Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo Allemaal, mijn naam is Jan en kom uit de prachtige provincie Drenthe.

Op mijn 15e verjaardag kreeg ik van mijn vader mijn eerste scheerapparaat het was een Braun, waar ik uiteraard apetrots op was en

me elke dag mee scheerde terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig was.

Na mijn diensttijd kocht ik een Philishave waar ik me zeker nog 10 jaar mee geschoren heb, hierna ben ik gaan experimenteren met DE

krabbertjes ( 2e hands van de vlooienmarkt) maar dat resulteerde in enorme bloedige taferelen zodat ik uiteindelijk bij de meerbladige

scheermessen uitkwam en deze tot op de dag van vandaag gebruik ( Gilette Fusion).

Heb overigens tot op de dag van vandaag wel al die (scheermes) jaren gebruik gemaakt van scheerkwast en scheerzeep.

Heb me onlangs een beetje verdiept in het scheren met open mes, het lijkt me fantastisch maar de leercurve schijnt erg lang te duren

en zeker in het begin zijn er wederom bloedige taferelen te verwachten.

Een goed alternatief hierop lijkt me toch het DE scheermes, zal echter niet wederom een willekeurige krabber met mesjes kopen op de vlooienmarkt maar wil me er eerst in verdiepen ( laten adviseren) voordat ik tot aanschaf overga.

Ben een liefhebber van esthetisch mooie dingen en zag onlangs op het net de scheermessen van Feather en Pils voorbij komen, weet niet of deze geschikt zijn voor een " beginner" en zou het daarom op prijs stellen om reacties hieromtrent van jullie te ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Jan

Posted (edited)

Hallo Jan en welkom hier!

De leercurve van een Straight valt mee en als je het rustig aan doet is van een bloedbad geen sprake.

Betreft de feather en pils; als je de DE van feather bedoeld, die is prima geschikt voor beginners. De Pils is wat agressiever en daarom iets minder geschikt. Een ander mooi en gunstig geprijsde DE is de nieuwe iKon Shavecraft 101.

Je ziet, keuze genoeg!

Gebruik je al een kwast en zeep? Ook dat is erg belangrijk, misschien nog wel belangrijker als het mes!

Edit: kwast en zeep heb je al :)

Edited by Guest
Posted
Hallo Jan en welkom hier!

De leercurve van een Straight valt mee en als je het rustig aan doet is van een bloedbad geen sprake.

+1

de leercurve is juist erg stijl

je merkt al snel als het niet helemaal lekker gaat

en dan pas je het meteen aan, of je doet wat voorzichtiger

Posted

Welkom Jan

Ik heb de Feather AS-D2 gehad en als je nogal gevoelig bent voor sneetjes en dergelijke is deze wel een aanrader, zowat de zachtste en huidvriendelijkste moderne krabber op de markt. De Pils is wel mooi en scheert naar mijn bescheiden mening redelijk goed maar heeft een eigenaardige balans die ik niet prettig vind. Zoals Marcel al schreef open maar een topic en dan proberen we je van advies te dienen.

Posted

Hallo Jan,

Welkom op het forum hier. Er zijn genoeg mensen hier die je wel van advies kunnen voorzien. Zelf ben ik nog een redelijke nieuwkomer wat DE betreft. En een straight moet ik ooit nog aan beginnen.

Groeten,

Ydie

Posted

Welkom Jan!

Voorlopig begin ik met DE maar topics over Straights sla ik zeker niet over. Wie weet wat de toekomst brengt?!

Posted

Hallo Jan. Welkom op het forum. Scheren met een DE is een volgende stap in scheerbeleving na de Gillette Fusion, maar ook een stap die kunt overslaan hoor :). Scheren met een open mes lijkt eng maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het meevalt. Je bent in het begin automatisch voorzichtig, dus die verwondingen vallen wel mee.

Posted

Welkom jan veel lees plezier hier

voldoende info te vinden om

te starten met het betere scheerwerk

Posted

Welkom Jan,

Mijn eerste keer met een DE was ook bagger dit omdat ik een slechte kwaliteit DE had. Nu heb ik een hele mooie en die gaat als een tiet, snij me niet en kan zelfs blind scheren. Nu heb ik wel eentje die heel mild is.

Posted
Welkom Jan,

Mijn eerste keer met een DE was ook bagger dit omdat ik een slechte kwaliteit DE had. Nu heb ik een hele mooie en die gaat als een tiet, snij me niet en kan zelfs blind scheren. Nu heb ik wel eentje die heel mild is.

Met die "slechte kwaliteit DE" bedoel je de Feather Popular? Daar heb ik me vanmorgen spiegelglad mee geschoren, dus "uekaz" ;)

Welkom Jan, veel plezier hier!

Posted
Welkom Jan,

Met die "slechte kwaliteit DE" bedoel je de Feather Popular? Daar heb ik me vanmorgen spiegelglad mee geschoren, dus "uekaz" ;)

Welkom Jan, veel plezier hier!

Neen, Wilkinson DE komt met vijf mesjes en kost 3,45.

Posted

ik vind de Edwin Jagger De89 barley, een heel mooi en lekker krabbertje. En trouwens scheren met een open scheermes valt echt reuze mee.