Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mulcuto Schrägschnitt

Wizamet super iridium

Maseto extra density finest badger

Mike's natural soap lime

Nivea sensitive balsem

De eerdere indrukken bij het gebruik van de Mike's natural soap worden bevestigd.  Niet mijn ding - noch de geur, noch de schuimkwaliteiten. Deze gaat weg

2019-10-21.jpg

• I like it 7
Posted

SvdD 20191021.
.
9JvooAd.jpg
.
Proraso pre-shave crème (wit).
OUMO Brush / OUMO Brush imitation finest 2-band synth.
Hawkins&Brimble "Elemi&Ginseng" scheercrème.
Schick type I1 injector.
Schick Proline B (14).
Hawkins&Brimble "Elemi&Ginseng" ASB.

• I like it 5
Posted

-Shavemac Red Damascus 24mm Synthetic Fiber

-RazoRock Plaque Doctor (staaltje van @JeroenP)

-Merkur 37C

-Astra Superior Platinum (1)

-Floïd Mentolado Vigoroso

Fijne scheerbeurt. Lekker geurtje van de zeep. Goede eigenschappen. Fijne maandag!

5B9515F0-EFAB-4129-BD19-0F3D93EB162F.jpeg

• I like it 5
Posted

Razor: FaTip Piccolo (MK1) (1)
Blade: Hema (1)
Pre-Shave: None
Soap: Tabac Shaving Stick
Brush: HJM pure badger, handle material plum wood
Aftershave: Physalis Hamameliswater
Aftershave: Tabac Aftershave lotion
Aftershave: Tabac Aftershave Balsem
EDT: Tabac

Razors on hold
Timeless 0.95 OC smooth cap (#5)
Tatara Masamune OC (#3)
FaTip Grande OC (#7)
Timeless Ti 0.95 OC (#5)

Dag/Day/Tag (#21) OCtober/Tabactober

• I like it 3
Posted

- Gilette Tech

- Omega Varken

- Bon Berger Lavender & orange, gekregen van  Koenfucius

- Astra Groen (4)

- Nivea Deep AS

Vandaag het eerste nieuwe zeepje dat ik opgestuurd heb gekregen van Koenfucius geprobeerd. Even googelen op de naam van de zeep laat me weten dat deze niet meer gemaakt wordt. Jammer! De zeep laat zich vrij makkelijk opschuimen tot een stevig vol schuim en de glijeigenschappen zijn prima. Het fijnste is het gevoel na het scheren, het laat de huid glad en verzorgd aanvoelen, een beetje alsof je je gezicht met creme hebt ingesmeerd. Ik heb dat graag. De geur is lavendel/sinaasappel. De lavendel ruik je goed bij het openen van het potje en de sinaasappelgeur komt sterk naar boven bij het opschuimen. Niet helemaal mijn lievelingscombinatie maar zeker niet overheersend, eigenlijk wel fris. Deze zeep ga ik zeker ook eens proberen bij het scheren met open mes.

• I like it 4
Posted

Raw RS-10 aggressive

Wizamet Super Iridium

Simpson Chubby 2 synthetic bristle

Australian Private Reserve Fresca

Nivea sensitive balsem

Een scheerbeurt uit het boekje.

IMG_20191022_060434.jpg

• I like it 10
Posted

Razor: FaTip Piccolo (MK1) (2)
Blade: Hema (2)

Razors on hold
Tatara Masamune OC (#3)
FaTip Grande OC (#7)
Timeless Ti 0.95 OC (#5)

Dag/Day/Tag (#22) OCtober/Tabactober

• I like it 3
Posted

-RazoRock Big Bruce 26mm Plissoft

-Baume.be Cream

-Merkur 37C

-Astra Superior Platinum (2)

-Layrite No.9 Bay Rum

Top scheerbeurt. De eigenschappen van deze crème is fantastisch. Een fluweelzachte volle schuim die de huid na het scheren zacht laat voelen. De geur is niet uitgesproken maar dat hoeft ook niet. De glij eigenschap is ook goed. Drie gangen en mooi glad. Fijne dag iedereen!

33AD5C5B-6EA0-4962-ACF5-AF131666A21E.jpeg

• I like it 6
Posted
  • Semogue 1305
  • ToOBS Sandalwood scheerzeep
  • Steve Woodhead scheermok
  • Gold Dollar 208
  • Scruppleworks Swedish Bridle / Cotton strop
  • Pitralon classic AS

Aan de opstelling van vanmorgen lag het niet. Misschien niet helemaal wakker? In ieder geval heb ik nu een snee in m'n onderlip ☹️ De eerste keer sinds ik vier jaar geleden ben begonnen met het open mes. Fysieke impact is kleiner dan de emotionele?

Prettige dag allemaal

• I like it 5
Posted

SvdD 20191022.
.
oX9vxVc.jpg
.
Luna Cosmetics "Nº1" pre shave olie.
OUMO Brush / OUMO Brush Boss synth.
Eufros “Zaldun” scheerzeep.
Vintage 7 O'Clock NEW / Stork "Taipan" greep.
Lord Platinum Class (6).
Nouvelle Etoile (== Novaya Zarya) “Vétiver Frais” ASL.

• I like it 4
Posted

Datum: 22 Oktober 2019

Scheerzeep: Declaration Grooming Darkfall (Milksteak)

Scheerkwast: APShaveCo Jet Black Cashmere 24mm

Scheermes: RazoRock Black Hawk V2

Mesje: Schick Proline P-30 (5de gebruik)

Na: Afspoelen met koud water, Ariana & Evans Vanille de Tabac Aftershave Splash

Ik ben van mening dat je een nieuwe zeep moet leren kennen. In dat opzicht vind ik het niet ideaal om je mening te geven over een zeep na 1 scheerbeurt. Maar aangezien mensen uiteraard nieuwsgierig zijn, ga ik toch eventjes mijn eerste indruk meegeven i.v.m. de nieuwe Declaration Grooming Milksteak zeepbasis. Onthoud wel dat mijn mening nog compleet kan veranderen nadat ik meer ervaring heb opgedaan met de zeep.

Wat mij betreft is de nieuwe Milksteak zeepbasis op basis van deze eerste scheerbeurt top. De glij-eigenschappen zijn zeer goed (vooral de "residual slickness") en het gevoel na het scheren is ook uitstekend. Maar om nu te zeggen dat de concurrentie weggeblazen wordt? Nee, dat niet. Mijn favorieten blijven nog steeds Ariana & Evans (de huidige zeepbasis) en Barrister and Mann Excelsior. Wat wel opvalt is dat de Milksteak zeepbasis zachter is dan de Icarus zeepbasis.

spacer.png

• I like it 5
  • Thanks! 1
Posted

@CobraX : heb je ook ervaring met Australian Private Reserve? Eerst was voor mij Ariana & Evans ook de beste op basis van gevoel na het scheren. Echter, APR voelt nog net wat beter.  Schuimt mijns inziens ook nog makkelijker op. 

Posted
Dajd94 schreef 8 minuten geleden:

@CobraX : heb je ook ervaring met Australian Private Reserve? Eerst was voor mij Ariana & Evans ook de beste op basis van gevoel na het scheren. Echter, APR voelt nog net wat beter.  Schuimt mijns inziens ook nog makkelijker op. 

Nee, APR heb ik nooit getest, maar ik weiger producten van hem te kopen nadat ik het een en ander gelezen heb over hem. Lees gerust dit topic eens door. De persoon achter APR heeft "todras" als nickname op dat forum en dit vond ik persoonlijk het strafste bericht van hem.

Posted

Proraso Groen pre shave

Speick Scheercreme & Aftershave

Razorock Baby Smooth

Gillette Platinum

Muhle Dassenhaar

Vandaag was de eerste keer dat ik de Speick scheercreme en een Gillette Platinum mesje heb gebruikt. Mijn enige ervaring met scheercreme was met verschillende TOBS geuren.

Ik was erg tevreden over zowel de creme als het mesje. Dit was mijn gladste scheerbeurt tot nu toe sinds ik onlangs het traditionele scheren heb herontdekt. De Speick schuimde mooi op en zorgde voor soepele scheerbeurt. Van de lavendelgeur merkte ik overigens niet zoveel. Wel had ik te hard in de tube geknepen waardoor er na drie passes nog meer dan voldoende overbleef om mijn gezicht nog zeker twee keer vol te kunnen smeren. Maar dat was niet nodig want de Gillette heeft na WTG, XTG en ATG voor een mooi glad resultaat gezorgd. Een verbetering ten opzichte van de Bolzano die ik hiervoor heb uitgeprobeerd. Eén klein wondje vlak naast mijn lip maar dat kwam door een onhandigheid van mij zelf en niet zozeer de schuld van het mesje

• I like it 3
Posted

Raw RS-10 aggressive

Wizamet Super Iridium

Yaqi Tuxedo marble colour

Cold River Soap Works Oliva Colonia Mediterrania

Cold River Soap Works Colonia Mediterrania aftershave lotion

Een fijne dag

IMG_20191023_055330.jpg

• I like it 6
Posted

Razor: FaTip Piccolo (MK1) (3)
Blade: Hema (3)

Razors on hold
Tatara Masamune OC (#3)
FaTip Grande OC (#7)
Timeless Ti 0.95 OC (#5)

Dag/Day/Tag (#23) OCtober/Tabactober

• I like it 2
Posted

-Yaqi Smoking 24mm Tuxedo

-Barrister’s Reserve Lavender

-Merkur 37C

-Astra Superior Platinum (3)

-Clubman Pinaud Musk

385EEA03-3F1E-4A47-BA7A-A07EE662C6E6.jpeg

• I like it 4
Posted

Razorock gamechanger 0.84 met voskhod (1)

Yaqi 26mm synthetisch 

Kommetje van de HEMA 

Haslinger aloë Vera met "Rolf's boslucht" 

Pino silvestre as 

Nivea sensitive asb 

De haslinger was al veel te lang niet meer aan de beurt geweest. Blijft een fijne zeep, de aloë zorgt voor een goede verzorging alsmede hele goede glij eigenschappen. De aloë vera zorgt voor een beetje een slijmerig schuim, klinkt goor, maar scheert fijn. 

Omdat deze zeep totaal geen enkele geur heeft, afgezien van een misschien wat planterig geurtje van de aloë, heb ik hier zelf een mix van etherische olie bij gedaan, hiermee ben ik al een tijdje aan het experimenteren en ben tot een lekker bosgeurtje gekomen met oa den sinaasappel en ceder. 

De gamechanger heeft in combinatie met de voskhod weer voor een scherp en comfortabel geheel gezorgd, waarmee enkele dagen groei binnen no time heeft plaatsgemaakt voor frisse baby billen. 

Klaar om het bos in te gaan voor mijn dochters eerste echte kinderfeest. 

Fijne dag allemaal! 

IMG_20191023_100745.jpg

• I like it 3
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.