Rudi Posted September 11, 2019 Posted September 11, 2019 Goede avond, Na een aantal maanden regelmatig op het forum gekeken te hebben heb ik me nu toch maar aangemeld als lid. Ik heb me de afgelopen 30 jaar met een cardridge mesje geschoren en schuim uit een spuitbus. Ik vond dat al heel wat in vergelijking met het elektrisch scheerapparaat. Ongeveer een jaar geleden begon het authentieke scheren (safety razor) te kriebelen en dacht ik dat ik me op die manier zou gaan scheren als ik wat meer tijd zou krijgen. Uiteindelijk een half jaar geleden begonnen met een safety razor (kon niet wachten op gepensioneerd) en beleef daar nu veel plezier aan. Het scheren is van een noodzakelijk kwaad geworden tot iets waar ik naar uit kijk! Via een drietal krabbertjes ondertussen beland bij een Muhle R41 met voornamelijk Gilette Blue mesjes. Aan de hand van een thread hier op het forum over scheerzepen gisteren mijn pakket met 6 verschillende BdF zepen mogen ontvangen, dus nu voortaan lichte keuze stress elke keer als ik weer mag. Groeten, Rudi. 6
ChrisVanMeer Posted September 12, 2019 Posted September 12, 2019 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
JeroenP Posted September 12, 2019 Posted September 12, 2019 Welkom en heel veel scheerplezier toegewenst! ?
RolfMetHaar Posted September 12, 2019 Posted September 12, 2019 Welkom, wat moet dat heerlijk zijn, pensioen en je dan helemaal kunnen storten op een nieuwe hobby! Helaas groeit je baardhaar maar zo snel als het groeit he Veel lees en scheerplezier!
Rudi Posted September 12, 2019 Author Posted September 12, 2019 RolfMetHaar schreef 29 minuten geleden: Welkom, wat moet dat heerlijk zijn, pensioen en je dan helemaal kunnen storten op een nieuwe hobby! Helaas groeit je baardhaar maar zo snel als het groeit he Veel lees en scheerplezier! Dat was inderdaad m'n eerste idee, als ik met pensioen ben heb ik tijd genoeg. Mag nog een jaar of 20 werken denk ik
Koes Posted September 12, 2019 Posted September 12, 2019 Welkom, gelukkig heb ik het klassiek scheren ruim voor mijn pensioen ontdekt. Maar had gewild dat ik het al 20 jaar geleden had ontdekt. Ik zag het ook als een noodzakelijk kwaad, dat is nu wel anders, ik kijk er ook naar uit.
sami Posted September 12, 2019 Posted September 12, 2019 @Koes weet exact wat je bedoeld bij mij is het nog erger ik ontdekte het als tiener al en verliet het voor die moderne plastic rommel geen idee waarom ik dat deed sinds 1 half jaar geleden weer begonnen
Barbiere di Figaro Posted September 13, 2019 Posted September 13, 2019 Welkom en veel plezier hier! Succes met de keuze!
Rudi Posted September 15, 2019 Author Posted September 15, 2019 Bedankt iedereen, leuk om zo binnen te komen. Fijne week!
Recommended Posts