Jump to content

Een goede scheerbeurt het halve werk......

Recommended Posts

Posted

Al weer 36 jaar geleden met zoeken naar 'de juiste manier' om te scheren. 

Toen met een puberale huid waarbij jeugdpuistjes  nat scheren lastiger maakte.  In die tijd van Braun tot Phillips geprobeerd, maar niets beviel helemaal echt. 

Toen ik wat volwassener werd ging ik meer en meer over op nat scheren. Vanaf dat moment eigenlijk altijd Gillette  Sensor Excel ( 2 mesjes )  die weer het best beviel ( beter dan de varianten  met meer mesjes ). 

Beviel op zich redelijk,  sterk afhankelijk van de gebruikte zeep ( toen vaak vergulde hand ) of bussen met schuim ( diverse merken ). 

Onlangs door een probeer-actie op Tweakers voor dat nieuwe ding van Gillette met verwarmde messen   geattendeerd door een 'scheer-enthousiast' daar op DE-scheren en dit forum. 

Zijn enthousiasme  werkte zo aanstekelijk dat ik na een half nachtje inlezen en Youtube kijken meteen die nacht een Merkur Progress 510 bestelde  ( instelbaar leek me super!) ,  samen met Edwin Jagger scheerzeep Limoen & Granaatappel ( zie ik hier geen ervaringen mee, maar de ingrediënten spraken me aan,  en 10 stk Personna double edge scheermesjes.  Omdat ik hier en geweldig overzicht tegenkwam van een lid wat heel ver ging daarin. 

Eerste scheerbeurt zit erop ? . Resultaat goed!  Kaaklijn moet ik nog wat mee gaan leren spelen, maar de rest was niet slecht. Overigens gewoon direct op standje 3 en 4 geschoren in de settings. 

Pre-shave deed ik met massage-olie van de Action ( wegens alternatief in huis ) .  Mooie dunne lichte olie en niet naar ruikend.  Daar moeten we vast nog wat verbeteren. 

Volgens mij een heel leuke nieuwe manier van scheren waar ik veel plezier aan ga beleven! 

• I like it 4
Posted
Marcel schreef 52 minuten geleden:

Welkom! Mooi dat zo'n actie op tweakers  tot dit kan leiden. 

Misschien leuk om te vermelden dat het daar (en hier ook )  @Lampuhkap was die me 'op deze wereld' attendeerde ?

Er is een wereld voor me open gegaan kan ik zeggen :)

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted

Welkom.

Edwin Jagger Limoen & Granaatappel is de enige scheerzeep waar ik ooit problemen mee gehad heb, maar ik veronderstel dat het een slechte batch betrof.

Dit alles na een post op tweakers.

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de eerste keer over scheren met open mes leest.  ?

De markt is die kant uit.  Zoek naar een forumlid genaamd Tony... ?

Posted
Hans1980 schreef 13 uur geleden:

Welkom.

Edwin Jagger Limoen & Granaatappel is de enige scheerzeep waar ik ooit problemen mee gehad heb, maar ik veronderstel dat het een slechte batch betrof.

Dit alles na een post op tweakers.

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de eerste keer over scheren met open mes leest.  ?

De markt is die kant uit.  Zoek naar een forumlid genaamd Tony... ?

Voorlopig nog even een tijdje met de nieuwe aanwinsten spelen en handig worden. 

Alhoewel........ dat open mes ook perspectieven biedt :) 

Nee, ik laat me nog even niet gek maken, maar sluit absoluut niet uit dat een open mes er eerder komt dan dat ik het nu verwacht.

Posted

Welkom @Amazing geweldig verhaal ik had een soort gelijk verhaal in mn tiener jaren gebruikte ik een simpele gillette slim twist die ik nog steeds heb ik ben nu inmiddels 49 1 1/2 jaar geleden op een dag dacht ik ik heb die slim twist nog die op zich goed was maar ik was benieuwd naar nieuw spul dus toen bestelde ik mn eerste nieuwe DE Razor een merkur 34C toen begon voor mij de reis waar ik veel eerder aan had moeten beginnen ? het enige nadeel is dat het een nog plezieriger is dan het ander dus veel bestellen dat was aanvankelijk nooit de bedoeling maar het genot is onbetaalbaar en een waar genoegen ?

• 2 weeks later...