Jump to content

De curieuze collectie: krasse krabbers en ander mooi gerief

Recommended Posts

Posted

Ik hou er van op diverse fora rond te struinen en mooie/vreemde/exotische/oude krabbers te bekijkenJa, ik weet het - vreemde afwijking, maar goed, mijn echtgenote tolereert het.  Waarschijnlijk beschouwt ze dit als een laat – en relatief ongevaarlijk (behalve dan soms voor de portemonnee) - midlife symptoom. In elk geval kon ik een dergelijk draadje hier niet direct terugvinden.  Bij deze dus. 

Ik ben uiteraard benieuwd om jullie Toggles, Merkurs, Wardonias, Gibbs, Le Coqs, Leresches, Valencias, Mulcutos, Fasans, Apollos, Merkurs, Walbusch... te zien.  Dan kan ik mijn verder vermeien in mijn vreemde maar vrij onschuldige tijdsverdrijf. 

Om dit draadje goed in te zetten, dus maar direct een paar kleppers

1. Darwin Deluxe

darwin deluxe1.jpg

darwin deluxe2.jpg

darwin deluxe3.jpg

• I like it 4
Posted

En deze vind ik ook erg speciaal; heb ik niet in mijn bezit

Er staat er zo eentje te koop op de baai maar enkel verzending binnen US en maar goed ook, aangezien de vraagprijs niet onaanzienlijk is

Posted

voorlopig nog niet echt veel succes, mijn draadje?, terwijl er andere leden zijn met mooie krabbers ...

Goed, aansluitend bij het youtube filmpje, een andere "kooi" krabber, de Famex, een Frans merk.

Zoals te zien is op het instructieblaadje, geldt dit als een verstelbare krabber.  Door het steeltje aan te draaien, wordt de kooi ingedrukt en zo kan je bepalen hoe agressief je het wilt hebben.

IMG_0062[1].jpg

IMG_0066[1].jpg

IMG_0063[1].JPG

famex_12.jpg

• I like it 4
Posted

U vraagt, wij draaien.

Maar ik vrees dat mijn fotografie-talent (of gebrek daaraan) niet toelaat om goed het verschil te zien

IMG_0072[1].jpg

IMG_0071[1].jpg

IMG_0070[1].jpg

Nu we toch bezig zij, eentje die niet te zien is?

Een NOS Punktal

Halen we hem uit de verpakking of niet?

IMG_0078[1].jpg

• I like it 4
Posted

Ik weet niet dat het meetelt maar kwam deze bijzondere of duurste krabber tegen van 100.000 dollar

De Zafirro Iridium

landing-bg-5-640x368.jpg

• I like it 2
Posted

Ik weet niet dat het meetelt maar kwam deze bijzondere of duurste krabber tegen van 100.000 dollar

De Zafirro Iridium

landing-bg-5-640x368.jpg

Heb je dat ervoor betaald? Dan kun je jezelf denk ik geen budget scheerder meer noemen!

• Haha 2
Posted
koenfucius schreef op 19-10-2019 om 22:34:

En nog een moderne klassieker.
Sommigen vinden hem lomp; ik vind hem wel iets hebben

De Merkur Vision

IMG_0079[1].jpg

Die zou ik ook ens graag willen proberen.

jaren terug wilde ik hem kopen maar toen erg duur en nu zie ik dat ze aardig in prijs zijn gezakt

• I like it 1
Posted

nieuwste aanwinst, de Shake Sharp.  Goeie deal voor een krabber in bijna perfecte staat.  Alleen de kosten voor vadertje staat maakten de deal iets minder aantrekkelijk?

Wordt verondersteld een ingebouwde messenslijper te hebben

shae sharp3.jpg

shae sharp4.jpg

shae sharp5.jpg

shake sharp6.jpg

shake sharp7.jpg

shake sharp8.jpg

• I like it 4
Posted

een King Oscillator krabber.  Hoog steampunk-gehalte.  Het rollertje doet het mesje heen en weer bewegen.

Gebruikt eigen mesjes - exemplaren die er bij zitten, zijn niet meer helemaal vlekkeloos, dus zal bij een gimmick blijven (sowieso niet zeker of ik  mijn huid aan een dergelijke beproeving zou durven blootstellen)

IMG_0086[1].JPG

IMG_0087[1].JPG

IMG_0088[1].JPG

IMG_0090[1].JPG

• I like it 1