pjdevos Posted November 9, 2013 Posted November 9, 2013 Ben je lid van dat Portugese forum dat je die kwast hebt kunnen bestellen? Ja, de verwachting is dat er nog wel over zouden blijven, maar ik had geen zin om te wachten. Google translate is niet perfect, maar goed genoeg.
Snuff Posted November 10, 2013 Author Posted November 10, 2013 Ben je lid van dat Portugese forum dat je die kwast hebt kunnen bestellen? Je schreef toch dat je nog wel eens overstag zou kunnen gaan als ze een nieuwe mix uitbrachten Marcel, is dit niks voor jouw? Ken de prijs niet.
Snuff Posted November 10, 2013 Author Posted November 10, 2013 Ik zou Bruno maar eens een mailtje sturen, volgens mij zijn er nog enkele over.
pjdevos Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 Ik zou Bruno maar eens een mailtje sturen, volgens mij zijn er nog enkele over. Misschien dat we het niet over dezelfde hebben, maar als het om deze gaat zijn er zat over: http://translate.google.com/translate?sl=pt&tl=en&js=n&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.barbearclassico.com%2F
Snuff Posted November 10, 2013 Author Posted November 10, 2013 link werkt niet echt, geeft alleen het algehele forum weer. Maar ik weet dat van de Mistura (de mix van badger en varken) er voldoende over waren. Of dit op de dag van vandaag nog zo is weet ik niet maar wie interesse heeft ik zou zeggen email bruno op shop@vintagescent.com en vraag ernaar. Mijn ervaring is dat ook al wordt er vermeld dat alles verkocht is er toch nog altijd een borstel of twee achter de hand gehouden wordt.
pjdevos Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 Ja inderdaad, scroll naar beneden tot jij bij "Classic Shaving Brush! Limited Edition!! Reserve now your here HERE" komt en klik op HERE. Op pagina 1 van dat draadje staat de hele lijst met genummerde kwasten en wie dat nummer heeft gereserveerd/gekocht. Ik vertaal altijd naar het Engels, die werkt beter dan naar NL.
Snuff Posted November 10, 2013 Author Posted November 10, 2013 Bruno gaf nu toch toe dat ik de Semogue two band met water buffel handvat heb ontvangen, hij wil hem heel graag terug en in ruil krijg ik dan een ongebruikte 2013 Foro Afeitado Limited Edition uit z'n eigen collectie. Doei, ik heb hem nu zo'n 6 keer gebruikt en hij blijft lekker op m'n scheerrekje staan. Zoals Teiste al zei (en ik ga 100% akkoord) kan je heel ver gaan zoeken om zo'n goede 2band te vinden. There are 2 kinds of people: Those that prefer Semogue, and those that are wrong
Tim Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 Snuff gefeliciteerd met je foutje het is waarschijnlijk nu dus een van de meest exclusieve semogue kwasten die bij een particulier in bezit is
meemai Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 Bruno gaf nu toch toe dat ik de Semogue two band met water buffel handvat heb ontvangen, hij wil hem heel graag terug en in ruil krijg ik dan een ongebruikte 2013 Foro Afeitado Limited Edition uit z'n eigen collectie. Doei, ik heb hem nu zo'n 6 keer gebruikt en hij blijft lekker op m'n scheerrekje staan. Zoals Teiste al zei (en ik ga 100% akkoord) kan je heel ver gaan zoeken om zo'n goede 2band te vinden. There are 2 kinds of people: Those that prefer Semogue, and those that are wrong Haha goeie zake gedaan! Ja ik zou hem ook houden, maar de vraag is dan welke kwast gaat het nu om? Gaat dit om die limited waar er 25 van zijn? Als dat zo is mooie score! Mijn Foro Afeitado heb ik eens gebruikt, en moet zeggen dat het een prima kwast is. Maar als je een goeie two band hieraan hebt zou ik die zeker houden. Ik zelf koop me ooit nog eens een goeie kwast maar ik heb de SOC van Semogue en de Foro Afeitado, verder hebben ze geloof ik niet echt top line models behalve dan weer die limited editions. Dat hekel ik wel aan Semogue maak dan gewoon meer kwasten met die haren wat jij nu hebt. Maar Bruno heeft dus gedaan alsof zijn neus bloedde? En het afgedaan als een mindere kwast? In de hoop dat jij hem zou terugsturen?
Snuff Posted November 10, 2013 Author Posted November 10, 2013 Ik weet niet hoeveel er precies zijn gemaakt, Teiste schat een 25 tal, was een speciale productie bestemd voor een aantal scheervrienden van Bruno over de hele wereld. Was nooit bestemd om een soort limited edition te worden die verkocht werd. Semogue is vooral gekend voor z'n ontzettend goede varkensharen borstels, maar de SOC badger is absolute top voor mij althans. Die Limited editions enzo zijn nu niet zoveel beter dan een SOC. Nee Bruno heeft geschreven dat hij wist dat het die specifieke 2band versie was (had foto's gestuurd) en hij wou hem graag terug omdat er vanuit de scheerwereld heel veel vraag naar was en hij hem dus gelijk kon verkopen (gaf hij zelf aan dus gewoon eerlijk en open), dat was waarschijnlijk in de veronderstelling dat ik liever die Limited Edition zou hebben in vervanging.
Marcel Posted November 10, 2013 Posted November 10, 2013 Het zou wel mooi zijn als ze naast de SOC 2 band nog een standaard topmodel zouden positioneren. Ze kunnen het prima, maar ik snap niet waarom ze het niet doen.
meemai Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Ik weet niet hoeveel er precies zijn gemaakt, Teiste schat een 25 tal, was een speciale productie bestemd voor een aantal scheervrienden van Bruno over de hele wereld. Was nooit bestemd om een soort limited edition te worden die verkocht werd. Semogue is vooral gekend voor z'n ontzettend goede varkensharen borstels, maar de SOC badger is absolute top voor mij althans. Die Limited editions enzo zijn nu niet zoveel beter dan een SOC. Nee Bruno heeft geschreven dat hij wist dat het die specifieke 2band versie was (had foto's gestuurd) en hij wou hem graag terug omdat er vanuit de scheerwereld heel veel vraag naar was en hij hem dus gelijk kon verkopen (gaf hij zelf aan dus gewoon eerlijk en open), dat was waarschijnlijk in de veronderstelling dat ik liever die Limited Edition zou hebben in vervanging. Duidelijk, kon ik ook maar een scheervriend worden van Bruno, misschien moet ik hem eens vragen of hij ook zo'n kwast voor mij maakt, dan ga ik samen met hem een avondje bowlen! Wel vriendelijk dat hij dat eerlijk open geeft, heb eigenlijk ook nog nooit problemen gehad met deze man als ik eens zaken met hem deed. Een keer heeft hij zelfs verzendkosten voor mij betaald. Het zou wel mooi zijn als ze naast de SOC 2 band nog een standaard topmodel zouden positioneren. Ze kunnen het prima, maar ik snap niet waarom ze het niet doen. Precies dat is wat ik zo jammer vindt, ik vind Semogue een mooi merk en mag de kwasten graag maar ik heb de SOC 2 band en zou niet weten wat ze nog meer hebben dat top class/ high end is. Dus dan ben je wel geforceerd ergens anders te gaan zoeken.. Wat dan weer jammer is.
VROEM Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Meemal, stop aub met citeren als de bewuste post er notabene boven staat!
meemai Posted November 11, 2013 Posted November 11, 2013 Wat is het probleem? Ik heb het hier tegen Snuff en tegen Marcel. Moet ik dan eerst Snuff citeren en dan Marcel niet omdat hij er boven staat? Zodat Snuff denkt dat ik het twee keer tegen hem heb? Voor zover ik weet is de citeer knop er omdat hij een functie heeft, en ik zie niet in waarom jij mij daarop aan moet spreken. Als je er daadwerkelijk moeite mee hebt ga dan naar het feedback forum of contacteer een mod. Alhoewel als dit forum mij de regel gaat opleggen dat ik niet meer mag citeren zal ik het forum per direct verlaten. De citeer knop is er voor een reden en ja ik gebruik die met die reden. En als ik iets citeer met een plaatje in etc dan haal ik dat plaatje uit de quote dus het is niet dat ik blind alles citeer. En ik doe niets fout, ik breek geen regels en naar mijn mening ben ik als member gewoon net en keurig. Ps. je kan me ook gewoon negeren dan hoef je mijn posts niet te zien en de citaten dus ook niet. Dus ik heb je drie opties gegeven kies er maar een. Dus stop a.u.b. met mij hierop aan te spreken de hele tijd. Of contacteer een mod, of gebruik de negeer functie, een van de drie. En sorry als dit nors klinkt maar ik zie het probleem gewoon niet.
Marcel Posted November 12, 2013 Posted November 12, 2013 Heren, hier wil ik optie 4 aan toevoegen: probeer via rechtstreeks contact uit onderlinge "stekeligheden" te komen. Dit topic is daar niet de plek voor.
PKRussel Posted November 26, 2013 Posted November 26, 2013 Een SOC 2, zijn dat deze? http://www.barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/search&search=soc En dan de 2 kleuren varianten. Wat maakt een Semogue speciaal? Als ik er eentje zou kopen, wat is dan het verschil met m'n huidige FS kwast? http://www.ebay.com/itm/Finest-Badger-Hair-Shaving-Brush-with-China-Red-Color-Handle-23mm-knot-Brand-New-/280773109648?ssPageName=ADME:L:OU:NL:3160
Marcel Posted November 26, 2013 Posted November 26, 2013 De SOC 2 band is deze of deze kwast. Het verschil zit in de houtsoort. En het verschil tussen Frank Shaving en deze kwasten? Chinees vs Europees arbeidsloon, een grotere (dikkere) knot met hogere dichtheid bij de Semogue. Handgedraaid houten handvat vs gegoten plastic handvat (tenzij FS ook gedraaide handvatten gebruikt). Gezien de verhoudingen/maten van de knot van die FS kwast, is het resultaat waarschijnlijk wat floppier dan de Semogue, die bekend staat om zijn stevige backbone. Daar betaal je ook voor, maar het wil niet automatisch zeggen dat de een meer of minder geschikt is.
Marcel Posted December 2, 2013 Posted December 2, 2013 Vintagescent heeft afgelopen weekend de resterende kwasten van het "BC" forum in de verkoop gedaan. Toch maar een texugo texugo besteld.... Ik heb al 3 mixed kwasten van Semogue, deze kleine 2 bander leek me een leuke aanvulling voor een erg nette prijs.
Snuff Posted December 2, 2013 Author Posted December 2, 2013 zal best een goeie zijn als hij iets meeheeft van de andere mix borstels van Semogue, ik ben sterk en heb kunnen weerstaan, hoop dat ze snel allemaal verkocht zijn Veel plezier ermee Marcel!
Snuff Posted February 22, 2014 Author Posted February 22, 2014 Zijn net verschenen op vintagescent, Semogue 2band met water buffalo hoorn handvat in drie verschillende grootes.
Recommended Posts