Ga naar inhoud

Saponificio Varesino

reezur
 Delen

Aanbevolen berichten

@JJ. Gebruik je een scheerkom?

Persoonlijk heeft mij dit bij andere scheerzepen goed geholpen om zo de water/zeep ratio goed te bepalen. Ik doe dan eerst wat druppels in de scheerkom en kijk dan hoe de zeep reageert hierop. Dit topic trok gelijk mijn aandacht omdat ik overweeg de Cubebe lijn aan te schaffen. Dit n.a.v. de lichaamszeep die ik heb van deze lijn die heerlijk is :)

• Bedankt! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt inderdaad als te weinig water. Tov andere zepen laad ik SV ook veel langer (denk aan 20-30 sec) vanaf de puck. 

Qua performance heb ik dan geen zeep die zo'n mooi vol schuim oplevert als SV

• Bedankt! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties en suggesties!

Ik heb de aanwijzingen van Varesino gevolgd deze eerste twee keer:

Cover the soap surface with a thin veil of hot water for few minutes. The quantity of water needed may vary depending on your water hardness and the rate of humidity of the soap, a correct quantity is when the whole soap surface is covered by water,
soak a badger shaving brush (being it the best performer when it comes to water absorbing),
rinse it well and then pour the thin veil of water that bloomed the soap on the knot, and then start loading (20-30 seconds),
face/bowl lather without adding water.”

Dus laagje heet water op de zeep een paar minuten, minstens 30 seconden laden en toen de kwast op het gezicht. Een aantal keren water toegevoegd en op het oog werd ik beloond met een prachtige, volle, glimmende laag scheerschuim. Pas op het moment dat er een mesje bij kwam voelde het niet goed.

Een scheerkom gebruik ik nooit, maar zou het nu ‘s kunnen proberen om te zien wat er gebeurt. En ik zal ook eens experimenteren met nóg meer water, hoewel ik me dat haast niet kan voorstellen,  er zat al veel water bij, haast net zo veel als bij B&M nodig is. 

Wordt vervolgd 😁

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Joost @jampot @Soapcollector

You nailed it. Nóg meer water is de truc. Nu gleed het mesje er fijn door. Maar mijn god, wat een waanzinnige hoeveelheid schuim krijg je als je 30 seconden je kwast hebt geladen 😳, daar kan ik bijna een week van scheren… Volgende keer maar iets minder lang laden. 

Dank voor het zetje in de goede richting, deze zeep verschijnt toch maar niet in de markt 😉

• Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Ik vind SV echt top, alleen de 70th anniversary geprobeerd (toevallig ook vandaag) via een sample maar echt onder de indruk.

de 70th niet gekocht omdat andere “citrusachtige “ zepen heb.

Ik vind de beschrijving van de geuren een beetje complex, ik ben op zoek naar een zeep voor de herfst/ winter, maar niet te zoet.

iemand een gouden tip?

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ChrisVanMeer zei:

Daar is een hele makkelijke oplossing voor ;) Even zoeken op “donateur worden” :D 

net geen twee weken lid en niet alleen maar wijs geworden maar ook heel erg goed geholpen.

donateur worden lijkt mij de volgende stap 😉

stuur mij aub een bericht met gegevens en verdere instructies 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, MacMarty89 zei:

Heb de Stella Alpina. Fantastische geur en mooi romig schuim. SV houdt wel iets meer van water dan andere zepen, inderdaad.

kan je geur beschrijven? Ik word nog steeds niet wijs van de geur notes, of beter gezegd ik heb geen verstand van 🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.