Britva Posted October 21, 2019 Posted October 21, 2019 Hallo allemaal, Zoals de titel doet vermoeden ben ik dus woonachtig in het Gelderse Gendt. Lang gelden tijdens de pubertijd ben ik begonnen met de Gillette Sensor Excel en een spuitbus schuim van hetzelfde merk. Dat was nou eenmaal het beste wat er te krijgen was (dacht ik toen) De nieuwigheid en het stoere gevoel van het kunnen scheren van het beetje gezichtsbeharing dat ik toen had was snel over en het werd al gauw een klus in plaats van een leuke activiteit. Toen al vlug overgestapt op een Philishave om er maar zo snel mogelijk vanaf te zijn. Alleen heb ik daarmee nooit een heel goed resultaat weten te behalen. De Braun die ik later kocht was al niet veel beter. Dus toch maar weer terug naar de Gillette en geupgrade naar de Mach 3 en later de Fusion. De Scheerschuim heb ik maar gelaten voor wat het was en ergens online een scheercreme van TOBS gekocht en een scheerkwast van dassenhaar. Ondertussen had ik ook een baardtrimmer aangeschaft en liep ik meestal met een (stoppel)baard rond. Het heeft dan ook een hele tijd geduurd voordat het potje scheercreme op was Op de desbetreffende site viel mijn oog ook de krabbertjes. Omdat ik toch benieuwd was of dat iets voor mij was heb ik een Merkur 38c gekocht. Voornamelijk vanwege het gewicht en de langere steel. Dat leek mijn wel fijn. Een aantal verschillende mesjes erbij besteld om te kijken welke het beste voor mij geschikt zou zijn. Blijkbaar geen enkele want na een paar moeizame scheerbeurten en standaard bloedend gezicht heb ik er al snel de brui aan gegeven. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en besloot ik om een nieuwe poging te wagen. Op Youtube een groot aantal scheerfilmpjes gekeken van verschillende gebruikers om wat kennis op te doen. Wederom heb ik een aantal mesjes besteld om uit te proberen. De eerste keer ging verrassend goed. Niet superglad maar toch was ik niet ontevreden. Wel wat wondjes hier en daar en wat uitslag op mijn nek wat na een paar uur was weggetrokken. De tweede scheerbeurt ging al beter maar ook nu weer een beetje uitslag. Omdat ik me steeds meer verdiepte in het scheren met een krabbertje besloot ik dat 1 scheermes niet genoeg was. Daarom heb ik sinds kort ook een Razorock Baby Smooth in mijn bezit. Voor een beginneling zoals ik leek me dat een betere keus. En tot nu toe is dat ook zo gebleken. Wondjes heb ik zelden en uitslag al helemaal niet meer. Hoeveel dat te maken heeft met de scheermes, of met mijn huid die gewend raakt aan het om de dag scheren durf ik niet te zeggen. Op termijn ben ik van plan om nog een paar scheermessen te kopen, maar niet voordat ik eerst een hele rits aan mesjes heb uitgeprobeerd in de Razorock. Van de (nu nog 12 , binnenkort meer) merken die ik in huis heb heb ik er 3 van gebruikt. De Wilkinson is me het minst goed bevallen, de Perma Sharp net iets meer dan de Bolzano. Mijn collectie cremes en zepen zal de komende tijd uitgebreid gaan worden. Mijn huidige setup is als volgt: Merkur 38C Razorock Baby Smooth Muhle dassenhaar scheerkwast Proraso groen pre shave TOBS scheercreme Almond en Jermyn Street TOBS aftershave Sandelwood en Jermyn Street Palmolive acheercreme Speick scheercreme en aftershave Sommige artikelen heb ik al jaren in mijn bezit terwijl ik andere deze maand heb aangeschaft. De Palmolive en Speick vandaag pas Wensenlijst voor op korte en langere termijn: Proefpakket van 50 verschillende mesjes op Amazon Goodfellas Smile scheerkom Rockwell 6C Proraso rood en groen de gehele serie Verschillende T&H en TOBS scheercremes Wellicht niet de meest bondige introductie ooit, maar ik wilde mijn scheergeschiedenis zo duidelijk mogelijk delen. Ik hoop hier nog veel te kunnen leren en ervaringen uit te wisselen 3
ChrisVanMeer Posted October 22, 2019 Posted October 22, 2019 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
Chipper Posted October 22, 2019 Posted October 22, 2019 Welkom. De Proraso groen en rood zeker aanschaffen. Het zijn voor mij de standaard zepen waar ik naar blijf terugkeren!
Dajd94 Posted October 22, 2019 Posted October 22, 2019 Mooie introductie. Van harte welkom. Mijn ervaring is dat de wensenlijst alleen maar langer wordt naarmate je langer klassiek scheert.
RolfMetHaar Posted October 23, 2019 Posted October 23, 2019 Da's een heel verhaal, leuk om te lezen en welkom!
sami Posted October 24, 2019 Posted October 24, 2019 Van harte welkom beste @Britva aangenaam kenis met je te maken en wees welkom in het scheer genootschap van weleer met moderne materialen technieken en ervaringen die gedeeld worden
Rudi Posted October 31, 2019 Posted October 31, 2019 Welkom hier en veel plezier met lezen en het proberen van zowel crèmes zeep en mesjes.
Jan Zoethout Posted November 29, 2019 Posted November 29, 2019 Hallo ! Mijn zoon Floris en zijn vrouw Sebine wonen ook in Gendt - misschien ken je ze ... Veel plezier hier op dit forum.
Robgtt99 Posted November 29, 2019 Posted November 29, 2019 Welkom , goede introductie, leuk om te lezen
Harry Slinger Posted December 23, 2019 Posted December 23, 2019 Welkom op het forum! mooie introductie
Recommended Posts