Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gegroet iedereen.

Om het nieuwe jaar goed te beginnen meld ik me aan in dit forum. Het lijkt mij leuk om over  de gezamenlijke passie mee te praten en te leren van jullie ervaringen.

Mijn scheergeschiedenis in het kort. Sinds ik een gillette tech van mijn vader kreeg heb ik mij nat geschoren. Als student stoer een baard laten staan en daarna toch maar een elektrisch apparaat gebruikt; makkelijk en snel. Toch weer de krabber tevoorschijn gehaald en met Vergulde Hand, Old Spice en een varkensharen kwast uit de drogist weer glad door het leven gegaan. Totdat een 10 jaren geleden de gillette tech het begaf (de draad brak af) en ben ik overgestapt op Mach 3. Tegelijkertijd ontdekte ik de betere scheerproducten. De eerste das kwam (Omega) en zepen van o.a. TOBS, Proraso en T&H openden het plezier van scheren met goede schuim. Steeds keurig eerst een zeep opmaken alvorens een andere te proberen.

Een half jaar geleden kreeg ik genoeg van de cartridges en heb een Muhle 89 aangeschaft. Toen was ik verkocht! Ik raakte gefascineerd  op alles wat met scheren te maken heeft en ontwikkelde snel een RAD die ik met man en macht probeert te beteugelen….Ik ging me er echt in verdiepen en struinde het internet af om er zo veel mogelijk van te leren. Inmiddels heb ik een vijftiental zepen en crèmes en nog zoveel AS in mijn bezit wat een aardige keuze maakt elke ochtend. Wat ‘hardware’ betreft heb ik een Semogue SOC das en een Omega silverspits 26 mm die ik alterneer. Naast de Muhle 89 recent een Parker 26c aangeschaft en ik moet zeggen dat het scheren met een open kam me wel bevalt. De eerste keer heel voorzichtig en met veel beleid geschoren maar het resultaat was zo goed dat ik er regelmatig naar grijpt. De Mach 3 (Muhle stylos) blijft in de lade voor wanneer ik haast heb. Omdat ik sinds de zomer met pensioen ben (zo oud ben ik inmiddels) komt die haast maar weinig voor en kan ik uitgebreid de tijd nemen voor een ochtend ritueel die veel voldoening geeft.

De lijst met wensen is groot maar tot nu toe houd ik me redelijk in. Er zijn veels te veel mooie en goede producten op de markt die ik graag wil proberen. Komt allemaal wel op zijn tijd.

Verder woon ik in de grote havenstad met die voetbal club die heel soms kampioen wordt…Een andere passie, misschien nog gevaarlijker dan scheren, is een (bescheiden) verzameling rum en tequila. Daarnaast heb ik een heleboel andere interesses waarmee mijn dagen redelijk gevuld zijn. Misschien komen die nog wel eens ter sprake.

Over mijn ‘naam’ hier. Die is gehaald uit de boeken van Kafka een van mijn favoriete schrijvers.

Dit is hopelijk een redelijke presentatie van mezelf. Mocht je vragen hebben dan zal ik die proberen te beantwoorden.

En vanzelfsprekend de beste wensen voor 2020

Met vriendelijke groet,

• I like it 5
  • 2 weeks later...