Jump to content

Jabonman Tierra Humeda

pjdevos

Recommended Posts

Vanochtend de Wet Earth gepakt. Een zeep in de nieuwe plastic verpakking. Ziet er netjes uit, alhoewel ik de metalen bakjes ook wel wat vond hebben. Een zeep met lanoline. In ieder geval een heerlijke geur die me heel bekend voorkomt, alleen geen idee waarvan. Ruikt gelukkig niet naar modder, maar het heeft een lekkere houterige diepe geur. Nu ik dit schrijf ruik ik er ook steeds even aan.

Wederom bij SOC varkentje gepakt, met de normale routine van weken onder het douchen, beetje water op de zeep. Gebruikelijke minuutje laden. Hierbij lijkt het alsof ik minder zeep op de borstel krijg dan ik van Jabonman gewend ben. Opkloppen in mijn kom en een beetje water erbij en inzepen. Hmm toch nog wat droog, dus terug naar de kom met extra water. Meer dan dat ik gewend ben. Maar dan: bam! Een perfect schuim.

Wederom met de ATT kronos met het voskod mesje. Dat mesje is voor mij geen winnaar, na vandaag ga ik deze niet meer gebruiken, in ieder geval niet in de Kronos. Bij de 3e keer inzepen is het schuim erg dun geworden. Wat meestal werkt is dan even de borstel in het water dippen en iets opkloppen. Dat werkt nu ook prima en ik heb weer lekker schuim. Wel minder over op het laatst, dus ik denk toch dat deze moeilijker laadt.

Nu met deze lanolinezeep even speciaal op het post shave gevoel gelet. Voelt prima, maar dat heb ik ook met de andere zepen van Manuel (zolang er geen lime inzit). Ik merk dus eigenlijk geen verschil.

Al met al een hele fijne zeep, met een lekker warme geur. De naam natte aarde is wat ambivalent, maar voor mijn neus valt deze heel goed uit. Voorlopig hoef ik geen nieuwe zepen te kopen, maar deze wil ik toch wel graag beschikbaar hebben.