koenfucius Posted September 16, 2019 Posted September 16, 2019 Kirby Beard Wizamet Super Iridium Shavemac D01 2band 26 mm Disco Resin The Body Shop Maca Root Shave Cream Nivea sensitive balsem Mijn Frans krabbertje uit 1931 blijft maar topprestaties leveren. Dat kan ik minder zeggen over de Shavemac - mooie kwast, maar ik prefereer synthetisch. Prettige dag en een goed begin van de week 11
Wimmie Posted September 16, 2019 Posted September 16, 2019 Tatara Nodachi Gillette Nacet TOBS Sandalwood Razorock Plissoft Wimmie Bowl Dr Harris aftershave milk Proraso Sandalwood Heerlijke scheerbeurt. De Nadachi met Nacet zijn de combinatie, heerlijk zacht en diep uitscherend. MAAR vorige week een Wolfman te leen gehad en deze heeft heel veel indruk gemaakt dus nu ik de kans krijg deze over te nemen is er geen twijfel! Bonen gehaald !!!! Dus klaar voor een cappuccino met .... Fijne dag allemaal http:// http:// 7
Jan Zoethout Posted September 16, 2019 Posted September 16, 2019 SvdD 20190916. . . Proraso pre-shave crème (groen). J&T® wengé / Maggard synth. Mühle “Sea Buckthorn” scheercrème. iKon X3 / custom greep. Supermax Blue Diamond (4). Mühle “Sea Buckthorn” ASB. 8
guy1307 Posted September 16, 2019 Posted September 16, 2019 Weekend test scheerbeurten Afgelopen weekend geschoren met de producten van Depot tools for men die mij ter beschikking werden gesteld door @Nienkevan 'tScheerhuys Waarvoor dank. De pre shave doet wat het moet doen. Het mes lekker laten glijden en de baardharen wat zachter maken. Lekker geurtje ook. Klein minpuntje: het laat een residu in de wasbak achter wat ik niet zo prettig vond ( extra opkuis ?) De post shave balm is een zeer goed product. Ook lekker geurtje dat niet zo heel lang blijft hangen ,is perfect om te combineren met eender welke AS/ EDT. Dringt snel in de huid en is zeer goed verzorgend. In het kort: zeer goede producten!!! PS: ik kreeg ook nog de scheercreme. Die was brushless en heb ik niet gebruikt. Misschien gied op op vakantie mee te nemen. PS2: Tapatalk werd gedesactiveerd dus geen foto bij dit verslag. 6
Edsel Posted September 16, 2019 Posted September 16, 2019 Vintage Merkur Slant Derby Premium (2) Merkloze vintage varken TFS Ginestra di Taormina forte scheerzeep William’s Aqua Velva ASL Amalfi Crema Hidratante Aloe Vera 6
Levi Posted September 16, 2019 Posted September 16, 2019 -Edwin Jagger 21mm Pure Badger -The Goodfellas Smile Abysso -Merkur 37C -Gillette Silver Blue (1) -Floïd Mentolado Vigoroso Comfortabele scheerbeurt met de 37C. Blijft een van mijn favoriete krabbers. Efficiënte combinatie met het Gillette mesje. De scheerzeep van TGS schuimt super makkelijk op en heeft niet veel water nodig. Zonder enige moeite een dik schuim. De geur beschrijf ik als een frisse English Barbershop geur. De glij eigenschappen zijn ok. Afwerken met een verkoelende bloemige aftershave van Floïd. Fijne avond! 7
Fiestars18 Posted September 16, 2019 Posted September 16, 2019 Svdd 16 Sept. Wederom een geweldige ervaring met de seygus van Jan. Dit keer een polsilver steel gebruikt waar ik nog niet echt een geweldige ervaring mee gehad heb, nu dus wel. Voor mij lijkt het alsof de 2 voor elkaar gemaakt zijn. In 2 gangen heerlijk glad en soms toch nog iets te veel druk.. Als je het druk mag noemen en dat dan alleen omdat de combi bijna niet aangeeft dat het je haartjes weghaald zo soepel loopt het. ? Als zeep de Malt and Myrtle gebruikt met de yak en yeti als afsluiter. Dit was de laatste keer voor mij met de seygus. 1 dezer dagen gaat hij naar de volgende op de lijst. Een fijne dag nog.. 5
koenfucius Posted September 17, 2019 Author Posted September 17, 2019 Kirby Beard Wizamet Super Iridium Simpson Chubby 2 synthetic bristle Le P'ti Meusien Nivea sensitive balsem Na 5 beurten met de Kirby Beard kan de conclusie alleen zijn, topkrabber. De zeeep met ezelinnenmelk leverde een mooi dik schuim De combinatie van beide toppers liet de baardharen geen kans 12
TonW Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 Ralf Aust 6/8 Semogue 1305 D.R. Harris Arlington Nivea ASB Prettige dag allen! 5
Jan Zoethout Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 SvdD 20190917. . . Proraso pre-shave crème (groen). J&T® appel / Cashmere. T.O.B.S. "Royal Forest" scheercrème. Colonial Razors "The General" / custom greep. Kai Captain Titan ProTouch MG (8). Loris "E-13" EdP (== Creed Aventus). 8
Chipper Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 Nog een keer hetzelfde recept dat mij vorige keer een fantastische scheerbeurt heft gegeven: - Omega varkentje - dVH zeep - EJ Pre-shave - Gilette Tech - Merkur mesje (5) - Floid AS Ik krijg nu ook goede gladde scheerbeurten met de Vergulde Hand zeep. Eerst de kwast laden en dan op het gezicht opkloppen. Redelijk veel water toevoegen. Daarna nog een keer de kwast licht laden op de puck en dan over het gezicht kwasten. Dit resulteert in een heerlijk glad schuim en een goed verzorgend gevoel na het scheren. 6
Rudi Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 Wimmie schreef op 16-9-2019 om 08:47: Tatara Nodachi Gillette Nacet TOBS Sandalwood Razorock Plissoft Wimmie Bowl Dr Harris aftershave milk Proraso Sandalwood Heerlijke scheerbeurt. De Nadachi met Nacet zijn de combinatie, heerlijk zacht en diep uitscherend. MAAR vorige week een Wolfman te leen gehad en deze heeft heel veel indruk gemaakt dus nu ik de kans krijg deze over te nemen is er geen twijfel! Bonen gehaald !!!! Dus klaar voor een cappuccino met .... Fijne dag allemaal http:// Ik ben jaloers op je cappuccino Wim! Een andere hobby van me is koffie. Ben sinds kort bezig met een La Pavoni Europiccola, en waar de espresso's goed gaan, lijkt het melk schuimen echt nog helemaal nergens op. Na poging 25 heb ik nog steeds alleen maar warme melk. Hopelijk geldt hier ook dat de aanhouder wint ;-)
Bartmen Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 @Rudi dat schuim van Wim is geen melkschuim hoor, maar scheerschuim voor de Die Hard onder ons 1
Wimmie Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 Rudi schreef 2 uur geleden: Ik ben jaloers op je cappuccino Wim! Een andere hobby van me is koffie. Ben sinds kort bezig met een La Pavoni Europiccola, en waar de espresso's goed gaan, lijkt het melk schuimen echt nog helemaal nergens op. Na poging 25 heb ik nog steeds alleen maar warme melk. Hopelijk geldt hier ook dat de aanhouder wint Kannetje vullen tussen de helft en het tuutje, stoompijpje en in tot bijna op de bodem net zolang dat de onderzijde van het kannetje heet aanvoeld waarna het stoompijpje langzaam omhoog brengen(het kannetje dus naar beneden) tot dat het mondje net onder de melklaag is en je de lucht hoort aanzuigen(te hoog merk je van zelf dan moet je de keuken soppen!!) neem hiervoor de tijd en ga zolangzaam omhoog dat je gelijk gaat als dat je de melk stetched. je kan doorgaan tot de melk over de rand van je kannetje loop, zou ik niet doen..., weer I.vm soppen aanrecht. Paar keer het kannetje kloppen op de aanrecht (als je daar bent natuurlijk!!! )Om de lucht bellen eruit te halen, kopje schuin kannetje schenken en gelijk kloppen op de rand van het kopje zodat de massa(de lekkere dikke schuim) mee schenkt. Ook hier kun je doorschenken tot de melke over de rand van het kopje gaat zou ik ook hier niet doen(schoonmaken enz). Twee tot drie tellen de melk in de cappuccino laten opgaan voorzichtig een slokje nemen(kan heet zijn als je machine op 105 graden staat, even tot je doorlaten dringen laptop pakken en @wimmie een Pm sturen om te bedanken. 1
Rudi Posted September 17, 2019 Posted September 17, 2019 Wimmie schreef 1 uur geleden: Kannetje vullen tussen de helft en het tuutje, stoompijpje en in tot bijna op de bodem net zolang dat de onderzijde van het kannetje heet aanvoeld waarna het stoompijpje langzaam omhoog brengen(het kannetje dus naar beneden) tot dat het mondje net onder de melklaag is en je de lucht hoort aanzuigen(te hoog merk je van zelf dan moet je de keuken soppen!!) neem hiervoor de tijd en ga zolangzaam omhoog dat je gelijk gaat als dat je de melk stetched. je kan doorgaan tot de melk over de rand van je kannetje loop, zou ik niet doen..., weer I.vm soppen aanrecht. Paar keer het kannetje kloppen op de aanrecht (als je daar bent natuurlijk!!! )Om de lucht bellen eruit te halen, kopje schuin kannetje schenken en gelijk kloppen op de rand van het kopje zodat de massa(de lekkere dikke schuim) mee schenkt. Ook hier kun je doorschenken tot de melke over de rand van het kopje gaat zou ik ook hier niet doen(schoonmaken enz). Twee tot drie tellen de melk in de cappuccino laten opgaan voorzichtig een slokje nemen(kan heet zijn als je machine op 105 graden staat, even tot je doorlaten dringen laptop pakken en @wimmie een Pm sturen om te bedanken. Dank Wimmie, morgen nieuwe ronden. Zodra het lukt ben je 1 van eerste die het weet!
CobraX Posted September 18, 2019 Posted September 18, 2019 Datum: 18 September 2019 Scheerzeep: Barrister and Mann Fougère Angelique Scheerkwast: Yaqi Purple Haze Mew Brown 24mm Scheermes: Mühle R89 (met iKon Bulldog greep) Mesje: Polsilver Super Iridium (2de gebruik) Na: Afspoelen met koud water, Ariana & Evans L'Orange Verte Aftershave Splash 7
TonW Posted September 18, 2019 Posted September 18, 2019 Ralf Aust 6/8 Scrupleworks strop Semogue 1305 TOBS Sandalwood scheerzeep Pitralon AS Nu de ochtenden weer wat frisser worden de Sandalwood er weer bij gepakt. De hele zomer niet gebruikt. Dan gaat mijn voorkeur uit naar minder zware geuren. Was weer een waar genoegen. 6
Edsel Posted September 18, 2019 Posted September 18, 2019 Lutz kloon Rapira Swedish Supersteel (3) Semogue 1250 Kepkinh Hellas scheerzeep William’s Aqua Velva ASL Amalfi Crema Hidratante Aloe Vera 6
koenfucius Posted September 18, 2019 Author Posted September 18, 2019 ATT SE 01 Feather Professional Simpson Chubby 2 synthetic bristle Lainess savon du barbier miel Nivea sensitive balsem 8
Wimmie Posted September 18, 2019 Posted September 18, 2019 Feather AS d2 Gillette Nacet Wimmie Bowl Razorock Plissoft Palmolive original Fine American blend Nivea gel Heerlijke scheerbeurt, dit is scheren zoals scheren bedoeld moet zjn ! Klaar voor een cappuccino met .... Fijne dag allemaal. http:// http:// 6
Recommended Posts