koenfucius Posted November 21, 2019 Share Posted November 21, 2019 Naar het voorbeeld van Jan met de Seygus ben ik van plan vanaf ergens volgende week of zo een rondzending te organiseren van deze krabber, met de 2 platen. Zelfde spelregels als toen Lijst. Allereerst moet er een lijst komen met de deelnemers van de rondzending – in principe is de volgorde hetzelfde als de volgorde van binnenkomst. In goed overleg kan natuurlijk een andere volgorde bepaald worden – laat me maar weten hoe de wijzingen zijn, zodat ik de lijst “up to date” kan houden. Uitvoering. Zodra er een lijst is, kan de zaak in gang gezet worden. De Start gaat naar de eerste deelnemer in de lijst – daarvoor heb ik uiteraard de adresgegevens en het email adres van die eerste deelnemer nodig. De eerste deelnemer probeert dan de Start uit – 1 à 2 weken lijkt me voldoende lang. Hij (of zij) vraagt dan bij de volgende in de lijst de adresgegevens en email adres op en stuurt de Start dan door. Het spreekt vanzelf dat het spulletje netjes verpakt wordt, en met track&trace verstuurd. Stel mij op z’n minst op de hoogte dat de Start doorgestuurd wordt, en naar wie. Het zou inderdaad leuk zijn als je dit even in dit draadje vermeldt – nog leuker als je een klein verslagje van je ervaringen opschrijft. De volgende deelnemer in de lijst doet dan hetzelfde, enz. , enz. Lijst met eerste kandidaten die zich gemanifesteerd hebben @Jan Zoethout @Tjebbe 3 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted November 21, 2019 Share Posted November 21, 2019 Tof plan ! Heb Koen mijn adresgegevens doorgegeven, dus wat mij betreft kan het spel z.s.m. beginnen. Bovendien ben ik in het bezit van een 0.90 OC onderplaat (en de rest) - voeg ik die ook toe ... Sta al te popelen ! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazuya17 Posted November 21, 2019 Share Posted November 21, 2019 Top dat u dat doet, leuk initiatief. Ik doe niet mee, ik heb zelf de 1.18 besteld. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted November 22, 2019 Share Posted November 22, 2019 Kazuya17 schreef 19 uur geleden: Top dat u dat doet, leuk initiatief. Ik doe niet mee, ik heb zelf de 1.18 besteld. Ik wil je niets opdringen hoor, maar ... wil je de 0.90 SB en OC niet uitproberen ? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted November 22, 2019 Author Share Posted November 22, 2019 @Kazuya17 ik geef toe dat ik zelf positief verrast ben door de 0.90, terwijl ik ook dacht dat enkel de 1.18 iets zou zijn voor mij 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted November 23, 2019 Author Share Posted November 23, 2019 De krabber is vertrokken naar Jan. Kandidaten kunnen zich nog altijd melden. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 koenfucius schreef op 23-11-2019 om 11:35: De krabber is vertrokken naar Jan. Kandidaten kunnen zich nog altijd melden. En het is de moeite waard ! Meld je aan ! 1.18 + 0.90 SB + 0.90 OC ! Waar vind je nog de mogelijkheid om uit te proberen ? Of anders: bestel op https://homelikeshaving.ru/t-obraznye-britvy/start/ ... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted November 28, 2019 Share Posted November 28, 2019 Gisteren de Start krabber ontvangen van @koenfucius : De OC onderplaat is van mij - die stuur ik als aanvulling mee naar de volgende tester. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Eens even op de site gekeken, maar ze geven die krabbers niet voor niets weg! Wat maakt die dingen zo duur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted December 1, 2019 Author Share Posted December 1, 2019 Hangt er natuurlijk van af waarmee je vergelijkt, maar in roestvrij staal zal je weinig goedkoper vinden. Met uitzondering van de Gamechanger kan ik niet direct iets anders bedenken. Bovendien hangt het er ook vanaf of je de volledige set, dan wel slechts 1 basisplaat nodig hebt. Vandaar ook dat deze rondzending interessant kan zijn. Dan merk je of de krabber wel enige meerwaarde biedt voor jou en welke basisplaat best bij jou past. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted December 3, 2019 Share Posted December 3, 2019 koenfucius schreef op 1-12-2019 om 10:16: Hangt er natuurlijk van af waarmee je vergelijkt, maar in roestvrij staal zal je weinig goedkoper vinden. Met uitzondering van de Gamechanger kan ik niet direct iets anders bedenken. Bovendien hangt het er ook vanaf of je de volledige set, dan wel slechts 1 basisplaat nodig hebt. Vandaar ook dat deze rondzending interessant kan zijn. Dan merk je of de krabber wel enige meerwaarde biedt voor jou en welke basisplaat best bij jou past. En met $75.- voor een complete RVS krabber val je je toch geen buil ? ? Ik merk trouwens dat het lijstje met testers maar niet langer wordt - jammer ! ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted December 9, 2019 Share Posted December 9, 2019 De test met de verschillende platen en vergelijking met wat andere krabbers in dagboek-vorm: 20191129. Plaat 0.90 SB. Mesje Racer Super Class Platinum (6). Het greepje is wat kort naar mijn smaak. Comfortabele scheerbeurt - voel voorlopig weinig verschil met mijn 0.90 OC. 20191130. Plaat 0.90 OC. Mesje Racer Super Class Platinum (7). Comfortabele scheerbeurt - inderdaad weinig tot geen verschil tussen de 0.90 OC en SB. Morgen zou ik verschil (gap 1.18) moeten voelen. 20191201 Plaat 1.18 SB. Mesje Racer Super Class Platinum (8). Het mesje is duidelijk meer voelbaar - en ik heb geen zin in averij - voorzichtig aan dus ... Mooi - nu is de voorronde voorbij. Nu verder met een vers mesje: een Gillette 7 O'Clock Super Platinum - 1 van mijn favorieten ... 20191202. Plaat 0.90 SB. Mesje Gillette 7 O'Clock Super Platinum (1). Ook weer heel comfortabele scheerbeurt. 20191203. Plaat 0.90 OC. Mesje Gillette 7 O'Clock Super Platinum (2). Het wordt wat eentonig: heel comfortabele scheerbeurt. Naar mijn mening zijn de 0.90 SB en OC heel comfortabele krabbers, en ik voel geen verschil. Ik ga vanaf nu de 1.18 SB vergelijken met andere krabbers. 20191204. Plaat 1.18 SB. Mesje Gillette 7 O'Clock Super Platinum (3). Als 20191201. Morgen vergelijken met de aangepaste Rockwell (R5 only). 20191205. Rockwell 6S R5 only / Stork Ti "Taipan" greep. Mesje Gillette 7 O'Clock Super Platinum (4). De (aangepaste) Rockwell met plaat R5 is net iets minder mild dan de Start 0.90 SB en OC. En iets milder dan de Start 1.18. De Rockwell zit zo'n beetje tussen de 0.90 en 1.18 in. 20191206. Plaat 1.18 SB. Mesje Gillette 7 O'Clock Super Platinum (5). En wéér voel ik dat mesje. Bovendien 2 kleine beschadigingen: 1 bij m'n rechteroor en 1 op m'n kin. Hiermee is de 1.18 plaat voor mij definitief uit de race. Overmorgen de 0.90 SB plaat maar weer eens gebruiken ... 20191207. RazoRock Game Changer GC-OC84 / Stork Ti "Paladin" greep. Mesje Gillette 7 O'Clock Super Platinum (6). Tussen de Start 0.90 SB en OC en de Game Changer OC met 0.84 gap voel ik geen verschil. Kennelijk heb ik de juiste keuze (voor mij) gemaakt door voor de Start 0.90 OC plaat te gaan. 20191208. Plaat 0.90 SB. Mesje Gillette 7 O'Clock Super Platinum (7). De gisteren ontvangen Stork "Templar" gebruikt - greep van RVS, 100 mm lang. Ook weer een hele comfortabele scheerbeurt - met de langere greep nog fijner. 20191209. Plaat 0.90 OC. Mesje Gillette 7 O'Clock Super Platinum (8). Weer met m'n nieuwe Stork "Templar" greep. Mijn eigen Start krabber - helemaal naar m'n zin ... Samenvatting: Ongeveer gelijkwaardig zijn voor mij de Start met 0.90 plaat SB en OC en de Game Changer 0.84 OC. Ietsje minder mild is de Rockwell 6S met R5 plaat. De Start met 1.18 SB plaat zit daar weer boven - en is voor mij weer iets te heftig. Het greepje van 80 mm vind ik wat kort - maar zoals altijd: UEKAZ ... Hartelijk dank, @koenfucius, voor de gelegenheid om de voor mij onbekende platen te mogen proberen. De Start krabber met platen 0.90 SB, 0.90 OC en 1.18 SB gaat door naar de volgende tester ( @Tjebbe ). 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted December 9, 2019 Author Share Posted December 9, 2019 Bedankt Jan voor het verslag van je bevindingen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted December 9, 2019 Share Posted December 9, 2019 Ik ben benieuwd! In ieder geval al bedankt! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted December 10, 2019 Share Posted December 10, 2019 Pakketje is binnen! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted December 22, 2019 Share Posted December 22, 2019 Heren! Naar wie mag de krabberset, wie is de volgende? Het is toch geweldig dat je zo'n set gewoon even mag proberen en je laten overhalen voor een mooi cadeau aan jezelf! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted December 27, 2019 Share Posted December 27, 2019 Ik zou graag volgende persoon zijn in de lijst om deze krabber te proberen ?. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted December 27, 2019 Share Posted December 27, 2019 Aan wie mag/kan ik mijn gegevens bezorgen voor de rondzending? @Tjebbe? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted December 28, 2019 Share Posted December 28, 2019 Levi schreef 14 uur geleden: Aan wie mag/kan ik mijn gegevens bezorgen voor de rondzending? @Tjebbe? Inderdaad - laat @Tjebbe (Fedde) je adresgegevens en email adres even weten , @koenfucius moet even de "deelnemerlijst" aanpassen ... Ik hoop van harte dat er nog meer testers zich aanmelden ! ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted January 1, 2020 Share Posted January 1, 2020 De krabber gaat morgen weer verder op toer! Sorry voor het wat lange oponthoud ... Bedankt voor de rondzendactie! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Spulletjes in goede staat ontvangen! @Tjebbe @koenfucius @Jan Zoethout 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 De eerste indruk tijdens het reinigen en ontsmetten is heel positief. Je merkt dat de onderdelen van de krabber heel degelijk gemaakt zijn. Typische Russische makelij. Sterk en robuust die een leven lang zullen meegaan en nog vele jaren meer. Benieuwd hoe het scheert. Maandag zal ik mijn eerste svdd posten met deze krabber beginnende met de 1.18 plaat en met een 2 daagse stoppel ??. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted January 9, 2020 Share Posted January 9, 2020 Ik vind het een mooi krabbertje, het is dat ik niet van het lenen ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Wie gaat er testen na @Levi ? @ChrisVanMeer soms ? ? Ik kan mijn 0.90 OC plaat best nog een tijdje missen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Vrijdag gaat mijn laatste scheerbeurt in met deze geweldige krabber! Wie o wie is de volgende kandidaat?! Meld je hier aan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts