itstimeforketchup Posted January 1, 2020 Posted January 1, 2020 Hi all! Ik ben juist member van de club na cartridge shavers te hebben opgegeven en een Supply.co SE te hebben gekocht en wijl ik nog Supply mesjes heb, kijk ik er al naar uit om een probeersel van blades te kopen bij "Try A Blade". That being said, vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn en of jullie zelf een top 10 blades hebben dat je al hebt uitgeprobeerd! Laat ook weten of het SE of DE zijn, uiteraard! Groetjes en gelukkig Nieuwjaar!
koenfucius Posted January 1, 2020 Posted January 1, 2020 Mijn ervaringen met Tryablede waren ok. Ik heb hen enkel gebruikt om twee NOS mesjes voor krabbers te testen (oude versie van WIzamet en Triton), en dan om verschillende mesjes van het type Artist Club te vergelijken - ik ben echter niet zo ver geraakt in de vergelijking - ik heb er nog steeds een aantal van liggen. Voor mij waren alle "guard/light" types niet optimaal. De Feather Professional en Schick P-30 konden wel bekoren. De Kai's heb ik de meeste nog steeds niet getest. Als het gaat over mesjes voor DE krabbers, zou ik zeker eerst de beoordelingen van @Harkos eens raadplegen. Bij de huisleveranciers zijn trouwens ook interessante pakketjes te vinden, zie o.a. hier https://www.barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/product&path=1_7&product_id=1407 Enkel de Feathers zou ik opzij leggen. Vaak zijn dat mesjes die zo'n beetje haat-liefde opwekken, ofwel hou je ervan, ofwel totaal niet. Ik ben geen grote fan. Ik heb er enkel voor mijn Rocnel (waar ze wel goed werken).
Kazuya17 Posted January 3, 2020 Posted January 3, 2020 Ik heb er SE artist blades gekocht, SE oud model gekocht en DE mesjes. Het mesje dat er voor mij bovenuit stak, was de NOS Triton , jammer dat die niet meer gemaakt worden. Het is een fijne site. Maar in Nederland zijn genoeg winkeliers onder andere op dit forum, die leuke setjes aanbieden.
itstimeforketchup Posted January 3, 2020 Author Posted January 3, 2020 koenfucius schreef op 2-1-2020 om 04:19: Mijn ervaringen met Tryablede waren ok. Ik heb hen enkel gebruikt om twee NOS mesjes voor krabbers te testen (oude versie van WIzamet en Triton), en dan om verschillende mesjes van het type Artist Club te vergelijken - ik ben echter niet zo ver geraakt in de vergelijking - ik heb er nog steeds een aantal van liggen. Voor mij waren alle "guard/light" types niet optimaal. De Feather Professional en Schick P-30 konden wel bekoren. De Kai's heb ik de meeste nog steeds niet getest. Als het gaat over mesjes voor DE krabbers, zou ik zeker eerst de beoordelingen van @Harkos eens raadplegen. Bij de huisleveranciers zijn trouwens ook interessante pakketjes te vinden, zie o.a. hier https://www.barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/product&path=1_7&product_id=1407 Enkel de Feathers zou ik opzij leggen. Vaak zijn dat mesjes die zo'n beetje haat-liefde opwekken, ofwel hou je ervan, ofwel totaal niet. Ik ben geen grote fan. Ik heb er enkel voor mijn Rocnel (waar ze wel goed werken). Kan je eens verder uitbreiden op waarom je denkt dat het haat-liefde is als het komt of Feather? Ik lees er vooral goeds over, maar heb ze nog nooit kunnen uitproberen. Kazuya17 schreef 2 uur geleden: Ik heb er SE artist blades gekocht, SE oud model gekocht en DE mesjes. Het mesje dat er voor mij bovenuit stak, was de NOS Triton , jammer dat die niet meer gemaakt worden. Het is een fijne site. Maar in Nederland zijn genoeg winkeliers onder andere op dit forum, die leuke setjes aanbieden. Dan ga ik eens op zoek naar zo'n winkels die pakketjes aanbieden en ook opsturen naar België, ben benieuwd!
koenfucius Posted January 3, 2020 Posted January 3, 2020 @itstimeforketchup De Feather mesjes voor DE zijn erg scherp, maar ik vind ze niet de meest aangename qua gevoel. Bovendien verliezen ze erg snel (sneller dan andere mesjes) hun scherpte. Enkel in de Rocnel Sailor (ouder model) werken ze voor mij. Maar deze krabber is wel speciaal gemaakt voor Feather mesjes. Kijk ook eens in de beschrijving van @Harkos. Hij geeft ook aan dat het een goed mesje is maar rauw en bijterig, sterk afhankelijk van in welke krabber je het mesje gebruikt. https://www.shavingsociety.com/topic/3171-feather/page/2/?tab=comments#comment-136800
RicooCardoo Posted February 13, 2020 Posted February 13, 2020 koenfucius schreef op 3-1-2020 om 10:03: @itstimeforketchup De Feather mesjes voor DE zijn erg scherp, maar ik vind ze niet de meest aangename qua gevoel. Bovendien verliezen ze erg snel (sneller dan andere mesjes) hun scherpte. Enkel in de Rocnel Sailor (ouder model) werken ze voor mij. Maar deze krabber is wel speciaal gemaakt voor Feather mesjes. Kijk ook eens in de beschrijving van @Harkos. Hij geeft ook aan dat het een goed mesje is maar rauw en bijterig, sterk afhankelijk van in welke krabber je het mesje gebruikt. https://www.shavingsociety.com/topic/3171-feather/page/2/?tab=comments#comment-136800 Zelf toevallig ook de feather vorige week getest en dit is ook niet het mesje voor mij! Voelt wat rauw en ondanks dat ie heel scherp is werd het hem niet voor mij, de personna platinum presteert beter voor mij. 1
Recommended Posts