zijn dat we andere soorten snoep hadden (vroeger).

Offtopic en retorisch: de geur van snoep van vroeger, lijkt me erg afhankelijk van je geboortejaar ;)

Posted
Net nog even een snufje van genomen. Snoep. Kan zijn dat we andere soorten snoep hadden (vroeger).

Offtopic en retorisch: de geur van snoep van vroeger, lijkt me erg afhankelijk van je geboortejaar ;)

Ha! Eveneens offtopic: nee, de geur van snoep is niet afhankelik van je geboortejaar, maar van ingredienten gebruikt om de snoep te maken :D

Heb kennis van de Olivia zepen?

Posted

Vandaag de WM KingKong even gepakt. Met latheren wordt de geur beter dan direct uit de tin. Misschien oneerlijk om een zeepgeur met andere te vergelijken, maar deze is een stuk minder "lekker" dan bijvoorbeeld PC. Nat ruikt hij wel veel minder naar die snoepgeur, waarvan ik nog steeds niet exact kan duiden waar het me aan doet denken. Hij heeft wel iets prettigs, maar het blijft toch wat verstopt. Het lather met een goed gebruikte kwast wordt alleen weer niet heel veel. Het blijft heel dun. Ik probeer het op mijn arm, maar het blijft van dat dunne spul dat je ook meteen met een vinger volledig kunt wegvegen. Nog wat extra laden wil niets uitmaken. Na een aantal hernieuwde pogingen geef ik het op. Deze gaat voorlopig even de kast in, soms wil het nog wel eens dat iets later opeens wel veel beter is.

Posted

jammer dat je aankopen zo tegenvallen voorlopig dus de kast in misschien dat ze je later beter aan staan

Posted

Jouw ervaring met de King Kong komt wel aardig overeen met de mijne. Ik heb er wel eens wat acceptabels uit weten te persen, maar alleen na in verhouding erg veel werk en tijd.

Het leven is te kort om je tijd aan middelmatige zeep te verspillen.

Posted
Heb kennis van de Olivia zepen?

Op dit moment heb ik nog geen enkele kennis aan zepen. Mijn DE starters setje ligt bij mijn ouders te wachten tot ik jarig ben.

Posted

Ha! Eveneens offtopic: nee, de geur van snoep is niet afhankelik van je geboortejaar, maar van ingredienten gebruikt om de snoep te maken :D

Dus toch ook afhankelijk van je geboordtejaar want ik kan me zo voorstellen dat de ingredienten pakembeet 50 jaar geleden anders waren dan die van nu. Sterker nog, je had in die tijd snoeppies die nu niet meer te krijgen zijn.

Posted

Dus toch ook afhankelijk van je geboordtejaar want ik kan me zo voorstellen dat de ingredienten pakembeet 50 jaar geleden anders waren dan die van nu. Sterker nog, je had in die tijd snoeppies die nu niet meer te krijgen zijn.

En zo gaan we weliswaar nog verder OT maar dat is zo ongeveer wat ik bedoelde.

Posted
Wie weer wat zinvols over de zepen in onderwerp toe te voegen heeft, graag.

;) Dat mag jij dan doen! Weet je de ingrediënten van de zeepjes?

Posted
Wie weer wat zinvols over de zepen in onderwerp toe te voegen heeft, graag.

;) Dat mag jij dan doen! Weet je de ingrediënten van de zeepjes?

De Djinn:

Sodium Stearate, Sodium Cocoate, Glycerine, Sodium Olivate, Sodium Castorate, Perfume*, Clay, Hydrolized Silk. *Cinnamal, Eugenol, Coumarin, Linalool, Cinnamic Alcohol, Amyl Cinnamal

De KingKong:

Sodium Stearate, Sodium Cocoate, Glycerine, Sodium Olivate, Sodium Castorate, Perfume*, Clay, Hydrolized Silk

Posted
Geen Tallow :(

Ziet eruit als een enigzins simpele zeep.

Tallow vind ik geen voorwaarde voor een goede zeep. Het voorbeeld hiervoor is naar mijn mening de TFS en BdF zepen. Topperformers zonder tallow. MdC zal je ook wel horen noemen.

Posted

Tallow vind ik geen voorwaarde voor een goede zeep. Het voorbeeld hiervoor is naar mijn mening de TFS en BdF zepen. Topperformers zonder tallow. MdC zal je ook wel horen noemen.

Mee eens maar verzeepte cocos en olijfolie met klei is voor mij genoeg om er al niet aan te beginnen eigenlijk. De ingrediënten-lijst, waarvoor dank overigens, verbaast me niet na het lezen van je eerdere oordeel over de zeep.

Posted

Met die olijfolie erin snap ik achteraf ook waarom ik zo'n moeite had om fatsoenlijk schuim te produceren. Slick was het overigens wel, wellicht met dank aan de klei.

Posted
Met die olijfolie erin snap ik achteraf ook waarom ik zo'n moeite had om fatsoenlijk schuim te produceren. Slick was het overigens wel, wellicht met dank aan de klei.

Yup, daarentegen, de Djinn heeft dat ook, maar die schuimt wel prima.

Posted

Mee eens maar verzeepte cocos en olijfolie met klei is voor mij genoeg om er al niet aan te beginnen eigenlijk. De ingrediënten-lijst, waarvoor dank overigens, verbaast me niet na het lezen van je eerdere oordeel over de zeep.

True, maar ik vind persoonlijk dat Tallow een 'slicker' schuim geeft als palmolie, olijfolie, glycerine of wat dan ook.

Uiteraard zijn er uitzonderingen als TFS en MdC, net zoals er uitzonderingen zijn van tallow zepen die slecht performen.

Posted

True, maar ik vind persoonlijk dat Tallow een 'slicker' schuim geeft als palmolie, olijfolie, glycerine of wat dan ook.

Uiteraard zijn er uitzonderingen als TFS en MdC, net zoals er uitzonderingen zijn van tallow zepen die slecht performen.

Ik zat jaren ook op die lijn maar kom daar steeds meer van terug. Zeker, veel van mijn favoriete zepen hebben tallowate hoog op de ingrediëntenlijst en daardoor heb ik de puur plantaardige zepen wat genegeerd maar zepen als Calani, Klarr en la Toja hebben me overtuigd dat het zonder net zo goed kan.

En een omhooggeprezen tallowate zeep als Tabac is voor mij juist het bewijs dat het met tallowate niet perse goed komt; ik kan er geen schuim mee maken dat bij de juiste glij-eigenschappen ook nog wat bescherming geeft. Ik vind Tabac overigens niet slecht maar gewoon niet goed genoeg en al helemaal niet als je ook nog al die hallelujah verhalen leest. Maar hij schuimt wel erg gemakkelijk en dat zal ook wel een groot deel van de populariteit verklaren want als je ziet waar iedereen op B&B al moeite mee heeft dan is zo'n foolproof zeep wel handig natuurlijk.

Posted

Nogmaals de Djinn opgeschuimd (na de Mike's). Met een natte SOC hoopjes schuim, maar zo dun als wat. Minder water en nog een keer. Nu wel een goede consistentie op uiterlijk, maar het plakt niet. Ik veeg het zo van mijn huid weg. De geur is wel aardig, maar niets bijzonders, dus deze gaat verder als douchezeep.

• 4 weeks later...
Posted

De geur bay rum van haar is heerlijk, enkel krijg je er geen goede schuim vanaf. dat is minder en de reden dat ik daar niet meer koop