Jump to content

Old Spice

pjdevos

Recommended Posts

Gisteren had ik een flesje opgepikt bij de euro-shop. Lekker spul. Het betreft de Old Spice Original, van P&G. Er waren meerdere geuren. Natuurlijk ff gegoogled, maar anders dan discussies of de oude formule of de nieuwe formule beter is niet veel kunnen vinden.

Zijn er mensen die een of meerdere soorten Old Spice gebruiken? Hoe ruiken ze?

Ik heb de "Original", in de nieuwe samenstelling voor de EU, dus zonder Evernia Prunastri (*). Ik vind het een lekkere lucht, maar niet bijzonder. Hij blijft ook niet heel lang hangen.

(*) gebruik wordt ontraden door de "parfumpolitie" van de EU :(

Ik heb twee flesjes (125 en 188ml) staan van de Original versie; beiden gemaakt in de USA voor de Canadese markt, de kleine met Shulton en P&G vermeld, de grote draagt alleen de naam van P&G.

Ik kan in geur zo gauw geen verschil ontdekken. Old Spice is voor mij een nostalgisch geurtje meer dan wat anders; mijn opa had het ook altijd staan en mijn vader had het ook regelmatig in huis.

• 2 years later...
Welke had je gekocht?

Origineel en wolfthorne ruiken wel wat zwaarder dan bv whitewater.

Ik heb inderdaad de original gekocht. Ik weet iets van dat er nog een echt originele te koop is in India, en zoals ik het hier lees bevat deze Indiase variant Eikenmos, wat allergische reacties kan veroorzaken.

Eigenlijk wil ik alle varianten besnuffelen, maar ja, Old Spice kom ik nauwelijks tegen in gewone winkels.

bij http://www.drogisterijplus.nl kan je Old Spice kopen voor afbraak prijsjes, je krijgt een hele geschenkdoos voor nog minder dan de prijs van een flesje aftershave.

In tegenstelling tot verhalen over plastic flessen, kreeg ik een glazen flesje.

Ik deed mijn koop bij http://www.voordeligscheren.nl. Ik zou nu naar drogisterij plus gaan.

Hee Rolf, dit keer ben ik het niet met je eens, en dit keer uit overtuiging. Ik was vandaag bij het kruidvat, de Etos en bij Douglas, nergens Old Spice, bij de laatste expliciet gevraagd en ze hadden niks van Old Spice, zelfs niet in de webshop. Het mooie, jonge meisje had zelfs nog nooit van Tabac en Old Spice gehoord. Vreemd genoeg ga ik me naast zo'n mooi meisje dan heel oud voelen, terwijl zij iets niet weet wat wel zou hebben gemoeten. Ik denk wel dat Old Spice weer goed aan de weg timmert, middels erg grappige filmpjes op Youtube. Tabac staat er beter voor, maar dat is inderdaad een geur die staat.

Wat vind jij nog meer klassieke geuren? Ik dacht nog even aan Paco Rabanne, maar die vind ik ietsje te fris.

Edited by Guest

Tabac staat gewoon in het Kruidvat. En elke drogist in Engeland heeft old spice

Tabac heb ik inderdaad bij het Kruidvat gekocht vandaag, de eau de toilette.

Old Spice richt zich trouwens op een beperkt aantal markten: India, Zuid Afrika, USA, Canada, Mexico, Brazilië, Mexico, Colombia, Hongarije, Rusland en Polen. Zie de website https://oldspice.com.

Door jullie getriggerd RAD heeft mij vandaag bij de voordeeldrogist 4 flessen oldspice en Brut en een paar andere zaken laten bestellen. 9,95 voor een fles oldspice (150 ml) nu (aanbieding)

Edited by Guest