Jump to content

TFS/Barbiere di Figaro zepen

Marcel

Recommended Posts

Disclaimer: diti is geen advertorial voor TFS of Barbiere di Figaro zepen :mrgreen:

Wie-o-wie is nog meer fan van deze IMHO geweldige zepen?

Mijn eerste kennismaking met TFS was bijna 2 jaar geleden, toen in ik bij destijds nog TuttoItaliaonline, een sampleset bestelde van 4 Italiaanse zachte scheerzepen. Waaronder: P.160, Cella, Vitos green en TFS Barbe Rosse. Ik had het meeste verwacht van Cella, omdat deze zeep overal zo hoog aangeschreven staat, maar mijn favoriet bleek TFS Barbe Rosse.

Na wat heen en weer gemail met Eric, bleek dat TFS ook met wat premium zepen op de markt ging komen: Bergamotto Neroli en Tabacco Verde.

Deze zepen had ik al vlot in huis en het bleken zepen die duidelijk een paar treden hoger stonden dan de meeste zepen die ik kende op dat moment. En met geweldige geuren!

Al snel volgden meer geurvarianten van de TFS zepen, allen erg goede zepen met goede geuren.Ook werden er harde zepen geintroduceerd. Mijn favorieten zijn echter nog steeds de Bergamotto Neroli en Tabacco Verde in zachte vorm.

Eerder dit jaar lanceerde Barbiere di FIgaro zijn eigen lijn zepen, geproduceerd door TFS. 4 zepen met voor TFS nieuwe of flink aangepast geuren (de Raffinato is een variant op de wellicht bekende Amandelgeur van veel Italiaanse zachte zepen). En alle 4 op basis van een ander recept dan de bekende TFS zepen. Wederom erg goede zepen naar mijn mening!

Hallo Marcel,

De Raffinato maakt met een dassenharen kwast een betere lather dan Tabac, die dacht ik bekend staat als

een zeep die veel consistent schuim produceert . De amandelgeur is niet helemaal mijn ding, maar wat het is is het.

Als scheerzeep onovertroffen. De TFS Bergamot vind ik qua geur lekkerder. Vandaar dat ik nu elke dag de TFS

Bergamot balsem gebruik. En wat is deze Raffinato zeep onwijs zuinig!! Kortom schot in de roos van Barbiere

kan er niets anders van maken.

Grt Frans

Ik heb de Barbe Rosse en heb de nieuwe "Fragranze Esotiche Dure" en de Tabacco Verde intenso in bestelling. Lysbet zou er samples van de andere BdF zepen bij doen zodat ik daar ook kennis mee kan maken, dus ik ben heel erg benieuwd.

Met de Barbe Rosse heb ik een moeilijke verhouding. Ik vind hem heerlijk latheren, de zoete marsepeingeur vind ik ook wel lekker, maar het droogt mijn huid iets uit. Ik hoop heel erg dat de andere TFS zepen dat minder hebben. Het is overkomelijk en aftershave balsam doet een hoop, maar voor mijn huid kan het dus beter. Ik moet nog wat experimenteren met meer water (bedankt voor de tip Marcel).

De geur is wel wat vlak (marsepein in een potje), maar het is dan ook een basiszeep van TFS. Ik ben dus heel erg benieuwd naar de andere, luxere zepen. Zowel de geur als de verzorgende eigenschappen. Ik heb in ieder geval hele hoge verwachtingen.

Ik heb sowieso geen last van een uitgedroogde huid na het gebruik van welke TFS zeep dan ook, maar de luxere TFS zepen verzorgen in mijn geval wel beter dan Barbe Rosse. Maar voor de meeste TFS zepen geldt dat ze redelijk dorstig zijn. Je kunt er prima lather mee maken zonder al teveel water, maar het wordt pas slick en echt goed als je net wat meer water gebruikt.

Ik ben wel benieuwd wat je er van gaat vinden, de nieuwe limited editions klinken ook wel goed.

Ik gebruikte eigenlijk standaard de Barbe Rosse in de aluschaal (makkelijk schuim aanmaken)

Een paar weken geleden overgegaan op de eigen lijn zepen van Barbiere di Figaro

Deze geven voor mij een iets dikkere schuim laag die mijn huid nog beter beschermd tijdens het scheren

Gebruik een Lijun&1980 met een hand gemaakte handvat en Silver tip dassenhaar knot.

Vandaag voor de 1e keer de Barbiere di Figaro Mistero geprobeerd, wat een heerlijke zeep is dit zeg, lekker zacht voor de huid en scheert erg soepel, ik vind hem nu fijner scheren als de Proraso, mijn vrouw vind hem ook een stuk aangenamer ruiken ;) Erg blij met de testen dus, volgende keer hoop ik op meer smaken :mrgreen:

Mooie zeep!

Ik heb er al een heleboel geprobeerd: Bergamotto Neroli, Rose Bergamotto Neroli, Tabacco Verde in de luxe verpakkingen en de Ciotole Barbe Blu ("Pura crema da barba Sandalo") en de Ciotole Barbe Rosse. Die laatste zijn een stuk eenvoudiger, maar veel waar voor je geld. Ik vond met name de tabbacco verde echt een fijne geur. Die is dan ook op nu :-)

Nu als het goed is zijn ook de nieuwste onderweg. De Olli Essenziali, de Fragranze Esotiche en hopelijk ook de Pelli Sensibili 150 ml. Ik ben benieuwd. De omschrijvingen klinken geweldig, en de verpakking is natuurlijk erg mooi en nostalgisch:

TFS%20LE%20Fragr%20Esotiche-500x500.jpg

Vaak waren de TFS zepen wat bescheiden van geur, en dat is soms jammer.

Een bombardement van de zintuigen is nou ook weer niet nodig maar ik ben wel blij met de meer 'intenso' geuren nu.

Ik kan het er mee eens zijn, Heerlijke geur en een super zeep.

Ik heb al veel verschillende merken geprobeerd, maar de TFS Staat momenteel in de top 3 naast wool fat (maar die ruikt niet zo goed als TFS).

Ik heb het thuis al eens laten vallen, en ik ga hun huismerk BdF/TFS samples binnenkort bestellen.

Mijn vriendin durft best wat geld aan make-up uit te geven, dus ik kom met mijn scheeraankopen ook weg. :)

• 1 month later...

Mijn fout. :)

De kleine refill bakjes zijn veel te klein om de kwast goed te laden. Dat had ik eerder moeten bedenken. Gisteren mijn Raffinato in een ikea plastic geval geschept en geschoren. Ging prima. :)

Mijn fout. :)

De kleine refill bakjes zijn veel te klein om de kwast goed te laden. Dat had ik eerder moeten bedenken. Gisteren mijn Raffinato in een ikea plastic geval geschept en geschoren. Ging prima. :)

Daar heeft mijn kwast juist geen moeite mee. Ligt ook net aan de kwast natuurlijk. ;)

• 1 month later...

Tja wat moet ik van TFS en BdF zepen zeggen.....TOP!!!!!!!! komt ie: Heb nu de TFS in retro uitvoering de mooie liggende dame op de deksel in een lichte amandel geur 150 gram creme uitvoering, net een week binnen.

Ook de BdF Raffinato gelijk erbij besteld wat een geweldige geur is deze ook zeg! wow! 200 gram en een iets zwaardere amandel geur maar gewoon ongelooflijk subtiel aangepakt en absoluut niet overdreven. Gisteren avond weer een nieuwe bestelling gedaan bij Lysbet van Barbiere di Figaro (toppers en een geweldige service) mijn vaste leverancier is het in ieder geval.

Oh! de bestelling van gisteren: TFS scheerzeep Zagara e Gelsomino en voor erbij na het scheren de aftershave balm van zagara e gelsomino.

Ook de scheerzeep van TFS Sandalo Boise en de after shave balm er bij besteld, dus 2 mooie setjes die bij elkaar passen. Er zal tzt ook weer eens harde scheerzeep van TFS worden besteld.

Hoezo geen liefhebber van TFS? ha ik ben er weg van! :D

Ik kan alleen maar aansluiten bij al mijn voorgangers. Ik heb diverse scheerzepen gebruikt en begrijp me niet verkeerd. Ik vind een vergulde hand scheerzeep of Palmolive scheerstaaf of Tabac scheerzeep echt prima. Maar als je daarna overstapt op de TFS scheerzeep snap je waarom TFS scheerzepen in kwaliteit een trede hoger liggen dan de meeste scheerzepen.

De Italiaans scheerzepen zijn zo geconcentreerd dat opschuimen amper moeite kost. Ik heb op mijn youtube kanaal een scheervideo staan waarbij ik alleen nog de laatste waterige restanten van een TFS scheerzeep overhad. Zelfs daarmee kon ik een hele dikke schuimlaag creëren(super dik en heerlijk schuim). Daarnaast zijn de geuren echt heerlijk(geen zeepgeur maar de geur van amandelen of puur citroen/limoen wat ik ruik echt hele natuurlijke geuren)

Ik rouleer nog steeds vaak tussen mijn scheerzepen en crèmes. Ik geniet nog steeds van mijn tabac scheerzeep. de vergulde hand scheerzeep, en andere scheerzepen, niks mis mee. Maar zodra ik weer uitkom bij mijn TFS scheerzepen snap ik na gebruik steeds weer dat dit mijn nummer 1 is. Eigenlijk verplichte kost voor iedere traditionele natscheerder deze TFS scheerzepen... ;)

• 1 month later...

Gisteren voor het eerst een BDF zeep geprobeerd. Het is een sample die BDF uitgaf vanwege hun jubileum.

Ik wilde eerst een zeep opmaken (Palmolive Classic, Proraso groen), voordat ik aan de "luxere" zeepjes begon. Maar kon me gistren niet inhouden.

Dus de BDF gebruikt.

Vele posters hier zijn fan van de TFS/BDF zepen. Nou ik werd niet teleurgesteld. Zeepje ruikt prettig, fris citrus achtige geur. Ik vind 'm lekker ruiken, niet overheersend maar lekker subtiel.

Het latheren ging lekker, zeep voelt lekker aan. Lekkerder dan de 2 die ik hiervoor gebruikte. En het scheren ging ook prettiger dan de dag daarvoor (Proraso).

Ik hoop dat ik bespaard blijf van de verzamelwoede, maar de eerstvolgende zeep die ik koop zal zeker geen Palmolive of Proraso zijn (Alhoewel ik daarmee altijd lekker geschoren heb, maar de BDF is gewoon een klasse beter).