meemai Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 (edited) Beste leute, Zijn Edwin Jagger en Mühle nu het zelfde bedrijf maar dan uit andere landen? Of zijn ze twee losse bedrijven die elkaar heel erg veel kopiëren? Van wat ik heb begrepen is dat ze veel producten krijgen aangeleverd zoals de zeep van de zelfde fabrikant, en daarom veel op elkaar lijken. Maar ook hun krabbers lijken vrij veel op elkaar. En ik weet niet hoe de Edwin jagger kwasten zijn voornamelijk de synthetische want ik maak dit topic eigenlijk om erachter te komen of Mühle (synthetische kwasten) beter zijn dan de Edwin Jaggers. Nu had dit topic dus bij scheerkwasten gekunt, maar ik vind het ook wel interessant om te kijken hoe dit alles nu precies ziet vooral om wat meer inzicht te krijgen in de scheerwereld. Hoewel ik met Mühle en Edwin niet veel te maken heb, maar overal waar ik kijk lijken hun producten erg op elkaar. Vooral de aftershaves. Edited November 6, 2013 by Guest
pjdevos Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Zijn wel sterk met elkaar verbonden, maar hebben andere hoofdadressen. Ik heb een Silvertip Fibre van EJ gekocht en die is identiek aan mijn Muhle, alleen de handle is anders. Ook de scheerzepen zijn hetzelfde. De Futur is trouwens van Merkur.
meemai Posted November 6, 2013 Author Posted November 6, 2013 Zijn wel sterk met elkaar verbonden, maar hebben andere hoofdadressen. Ik heb een Silvertip Fibre van EJ gekocht en die is identiek aan mijn Muhle, alleen de handle is anders. Ook de scheerzepen zijn hetzelfde. De Futur is trouwens van Merkur. Oh ja sorry, die haalde ik door de war. Zal het even eruit halen, uit de post.
marzman Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Volgens mij koopt EJ de kop van Muhle, maar verchromen ze die zelf en maken ze zelf het handvat. Het lijkt daardoor wel veel op elkaar, ook Merkur heeft nog een model met die 86-kop dacht ik. En die zepen en kwasten komen denk ik ook van Muhle af. Dezelfde kwasten worden verkocht als EJ, Muhle en HJM (wat een budgetmerk van Muhle is)
Marcel Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Ik las laatst dat de zepen van Muhle afkomstig zijn van Haslinger. Waar de cremes vandaan komen weet ik niet
Snowmiss Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Kijk, dit is alvast (nog meer) nuttige info voor een beginnende DE scheerder. Ik begin er bijna van te balen dat ik mijn starters setje als cadeau heb laten komen.....
talibeard Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Volgens mij koopt EJ de kop van Muhle, maar verchromen ze die zelf en maken ze zelf het handvat. Het lijkt daardoor wel veel op elkaar, ook Merkur heeft nog een model met die 86-kop dacht ik.En die zepen en kwasten komen denk ik ook van Muhle af. Dezelfde kwasten worden verkocht als EJ, Muhle en HJM (wat een budgetmerk van Muhle is) Dit lees ik vaker maar betwijfel het ten zeerste. Mühle noch EJ hebben de productiemiddelen voor scheerkoppen zelf in huis; tot in 2008 schroefde EJ Merkur koppen op hun greepjes en Mühle verkocht Fatips onder eigen naam. Beiden claimen het ontwerp van de 89-serie koppen maar ik denk dat ze dat gezamenlijk gemaakt hebben en dat de productie, gezien prijsstelling en afwerking, in Azië plaatsvindt, en vermoedelijk niet ver uit de buurt waar bv Pearl gemaakt wordt (maar dat verzin ik echt zelf). Het verschil in verchroming is, als je alle verhalen combineert, waarschijnlijk een internet-mythe. Er staat weliswaar een 'made in ...' claim op de doosjes maar gezien de wettelijke status van dat 'made in' zegt dat werkelijk niets over het land van herkomst. De zeep van Mühle en EJ komen ook niet van Mühle (of EJ) aangezien ze allebei ook geen zeep maken. Haslinger is vermoedelijk de producent. De kwasten komen misschien wel uit de Mühle fabriek maar aangezien de meeste EJ kwasten een andere greep hebben kan het ook zijn dat ze gezamenlijk de knots inkopen. De productie van de varkensharen kwasten van zowel EJ als Mühle ligt waarschijnlijk wel in Duitsland (Mühle dus).
Puerco Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Ter verduidelijking van het verhaal van Talibeard hierboven: Het "made in" slaat voornamelijk op het land waar de laatste assemblage handeling plaatsvind. Dus als bv Muhle de koppen en de steeltjes in China laat maken en over laat komen en vervolgens in Duitsland de steeltjes op de koppen schroeft en de boel in een doosje doet mag er officieel "made in Germany" opstaan. Voor Solingen gelden volgens mij wat andere (strengere) regels en moeten de producten daar ook gefabriceerd zijn.
meemai Posted November 7, 2013 Author Posted November 7, 2013 Ter verduidelijking van het verhaal van Talibeard hierboven: Het "made in" slaat voornamelijk op het land waar de laatste assemblage handeling plaatsvind. Dus als bv Muhle de koppen en de steeltjes in China laat maken en over laat komen en vervolgens in Duitsland de steeltjes op de koppen schroeft en de boel in een doosje doet mag er officieel "made in Germany" opstaan.Voor Solingen gelden volgens mij wat andere (strengere) regels en moeten de producten daar ook gefabriceerd zijn. Voor Solingen denk ik wel, daar zijn de Duitsers super streng in, in bieren ook.
pjdevos Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 Voor Solingen denk ik wel, daar zijn de Duitsers super streng in, in bieren ook. Volgens mij spreek je Duits. Kijk eens op wat Duitse scheerfora over wat de meningen zijn m.b.t. spullen die op dit moment "uit" Solingen komen. Het is geen beschermd kwaliteitskenmerk in ieder geval.
Marcel Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 Het zou me niet verbazen als dat een herkomst keurmerk is, vergelijkbaar met bordeaux en cognac etc. Je mag die namen niet voeren tenzij het product daadwerkelijk in de streken is gefabriceerd. Over kwaliteit zegt het, afgezien van wijnkeurmerken, niet zo veel. Maar misschien werkt dat wel heel anders in Duitsland.
VROEM Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 Het is geen geheim dat bedrijven bij elkaar kopen om kosten te reduceren (grotere aantallen betekend minder productie kosten) Zo kopen autofabrikanten motoren bij elkaar, etc. De naam Solingen is (zover ik zie) niet beschermd, net zoiets als Sillicon Valley is het gewoon een gebied. "Made in" is ook geen enkele zekerheid, als 50% van de onderdelen in China zijn geproduceerd, maar e.e.a. in NL geassembleerd mag er bij mijn weten al "Made in The Netherlands" op staan.
Recommended Posts