Snuff Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Daarnet pakje van de postbode met de verwachte 2013 Foro Afeitado Limited Edition (Selected Silvertip Badger Hair) borstel. Superblij en weer veel te snel, uitpakken, spurt naar boven en laden dat ding. En dan pas zie ik dat er iets niet klopt. Dit is volgens mij geen 3band silvertip maar een 2band borstel, en ja inderdaad het is niet de borstel die ik bestelde want waar aan de onderkant jaartal, Semogue, Foroafeitado en nummer zoveel van 50 dient te staan …… helemaal niks Ik wacht nog op nieuws van Bruno maar heb een donker vermoeden dat ze mij één van de tweebands met hoornen handvat hebben toegestuurd die Bruno maakte voor enkele vrienden. S**t, s**t, s**t Ze zijn uitverkocht dus pech gehad. Nu is deze wel heel heel dicht ingeplant en een backbone!!! Nog meer dan de Shavemac die ik ooit had, die was 2band 25mm met een loft van 46mm, kun je nagaan. Zien wat Bruno ervan zegt als hij reageert op m'n mail.
DoubleB Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Ai, balen! Dat is idd niet de Limited edition. Ben benieuwd naar Bruno z'n reactie. Wel een mooie kwast overigens
Marcel Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Aan de ene kant balen, maar eigenlijk is deze specialer dan de LE toch? Mooi ding hoor!
meemai Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Daarnet pakje van de postbode met de verwachte 2013 Foro Afeitado Limited Edition (Selected Silvertip Badger Hair) borstel. Superblij en weer veel te snel, uitpakken, spurt naar boven en laden dat ding. En dan pas zie ik dat er iets niet klopt. Dit is volgens mij geen 3band silvertip maar een 2band borstel, en ja inderdaad het is niet de borstel die ik bestelde want waar aan de onderkant jaartal, Semogue, Foroafeitado en nummer zoveel van 50 dient te staan …… helemaal niks Ik wacht nog op nieuws van Bruno maar heb een donker vermoeden dat ze mij één van de tweebands met hoornen handvat hebben toegestuurd die Bruno maakte voor enkele vrienden. S**t, s**t, s**t Ze zijn uitverkocht dus pech gehad. Nu is deze wel heel heel dicht ingeplant en een backbone!!! Nog meer dan de Shavemac die ik ooit had, die was 2band 25mm met een loft van 46mm, kun je nagaan. Zien wat Bruno ervan zegt als hij reageert op m'n mail. ] Als het echt vrienden zijn, dan moet de borstel van jou bij hun zijn terecht gekomen, hopelijk kan hij hem dan ook terug vragen van die vrienden geen idee.
Snuff Posted November 6, 2013 Author Posted November 6, 2013 Als het echt vrienden zijn, dan moet de borstel van jou bij hun zijn terecht gekomen, hopelijk kan hij hem dan ook terug vragen van die vrienden geen idee. Nee de genummerde borstels zijn gewoon naar de kopers en leden van het portugese forum gegaan zonder meer, het zijn de hoornen borstels met 2band haar die hij speciaal voor enkele vrienden maakte en die hebben allemaal hun borstel al ontvangen. Ik vermoed dat het een exemplaar is dat was overgebleven van die 25 stuks. Ah weet je, ik ga hem niet terugsturen ofzo, ik heb hem al gebruikt en hij mag blijven.
pjdevos Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Bugger, da's jammer. Inderdaad even wachten op de reactie van Bruno.
meemai Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Als het echt vrienden zijn, dan moet de borstel van jou bij hun zijn terecht gekomen, hopelijk kan hij hem dan ook terug vragen van die vrienden geen idee. Nee de genummerde borstels zijn gewoon naar de kopers en leden van het portugese forum gegaan zonder meer, het zijn de hoornen borstels met 2band haar die hij speciaal voor enkele vrienden maakte en die hebben allemaal hun borstel al ontvangen. Ik vermoed dat het een exemplaar is dat was overgebleven van die 25 stuks. Ah weet je, ik ga hem niet terugsturen ofzo, ik heb hem al gebruikt en hij mag blijven. Misschien kan je wel een coupon code krijgen voor de volgende keer. Het wordt tijd dat we barbiere die figaro eens gaan porren of zij niet ook limiteds kunnen regelen.
Marcel Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Dat laatste zie ik er niet snel van komen. Afgezien van de special edition van vorig jaar, zijn de limited editions ofwel via vintages cent te koop, ofwel de koop gaat rechtstreeks.
meemai Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Dat laatste zie ik er niet snel van komen. Afgezien van de special edition van vorig jaar, zijn de limited editions ofwel via vintages cent te koop, ofwel de koop gaat rechtstreeks. http://www.theportugalonlineshop.com/semogue/semogue-limited-edition-2011-finest-bristle-size-2-shaving-brush Portugal shop heeft er ook gehad. Wie weet.... Hoewel nouja omdat het Portugal is zal het wel zo zijn. Maar wie weet komt zoiets ooit nog!
Harkos Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 Kan iemand dit me uitleggen wat 2 band en 3 band betekent? Heb een turk varkenshaar zo'n grote, een Chinees silvertip van Bdf , een Mühle silvertip en een Mühle fibre als reiskwast. Moet me nu blijkbaar eens verdiepen in de juiste kwast.
DoubleB Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 Bij een drieband zit je drie verschillende kleuren op de knot. Dat gaat van een lichte kleur aan de onderkant, een donkere rand in het midden en weer een lichte aan de bovenkant. Bij een twee band is de onderkant donker en de bovenkant licht van kleur. Zie foto voor de vergelijking: Foto gepikt van internet Zoals je ziet is de linkerkant een twee band kwast, rechts een drie band. Over het algemeen geeft een tweebands kwast een stevigere gevoel, met meer backbone. De afzonderlijke haren van die knots zijn langer en vaak dikker. Een driebander is over het algemeen zachter van gevoel op het gezicht. Maar ook daar zit veel verschil in hoor. Ik heb een Morris & Forndran twee band kwast die ontzettend zacht is en veel backbone heeft. Wel geloof ik erin dat er kwastenmakers zijn (voornamelijk in china) die de haren kleuren om ze zo op een tweeband of driebandskwast te laten lijken.
Harkos Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 Duidelijk, Bedankt. Dan heb ik twee drie banders.
Snuff Posted November 8, 2013 Author Posted November 8, 2013 Blijkbaar heb ik door toedoen van de helper van Bruno de verkeerde borstel ontvangen. Alle Limited Editions waren op (terwijl ze wel op voorraad waren toen ik bestelde, Meemai bestelde zelfs later en kreeg de zijne wel). Dan heeft de helper maar een gelijkaardig lijkende borstel opgestuurd. Het zou volgens Bruno gaan om enkele handvaten die hij overhad na het maken van de forum borstels en die hij vulde met precies hetzelfde haar. Ik heb volgens hem dus de exact zelfde borstel maar dan zonder gravure op het handvat. Dat kan echter niet want ik ontving een 2band en de forum borstel is 3band. Like they say: shit happens.
Marcel Posted November 8, 2013 Posted November 8, 2013 Dan is een ding zeker: veel unieker dan dit worden ze niet! Het is alleen niet wat je besteld hebt...
meemai Posted November 8, 2013 Posted November 8, 2013 Blijkbaar heb ik door toedoen van de helper van Bruno de verkeerde borstel ontvangen. Alle Limited Editions waren op (terwijl ze wel op voorraad waren toen ik bestelde, Meemai bestelde zelfs later en kreeg de zijne wel). Dan heeft de helper maar een gelijkaardig lijkende borstel opgestuurd. Het zou volgens Bruno gaan om enkele handvaten die hij overhad na het maken van de forum borstels en die hij vulde met precies hetzelfde haar. Ik heb volgens hem dus de exact zelfde borstel maar dan zonder gravure op het handvat. Dat kan echter niet want ik ontving een 2band en de forum borstel is 3band. Like they say: shit happens. Ja ik heb later besteld, toen ze op voorraad waren. Jij had hem besteld en dat postte je op het forum, ik las dat al een uur later of zo, en heb hem besteld op (laat me even mijn paypal checken.) Als die de tijd opgeven. Ok tijdstip: Tijdstip: 22:12:05 CET (dat is toch central european time? Wat wij dus hebben. +1... ) viewtopic.php?f=6&t=116&start=660#p12239 Jouw post is een stuk vroeger, ik ben dus een forse tijd later. En heb na het lezen ervan ook nog even getwijfeld. Maar ik heb hem op 22:12 besteld. Dus later dan jou..... Dat kan ik je op een briefje meegeven. Maar goed wat zegt hij verder? Of kan je er niets tegen in brengen? Ik wil best getuigen dat ze er nog waren toen jij bestelde want ik heb later besteld.
Snuff Posted November 8, 2013 Author Posted November 8, 2013 Haalt niks uit, ik bedoel Bruno heeft daar geen schuld aan. En die medewerker heeft misschien wel pas de dag erna alle borstels van alle bestellingen ingepakt (omdat jij nummer 16 hebt wil dat niet zeggen dat je als 16de bestelde. Hij wist niet hoe hij het goed kon maken bij mij, nou ik ook niet direct, ik wil hem niks opdringen en de borstel is al gebruikt. 'k zal het wel overleven
meemai Posted November 8, 2013 Posted November 8, 2013 Haalt niks uit, ik bedoel Bruno heeft daar geen schuld aan. En die medewerker heeft misschien wel pas de dag erna alle borstels van alle bestellingen ingepakt (omdat jij nummer 16 hebt wil dat niet zeggen dat je als 16de bestelde. Hij wist niet hoe hij het goed kon maken bij mij, nou ik ook niet direct, ik wil hem niks opdringen en de borstel is al gebruikt. 'k zal het wel overleven Aah hij kan het altijd goed maken, een volgende limited edition voor je achterhouden. Of een leuke coupon dat je eens wat korting hebt. En ja ik begrijp dat mijn nummer 16 gewoon bij willekeur is ingepakt. Wilde alleen aangeven dat ik na jou besteld heb en dat ze er toen nog waren! Maar zoals jij zegt ze zijn gewoon ingepakt een dag later. Maar goed Bruno is wel een toffe man dat hij het toegeeft en het goed wil maken ook al weet hij niet hoe. Misschien een speciale limited edition 1/1 die jij alleen hebt.
Snuff Posted November 9, 2013 Author Posted November 9, 2013 Nog niks terug gehoord van Bruno maar Teiste (vast bekend bij de bezoekers van buitenlandse forums) liet me weten dat het volgens hem inderdaad dezelfde borstel is die hij kreeg toegestuurd. Is nooit openlijk verkrijgbaar geweest. En ik moet hem na enkele dagen gebruik wel gelijk geven dat dit wel een uitzonderlijk goede 2band borstel is voor iemand die schuim maakt op het gezicht. Al bij al is het misverstand wellicht eerder een zegen geweest
meemai Posted November 9, 2013 Posted November 9, 2013 Nog niks terug gehoord van Bruno maar Teiste (vast bekend bij de bezoekers van buitenlandse forums) liet me weten dat het volgens hem inderdaad dezelfde borstel is die hij kreeg toegestuurd. Is nooit openlijk verkrijgbaar geweest. En ik moet hem na enkele dagen gebruik wel gelijk geven dat dit wel een uitzonderlijk goede 2band borstel is voor iemand die schuim maakt op het gezicht. Al bij al is het misverstand wellicht eerder een zegen geweest Ben blij dat je er blij mee bent! Wie weet komt deze borstel ooit nog zo in de schappen. Wie weet wie weet, het is al een tijd geleden eer een nieuwe Semogue is gemaakt in het vaste assortiment. Nu heb je eigenlijk alleen de SOC als topline model.
Snuff Posted November 9, 2013 Author Posted November 9, 2013 Semogue is anders actief genoeg, net uitgekomen: Cerda (varken) Mistura (mix van 2-band das en darken Texugo (2band das) Er zullen niet snel andere borstels in het vaste assortiment komen denk ik.
Snuff Posted November 9, 2013 Author Posted November 9, 2013 Ja, daarom zei ik ook dat er niet snel andere borstels in het vaste assortiment zullen komen, wellicht had ik me anders moeten uitdrukken. De drie nieuwe van Semogue worden blijkbaar goed ontvangen als ik hier en daar lees. Maar ik laat het even aan me voorbijgaan.
pjdevos Posted November 9, 2013 Posted November 9, 2013 Ja, daarom zei ik ook dat er niet snel andere borstels in het vaste assortiment zullen komen, wellicht had ik me anders moeten uitdrukken. De drie nieuwe van Semogue worden blijkbaar goed ontvangen als ik hier en daar lees. Maar ik laat het even aan me voorbijgaan. Ik heb de Mistura besteld. Ik ben zelf iets minder gelukkig met mijn SOC das, hij doet het goed, maar wil heel graag het schuim vasthouden. Ik heb de LE bij VC gezien, super mooi, maar aan me voorbij laten gaan juist vanwege de tegenvallende SOC. Nou ja, gelukkig heb ik jou dan weer van een varkentje af kunnen helpen
Marcel Posted November 9, 2013 Posted November 9, 2013 Ben je lid van dat Portugese forum dat je die kwast hebt kunnen bestellen?
Recommended Posts