koenfucius Posted October 14, 2019 Posted October 14, 2019 Ik hou er van op diverse fora rond te struinen en mooie/vreemde/exotische/oude krabbers te bekijken. Ja, ik weet het - vreemde afwijking, maar goed, mijn echtgenote tolereert het. Waarschijnlijk beschouwt ze dit als een laat – en relatief ongevaarlijk (behalve dan soms voor de portemonnee) - midlife symptoom. In elk geval kon ik een dergelijk draadje hier niet direct terugvinden. Bij deze dus. Ik ben uiteraard benieuwd om jullie Toggles, Merkurs, Wardonias, Gibbs, Le Coqs, Leresches, Valencias, Mulcutos, Fasans, Apollos, Merkurs, Walbusch... te zien. Dan kan ik mijn verder vermeien in mijn vreemde maar vrij onschuldige tijdsverdrijf. Om dit draadje goed in te zetten, dus maar direct een paar kleppers 1. Darwin Deluxe 4
koenfucius Posted October 14, 2019 Author Posted October 14, 2019 Sonnal Nicplata, niet in de beste staat, maar toch wel mooie krabber 3
koenfucius Posted October 16, 2019 Author Posted October 16, 2019 Een moderne klassieker, de Cobra Classic, erg mooi vind ik die en scheert fantastisch 6
Marcel Posted October 16, 2019 Posted October 16, 2019 Fraai speelgoed en leuk om eens wat minder gangbare modellen te zien. 1
koenfucius Posted October 16, 2019 Author Posted October 16, 2019 De knockout razor; nog zo'n erg goeie krabber 4
koenfucius Posted October 16, 2019 Author Posted October 16, 2019 En deze vind ik ook erg speciaal; heb ik niet in mijn bezit Er staat er zo eentje te koop op de baai maar enkel verzending binnen US en maar goed ook, aangezien de vraagprijs niet onaanzienlijk is
koenfucius Posted October 19, 2019 Author Posted October 19, 2019 voorlopig nog niet echt veel succes, mijn draadje?, terwijl er andere leden zijn met mooie krabbers ... Goed, aansluitend bij het youtube filmpje, een andere "kooi" krabber, de Famex, een Frans merk. Zoals te zien is op het instructieblaadje, geldt dit als een verstelbare krabber. Door het steeltje aan te draaien, wordt de kooi ingedrukt en zo kan je bepalen hoe agressief je het wilt hebben. 4
Ko Eversdijk Posted October 19, 2019 Posted October 19, 2019 Misschien mogelijk om mesje in de krabber te doen en in de milde en agressievere stand te fotograferen? Kunnen we het verschil zien. 1
koenfucius Posted October 19, 2019 Author Posted October 19, 2019 U vraagt, wij draaien. Maar ik vrees dat mijn fotografie-talent (of gebrek daaraan) niet toelaat om goed het verschil te zien Nu we toch bezig zij, eentje die niet te zien is? Een NOS Punktal Halen we hem uit de verpakking of niet? 4
koenfucius Posted October 19, 2019 Author Posted October 19, 2019 En nog een moderne klassieker. Sommigen vinden hem lomp; ik vind hem wel iets hebben De Merkur Vision 4
Bartmen Posted October 20, 2019 Posted October 20, 2019 Ik weet niet dat het meetelt maar kwam deze bijzondere of duurste krabber tegen van 100.000 dollar De Zafirro Iridium 2
Ko Eversdijk Posted October 21, 2019 Posted October 21, 2019 Ik weet niet dat het meetelt maar kwam deze bijzondere of duurste krabber tegen van 100.000 dollar De Zafirro Iridium Heb je dat ervoor betaald? Dan kun je jezelf denk ik geen budget scheerder meer noemen! 2
Willieman Posted October 23, 2019 Posted October 23, 2019 dit is mijn trots een D-1 Toggle nieuw in doos 3
Willieman Posted October 23, 2019 Posted October 23, 2019 koenfucius schreef op 19-10-2019 om 22:34: En nog een moderne klassieker. Sommigen vinden hem lomp; ik vind hem wel iets hebben De Merkur Vision Die zou ik ook ens graag willen proberen. jaren terug wilde ik hem kopen maar toen erg duur en nu zie ik dat ze aardig in prijs zijn gezakt 1
koenfucius Posted October 23, 2019 Author Posted October 23, 2019 @Willieman vind ik erg mooi, zo'n Toggle 1
koenfucius Posted October 23, 2019 Author Posted October 23, 2019 Ik blijf voorlopig bij de Franse krabbers, een Le Coq Licence Palmer 5
koenfucius Posted October 24, 2019 Author Posted October 24, 2019 nieuwste aanwinst, de Shake Sharp. Goeie deal voor een krabber in bijna perfecte staat. Alleen de kosten voor vadertje staat maakten de deal iets minder aantrekkelijk? Wordt verondersteld een ingebouwde messenslijper te hebben 4
koenfucius Posted October 26, 2019 Author Posted October 26, 2019 Gewone dubbelzijdige mesjes (hoewel maar één kant gebruikt wordt)
koenfucius Posted October 27, 2019 Author Posted October 27, 2019 Iets gewoner - een Apollo krabber. Scheert wel prettig. 1
koenfucius Posted October 27, 2019 Author Posted October 27, 2019 Berkeley custom shaver, een verstelbare. In de greep kan je mesjes opbergen.
koenfucius Posted October 29, 2019 Author Posted October 29, 2019 een King Oscillator krabber. Hoog steampunk-gehalte. Het rollertje doet het mesje heen en weer bewegen. Gebruikt eigen mesjes - exemplaren die er bij zitten, zijn niet meer helemaal vlekkeloos, dus zal bij een gimmick blijven (sowieso niet zeker of ik mijn huid aan een dergelijke beproeving zou durven blootstellen) 1
Recommended Posts