fbsndg Posted November 9, 2019 Posted November 9, 2019 Inmiddels ruim 3 maanden aan het scheren met een Razor Edge en begonnen met een Muhle R89. Deze hobby begint een beetje verslavend te worden en gebruik jullie tips voor aanschaf van verschillende zepen, kwasten en smeermiddelen wat al een kleine voorraad oplevert. Wie zegt dat scheren met een Razor Edge goedkoper is, is niet goed bij zijn,...……;-) Heb nu naast de R89, waar ik heel tevreden over ben maar het gevoel had dat het nog gladder kan, ook een R41 welke ik met heel veel respect gebruik. Prima mes maar soms, ben er nog niet helemaal uit in combo met welk mesje en zeep, wat irritatie in de hals. Nu ben ik op zoek naar een Razor welke aan een mooie aanvulling is tussen de R89 en R41, Wie heef tips ? Ben zelf gecharmeerd van de Blacklands maar is dit een aanvulling en welke ? Andere goede Razors zijn natuurlijk ook welkom. Alvast dank voor jullie reacties. Dan
koenfucius Posted November 9, 2019 Posted November 9, 2019 Welk bedrag denk je aan? De Blackland Blackbird is heel goed, maar niet goedkoop. De Tatara Nodachi is iets minder duur (of de Masamune als je liever milder hebt). Ook een scheve is zeker de moeite, zoals de Merkur 37c
Levi Posted November 9, 2019 Posted November 9, 2019 De Blackland Blackbird is inderdaad een heel goede krabber maar niet goedkoop. Voor de Blackland Dart zou ik niet gaan omdat deze nog net dat tikkeltje agressiever is als een R41. De RazoRock Game Changer is zeker aan te raden zowel de open als gesloten kam. De Merkur 37C die Koen hier vermeld is ook een efficiënte en comfortabele krabber. Hangt inderdaad af van welk bedrag je wil spenderen ?.
koenfucius Posted November 9, 2019 Posted November 9, 2019 En nog enkele berichten te gaan en dan kan je op de Markt een kijkje nemen. De Seygus Zeppelin die daar te koop staat, vond ik erg prettig in gebruik. En er staan nog een paar andere krabbers te koop, die ik zelf nog niet gebruikt heb, maar die volgens diverse fora wel de moeite zijn (o.a. Timeless)
fbsndg Posted November 9, 2019 Author Posted November 9, 2019 dank voor jullie reacties zo ver. Heb niet echt een budget maar zou een Blackland Blackbird razor overwegen als dit de juiste keuze is tussen een R89 en R41. Vraag mij alleen zelf af waar in de omschrijving kan ik begrijpen dat de blackbird tussen de R89 en R41 valt, zo ook bij de Game changer, is dit het .68 model ? Ben wel lijsten tegen gekomen op fora maar mij nog steeds niet helemaal duidelijk hoe dit te lezen. @koenfucius, mij niet helemaal duidelijk wat je met "op de markt een kijkje nemen" bedoelt.
Levi Posted November 10, 2019 Posted November 10, 2019 Ik heb beide krabbers in mijn bezit zowel de R41 als de Blackbird. En ik kan aangeven dat de Blackbird iets milder is dan de R41. De R41 is voor mij persoonlijk te agressief. Beiden scheren wel zeer efficiënt. De R89 heb ik niet dus kan ik daar niet mee vergelijken. Ik heb mij wel nog geschoren met de DE89 van Edwin Jagger en dat was een heel milde krabber. Wat de Game Changers betreft heb ik alle drie de platen. De .68 voor het dagelijks scheren ook een milde krabber maar wel efficiënt. De .84 is net nog een tikkeltje beter. Je kan dan kiezen tussen een gesloten of open kam. De open kam is net nog iets efficiënter als de gesloten kam en je voelt het mesje wat beter zitten. Iets gelijkaardig als een Blackbird of R41. 1
koenfucius Posted November 10, 2019 Posted November 10, 2019 @fbsndg nog enkele berichten (5?) en je krijgt toegang tot de advertenties geplaatst door mede-forumleden.
Kazuya17 Posted November 10, 2019 Posted November 10, 2019 Als je voor prijs kwaliteit wilt gaan, zou ik kiezen wat Levi zei, Game Changer 84p Een echte aanrader.
marzman Posted November 10, 2019 Posted November 10, 2019 Ik vind de Pearl TTO's wel leuk om te hebben. Een TTO met open kam. Een bijzondere krabber en ze zijn niet zo duur. Heel veel scheer ik me er niet mee, omdat ik zelf van minder agressieve lichtere krabbers houd, maar ik denk dat hij wel tussen een R98 en R41 in zit (heb geen R41, ik heb wel een Edwin Jagger met de 89 kop).
fbsndg Posted November 10, 2019 Author Posted November 10, 2019 Kazuya17 schreef 3 uur geleden: Als je voor prijs kwaliteit wilt gaan, zou ik kiezen wat Levi zei, Game Changer 84p Een echte aanrader. @Kazuya, Levi, Is Game Changer 84p niet vergelijkbaar met de R89 ( ik doe even aanname dat hoe hoger het getal hoe milder ? ) en de .68 meer tussen de R41 en R89 zit ? Levi gaf aan dat de 84p wel wat efficiënter zou zijn dan de .68. Game Changer is zeker overweging waard en lees goede ervaringen hierover. Overweging is dan nog keuze open of gesloten kam. marzman schreef 3 uur geleden: Ik vind de Pearl TTO's wel leuk om te hebben. Een TTO met open kam. Een bijzondere krabber en ze zijn niet zo duur. Heel veel scheer ik me er niet mee, omdat ik zelf van minder agressieve lichtere krabbers houd, maar ik denk dat hij wel tussen een R98 en R41 in zit (heb geen R41, ik heb wel een Edwin Jagger met de 89 kop). Ga deze even op mijn gemak googelen,..... dank voor je reactie.
Levi Posted November 10, 2019 Posted November 10, 2019 @fbsndg bij de Game Changer staat de .68 en de .84 voor de opening van het mes. Hoe groter de opening hoe agressiever/efficiënter scheren is. Bij veel andere merken is dit ook zo. Dan is het enkel nog de keuze van gesloten of open kam. Ik zou de gesloten kam aanraden voor dagelijks scheren met een lichte of middelzware baardgroei. Heb je een zware baard en scheer je niet dagelijks zou ik meer de open kam opteren. Ook voor de gevoelige huid zou ik meer de gesloten kam nemen. Maar sommigen hebben ook liever wat meer mes gevoel tijdens het scheren en dat heeft een open kam meer. Dus de keuze hangt af van hoeveel je scheert, welke type baard je hebt en je persoonlijke voorkeur qua agressie of mildheid.
Tjebbe Posted November 10, 2019 Posted November 10, 2019 Mocht je kiezen voor een Game Changer, ik heb nog een extra .84P. Laat maar weten!
Kazuya17 Posted November 10, 2019 Posted November 10, 2019 Dankjewel Levi. Nee de r89 is niet hetzelfde als een Game Changer. Punt een is hij gemaakt uit RVS (duurzaam) efficiënter en comfortabel. Ik zelf heb een zware baard en een gevoelige huid, ik scheer niet elke dag maar ong om de dag. Zelf heb ik de gesloten kam 84p opening. Op Vakantie in Kroatië heb ik er elke dag mee geschoren, zonder irritatie. Maar nogmaals, ik heb vele dure krabbers, maar kwa prijs kwaliteit ga je niet gauw een betere krabber vinden.
fbsndg Posted November 11, 2019 Author Posted November 11, 2019 Tjebbe schreef op 10-11-2019 om 18:15: Mocht je kiezen voor een Game Changer, ik heb nog een extra .84P. Laat maar weten! Betreft dit een ongebruikte gesloten versie ? Dan heb ik zeker interesse ! Kazuya17 schreef op 10-11-2019 om 18:15: Dankjewel Levi. Nee de r89 is niet hetzelfde als een Game Changer. Punt een is hij gemaakt uit RVS (duurzaam) efficiënter en comfortabel. Ik zelf heb een zware baard en een gevoelige huid, ik scheer niet elke dag maar ong om de dag. Zelf heb ik de gesloten kam 84p opening. Op Vakantie in Kroatië heb ik er elke dag mee geschoren, zonder irritatie. Maar nogmaals, ik heb vele dure krabbers, maar kwa prijs kwaliteit ga je niet gauw een betere krabber vinden. Levi schreef op 10-11-2019 om 17:35: @fbsndg bij de Game Changer staat de .68 en de .84 voor de opening van het mes. Hoe groter de opening hoe agressiever/efficiënter scheren is. Bij veel andere merken is dit ook zo. Dan is het enkel nog de keuze van gesloten of open kam. Ik zou de gesloten kam aanraden voor dagelijks scheren met een lichte of middelzware baardgroei. Heb je een zware baard en scheer je niet dagelijks zou ik meer de open kam opteren. Ook voor de gevoelige huid zou ik meer de gesloten kam nemen. Maar sommigen hebben ook liever wat meer mes gevoel tijdens het scheren en dat heeft een open kam meer. Dus de keuze hangt af van hoeveel je scheert, welke type baard je hebt en je persoonlijke voorkeur qua agressie of mildheid. Dank jullie wel voor jullie reacties. Lees inderdaad veelal goede berichten over de game changer. Gaat dan wel een gesloten kam worden. Heb soms wel wat irritatie plekjes in de hals, kan ook aan de mesjes liggen waar ik nog een beetje zoekende ben. Wil me wel iedere dag scheren op zondag een dagje overslaand...…. 3
Levi Posted November 11, 2019 Posted November 11, 2019 Uitstekende keuze ?. De irritatie in de hals kan ook zijn dat je net iets te veel druk gezet hebt bij het scheren. Het beste is geen druk zetten. Bij mij is de hals ook het gevoeligst. Nog een kleine tip ook, eens goed kijken naar de richting hoe de haren groeien en zo je techniek aanpassen. Van mij de bovenkant van mijn hals scheer ik van boven naar onder en alles ter hoogte van mijn adamsappel scheer ik van links naar rechts omdat mijn haar richting daar anders is.
Tjebbe Posted November 12, 2019 Posted November 12, 2019 fbsndg schreef 18 uur geleden: Betreft dit een ongebruikte gesloten versie ? Dan heb ik zeker interesse ! Het is inderdaad de gesloten versie. Ongebruikt is ie niet, het is mijn backup die ik een keer heb gebruikt toen mijn andere uitgeleend was. Stuur je me een pb?
fbsndg Posted November 12, 2019 Author Posted November 12, 2019 Levi schreef 22 uur geleden: Uitstekende keuze ?. De irritatie in de hals kan ook zijn dat je net iets te veel druk gezet hebt bij het scheren. Het beste is geen druk zetten. Bij mij is de hals ook het gevoeligst. Nog een kleine tip ook, eens goed kijken naar de richting hoe de haren groeien en zo je techniek aanpassen. Van mij de bovenkant van mijn hals scheer ik van boven naar onder en alles ter hoogte van mijn adamsappel scheer ik van links naar rechts omdat mijn haar richting daar anders is. Zeker iets waar ik rekening mee hou. Druk is minimaal, zeker met de r41, en scheer met de haren mee. ik ga van onder naar boven in de hals en onder de kin / kaaklijn van binnen naar buiten. 1
HiFuMi Posted November 20, 2019 Posted November 20, 2019 voor mij zit de Fatip grande ook mooi daartussen en die heb je voor weinig
Recommended Posts