Jump to content

Help mij aan een zeep lijstje.

meemai

Recommended Posts

Beste mensen,

Op het gebied van zeep, koop ik soms de kat in de zak qua geur. Niet dat de scheep slecht is of van slechte kwaliteit. Maar een 5 sterren kok kan voor mij koken, maar als hij biefstuk maakt wat ik totaal niet lekker vind en zelfs vies/vatsig vind, dan zal het me ook niet aanstaan. Heeft niets te maken met de kwaliteit en wat dan ook.

Dus ik had bv een puck cela besteld. Hoorde er goeie dingen over, en hij schuimt ook prachtig, maar die amandel geur verpest het voor mij totaal. Dan had ik een creme gekocht in Duitsland Weleda heet dat spul, wat 100% natuurlijk is, dus leek me een prima zeep. Maar ook hier vind ik de geur niets, hij ruikt heel sterk naar zeep een soort muffe vergulde hand geur. De vergulde hand geur vind ik ook niet zo lekker.

Waar hou ik wel van?

Mijn favoriete zepen zijn de volgende Crabtree & Evelyn - Siena, en Savon du Barbiere Le Perre Lucien.

Welke zepen vind ik erg goed maar halen het niet in de favoriet?

Mitchells fat wool (deze ruik je eigenlijk niet eens zo erg.)

Zepen die ik goed vindt:

Crabtree & Evelyn Sandalwood.

Zepen die ik zonder meer goed vindt maar moeite heb met het nog ervan indelen (of het een favoriet wordt ja of nee)

Barbiere di Figaro Esclusivo (van de prijs kan je niets zeggen want 200 gram voor erg weinig! ben er alleen nog niet uit of dit een favoriet wordt ja of nee.)

Klar Kabinet Deze staat me niet tegen qua geur maar hij is erg hard en wat moeilijker voor mij om op te kloppen. Denk dat de voorkeur eigenlijk uitgaat naar zachte zeep.

Jabonman limoen kaneel, deze heb ik alleen aan geroken en vind hem echt prachtig ruiken! Hoe hij het doet op de kwast moet nog blijken.

Waar ik van hou qua geur?

Fruitige geuren, ook geuren die zacht zijn en geuren als coco's, perzik, en dat soort geurtjes. Natuurlijk is dit vrij vaag.

Waar ik niet van hou.

Cela - sterke amandel geur.

Barbiere di figaro raffinato -Net zoals cela.

Weleda

Vergulde hand (behalve dat deze emotionele waarde is want de badkamer van mijn opa rook erna)

Verder heb ik nog een jabonman lavender die ik als eerste straks ga proberen en zal zeggen hoe deze mij bevalt want ik kan het nu nog niet zeggen. Maar als iemand tips heeft qua zeep of qua geur van 'yo die geur is lekker, laat het me weten!' Ben vooral op zoek naar eentje in perzik geur.

Ik weet zo geen zeep met een perzik geur,daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Maar ik heb zelf de TFS Scheerzeep Neroli Strong gekocht en heeft een naar mijn idee en lekkere zoete sinaasappel geur.

Wat mij betreft een aanrader.

Groet Bert

Een leuke outsider vind ik de scheerzeep van L'Occitane Cade. Ruikt goed, presteert goed en als je het geld er voor over hebt heb je er ook een mooi RVS bakje bij. Die laatste gebruik ik nu weer voor andere zepen.

MdC Fougère en de standaard scented, de geur is in de lijn van PL, maar sterker.

PC Namaste, C&E Nomad

Tip voor Klar Kabinett: rasp hem in een bakje, druk het aan en lather up. Door het raspen wordt het opschuimen een stuk makkelijker.

Een leuke outsider vind ik de scheerzeep van L'Occitane Cade. Ruikt goed, presteert goed en als je het geld er voor over hebt heb je er ook een mooi RVS bakje bij. Die laatste gebruik ik nu weer voor andere zepen.

Ah die staat klaar voor morgen, ik ben benieuwd.

Oh en je kan de zeep direct bij l'occitane kopen. Voor je eerste bestelling: geen verzendkosten :D

Oriental Plum, van Calani.

Een onbegrijpelijk mooie geur, beetje oosters soicey maar met allerlei fraaie fruittonen.

En een een performance waar je stil van wordt, zo mooi.

Gemaakt door de vrienden van het Duitse gutrasiert forum, en die weten waar ze het over hebben.

MdC Fougère en de standaard scented, de geur is in de lijn van PL, maar sterker.

PC Namaste, C&E Nomad

Tip voor Klar Kabinett: rasp hem in een bakje, druk het aan en lather up. Door het raspen wordt het opschuimen een stuk makkelijker.

Hmm de Le Perre vind ik net sterk genoeg persoonlijk, qua het raspen van de klarr, man man man een uur erop gezeten! Die rasp is denk ik gewoon heel bot dat ding is nog ouder dan ik ben!

Erg mooi bakje, ik ga daar eens over nadenken.

Goede tip over de Klar kabinett ga het gelijk eens toepassen. Thanks! : :P

Sucess ik had er het nodige werk aan!

Ah die staat klaar voor morgen, ik ben benieuwd.

Oh en je kan de zeep direct bij l'occitane kopen. Voor je eerste bestelling: geen verzendkosten :D

Oh is dat voor altijd? Of alleen in deze periode?

Oriental Plum, van Calani.

Een onbegrijpelijk mooie geur, beetje oosters soicey maar met allerlei fraaie fruittonen.

En een een performance waar je stil van wordt, zo mooi.

Gemaakt door de vrienden van het Duitse gutrasiert forum, en die weten waar ze het over hebben.

Bedankt Wim, zal er eens over nadenken maar een zeepje laten komen uit Duitsland is vaak niet de moeite waard dus eens even kijken wat nog meer te doen is!

Bedankt Wim, zal er eens over nadenken maar een zeepje laten komen uit Duitsland is vaak niet de moeite waard dus eens even kijken wat nog meer te doen is!

http://www.winkelplein.nl/barbershopsuply/default.asp?sid=OS0z25dj877N0G0w73vDcubBXIk2vy&page=detail&Id=1759790

http://www.calani-seifenmanufaktur.de/Calani-Rasierseifen

€ 7,50 tot 1kg

Bergamotto Neroli (en blijkbaar ook Neroli Strong) van TFS zou ik zonder meer aanraden, Namaste van PannaCrema is ook wel een goede kandidaat, even.

Misschien dat DR Harris Arlington ook wat voor je is. Of TOBS Grapefruit, hoewel dat echt een creme is. Als je die pot open doet, heb je het idee alsof je net een grapefruit doormidden hebt gesneden.

Vind je trouwens Klar Kabinett erg hard?! Dat verbaast me, want ik kan de zeep gemakkelijk indrukken met m'n vingers.

Ik snij er altijd wat plakjes af die ik in een Ikea bakje prak. Latheren dat 'ie als een malle bij mij.

Snijden hoef ik met een voor mij echt harde zeep als DR Harris etc niet te proberen. Die kun je echt alleen maar raspen.

Bergamotto Neroli (en blijkbaar ook Neroli Strong) van TFS zou ik zonder meer aanraden, Namaste van PannaCrema is ook wel een goede kandidaat, even.

Misschien dat DR Harris Arlington ook wat voor je is. Of TOBS Grapefruit, hoewel dat echt een creme is. Als je die pot open doet, heb je het idee alsof je net een grapefruit doormidden hebt gesneden.

Vind je trouwens Klar Kabinett erg hard?! Dat verbaast me, want ik kan de zeep gemakkelijk indrukken met m'n vingers.

Ik snij er altijd wat plakjes af die ik in een Ikea bakje prak. Latheren dat 'ie als een malle bij mij.

Snijden hoef ik met een voor mij echt harde zeep als DR Harris etc niet te proberen. Die kun je echt alleen maar raspen.

Ja ik vind hem hard, mijn opinel mesje kwam er met moeit doorheen. Kleinere stukjes kan je wel goed kneden etc ja. Maar het grote blok is hard.

Ja ik vind hem hard, mijn opinel mesje kwam er met moeit doorheen. Kleinere stukjes kan je wel goed kneden etc ja. Maar het grote blok is hard.

Het verschilt. Ik heb recentelijk een pak bij BdF gekocht en die staven zijn echt hard. Pakweg een jaar terug bij een Duitse webshop een pak gekocht en die kan ik redelijk makkelijk vormen. Snijden doe ik met een keukenmes en raspen met een scherpe, grove rasp.

Het verschilt. Ik heb recentelijk een pak bij BdF gekocht en die staven zijn echt hard. Pakweg een jaar terug bij een Duitse webshop een pak gekocht en die kan ik redelijk makkelijk vormen. Snijden doe ik met een keukenmes en raspen met een scherpe, grove rasp.

Ja ik heb ze ook van BdF dat zal dan wel de hardere versie zijn. :P

En die RVS schaal van L'Occitane Cade ga ik niet doen. Die kost 22. nog wat voor een schaal van 100 gram. De Le Pere van 100 gram heb je voor 14 euro nog wat. En zit nog eens 100 gram zeep bij!

Leuk bakje om je zeep in te doen. Goedkoop en hermetisch dicht!

myde3uja.jpg

Bakje is van Curver. Ik koop ze bij Blokker. Ze stapelen fantastisch. Plak de sticker van de zeep er op en je hebt overzichtelijk en opgeruimd je losse, geraspte of afgesneden Cella etc. Opgeborgen. Heb inmiddels 8 in gebruik, 2 stapeltjes van 4. Plus de rest in eigen verpakking:mrgreen:

Leuk bakje om je zeep in te doen. Goedkoop en hermetisch dicht!

myde3uja.jpg

Bakje is van Curver. Ik koop ze bij Blokker. Ze stapelen fantastisch. Plak de sticker van de zeep er op en je hebt overzichtelijk en opgeruimd je losse, geraspte of afgesneden Cella etc. Opgeborgen. Heb inmiddels 8 in gebruik, 2 stapeltjes van 4. Plus de rest in eigen verpakking:mrgreen:

Yo bedankt ik ga eens naar de blokker!

Had net 3 Grundhal rvs bakjes bij de Ikea gehaald met magneetsluiting.

Alleen de deksels sluit niet echt lekker, een beetje gepriegel zeg maar.

Laat ik er nu en paar in de kast hebben staan....van moeder de vrouw gevuld met specerijen en kruiden.

Ha! kan natuurlijk die kruiden eruit mieteren :lol: maar voor die paar euro kan ik ook een aantal bakjes bij de blokker halen.

Weer een goede tip thanks!

Geloof dat ik er 3 had voor dat geld. En je kan er bijna in opschuimen. Zeker als de zeep wat minder wordt.

Mijn voornaamste drijfveer om voor metaal te gaan is dat plastic niet hermetisch afdicht. De inhoud verliest in ieder geval zijn geur en droogt ook betrekkelijk snel uit, in ieder geval pijptabak. Een duurder bakje om mijn zeep is voor mij wel te rechtvaardigen.

Geloof dat ik er 3 had voor dat geld. En je kan er bijna in opschuimen. Zeker als de zeep wat minder wordt.

Mijn voornaamste drijfveer om voor metaal te gaan is dat plastic niet hermetisch afdicht. De inhoud verliest in ieder geval zijn geur en droogt ook betrekkelijk snel uit, in ieder geval pijptabak. Een duurder bakje om mijn zeep is voor mij wel te rechtvaardigen.

Het sluit toch wel hermetisch?

http://www.curverwebshop.nl/product/curver-freshengo-set-3-ronde-vershoudbakjes/34723/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze zien er ook goed uit en 3 voor bijna niets. Alleen weet niet hoe ze los uitzien en hoe groot ze zijn.

Dat is dus de deze.

zoom_40055_00563-051.jpg

De ene is beter dan de andere. Mijn persoonlijke ervaring met ook curver is dat de inhoud uitdroogt. Voor pijptabak ben ik op glas met een metalen deksel overgestapt (Weck). Zepen in glas vind ik minder handig, ook het enige nadeel van MdC.

Een halve liter is wel erg royaal voor een zeepbakje, persoonlijk vind ik 150 a 200 ml de max.

Met 500ml heb je gelijk ruimte om op te schuimen

Of: met 500ml moet je wel extra zeep kopen :D

Een halve liter is wel erg royaal voor een zeepbakje, persoonlijk vind ik 150 a 200 ml de max.

Ja het is veel maar het is wel 3.60 of zo? voor 3 bakjes en de 0.25 liter bakjes zijn 3.60 of zo per stuk.

De ene is beter dan de andere. Mijn persoonlijke ervaring met ook curver is dat de inhoud uitdroogt. Voor pijptabak ben ik op glas met een metalen deksel overgestapt (Weck). Zepen in glas vind ik minder handig, ook het enige nadeel van MdC.

Met 500ml heb je gelijk ruimte om op te schuimen

Of: met 500ml moet je wel extra zeep kopen :D

Droog het dan uit omdat het niet goed afsluit? Heb geen verstand van natuurkundige zaken. Maar als ik mij niet vergis zijn er ook heel veel mensen hier die hun zeep gewoon open laten staan en zijn er ook mensen die hun zeep direct afsluiten en geen problemen hebben.