Jump to content

Snowmiss stelt zich voor ...

Snowmiss

Recommended Posts

.... om in ieder geval met een iets andere topictitel te beginnen.

Eigenlijk altijd te lui om mezelf te scheren, maar ja, een baard staat me ook niet. Daarbij vindt mijn vrouw dat geprik ook niet heel fijn (understatement). Dus al jaren gebruik ik Mach3, met een uitstapje naar Wilkinson. Maar ook dat is niet wat mij bekoort.

Vorig jaar kwam ik het scheertopic op GoT al tegen en toen moest ik direct denken aan mijn opa. Die ging elke morgen met een scheerkist aan tafel zitten, theedoek erbij en twee kopjes gekookt water. Als klein kind vond ik dat machtig mooi om te zien. Kort geleden ben ik de blogposts van Diqui-Long gaan volgen en heb ik besloten om ook klassiek te gaan scheren.

De eerste stap is een beginners setje DE, wat bij mijn ouders ligt te wachten op mijn verjaardag. Wat daarna gaat volgen zien we dan wel weer.

Vorig jaar kwam ik het scheertopic op GoT al tegen en toen moest ik direct denken aan mijn opa. Die ging elke morgen met een scheerkist aan tafel zitten, theedoek erbij en twee kopjes gekookt water. Als klein kind vond ik dat machtig mooi om te zien. Kort geleden ben ik de blogposts van Diqui-Long gaan volgen en heb ik besloten om ook klassiek te gaan scheren.

Geinig zeg, mijn opa had precies zo'n ritueel. Grote kist (leek een beetje op een houten beautycase) met ingebouwde spiegel. Een soepkom met heet water en vergulde hand scheerzeep. Kan me niet meer herinneren wat voor scheermes hij gebruikte, het was in ieder geval geen straight razor. Laatst een flesje Old Spice aangeschaft, gebruikte m'n opa ook altijd....elke morgen instant jeugdsentiment nu :) . Ik heb van de zomer nog geprobeerd die scheerkist op zolder op te sporen, maar helaas, hij is bij een verhuizing van de hand gedaan.

Welkom trouwens, mede-newbie ;) !

Welkom en veel (scheer)plezier hier!

Welkom Snowmiss. Apparte nickname, is het een combinatie van kerstmis en snow?

Zette mij ook aan het denken maar mijn dirty mind kwam dan weer met cocaïne en onzedige dames op de proppen...Ben ook benieuwd.