koenfucius Posted September 9, 2019 Posted September 9, 2019 Cobra Classic Feather Professional Yaqi Moka Express Cold River Soap Works Bois Floraux Nivea sensitive balsem Wat lievelingsspullen bovengehaald om de maandagochtend-blues te voorkomen. 10
Jan Zoethout Posted September 9, 2019 Posted September 9, 2019 SvdD 20190909. Yaqi model R1710. Razor Master "Oskar" scheerzeep. Colonial Razors "The General" / custom greep. Kai Captain Titan ProTouch MG (4). Rebul "Lime" EdC. 8
Fiestars18 Posted September 9, 2019 Posted September 9, 2019 Sbvd, maandag 9 sept Vandaag de seygus zeppelin van Jan mogen proberen. Op het eerste gezicht best een aparte krabber met aan elke kant een andere gap en een zichtbare kromming waardoor het mesje krom in de krabber zit. Er staat aan de onderzijde 0.5 en 0.7 begreep van Jan dat dat verkeerd om zou staan.. ? Heb er maar 1 van me favo zeepjes erbij gepakt omdat ik nog niet weet hoe de krabber en mes zich gedragen en d7us een goede zeep ervoor wil gebruiken ivm pre en post scheer eigenschappen, dus een elly's wondershop Mysterium Paracelsus. Met een polsilver mesje erin gaat de eerste gang wat moeizaam, had de 0.7 kant per ongeluk als eerste en dacht ohh voorzichtig maar dat bleek niet nodig. Heb de rest met de 0.5 kant afgemaakt en dat ging prima al moet ik wel opletten geen druk te zetten omdat het zo gemakkelijk gaat met deze krabber en je niks merkt eigenlijk. Al met al voor de eerste kennismaking een goed begin en hoop er nog ee.n paar goede beurten mee te doen voordat hij naar de volgende gaat. Als afsluiter weer me yak en yeti ASB een vaste waarde in mijn scheer ritueel. Een fijne avond toegewenst. 8
koenfucius Posted September 10, 2019 Author Posted September 10, 2019 Cobra Classic Feather Professional Nom synthetische kwast Wickham 1912 Apricus Wickham 1912 Apricus Balsem Never change a winning team. De Cobra classic ligt nog klaar van gisteren, dus mag vandaag opnieuw aan de beurt. De Wickham is een erg goeie zeep, mooi schuim en een erg aangename geur. 10
Jan Zoethout Posted September 10, 2019 Posted September 10, 2019 Fiestars18 schreef 11 uur geleden: Met een polsilver mesje erin gaat de eerste gang wat moeizaam, had de 0.7 kant per ongeluk als eerste en dacht ohh voorzichtig maar dat bleek niet nodig. Heb de rest met de 0.5 kant afgemaakt en dat ging prima al moet ik wel opletten geen druk te zetten omdat het zo gemakkelijk gaat met deze krabber en je niks merkt eigenlijk. Bedoel je met "0.7 kant" de kant met tekst "0.7" , Andre ? Volgens mij zit de 0.7 mm "blade gap" aan de geribbelde zijde - kun je dat bevestigen ?
Jan Zoethout Posted September 10, 2019 Posted September 10, 2019 SvdD 20190910. J&T® mansonia hout / OUMO Brush Motherlode. Cibe Fiori&Frutta "Lavender" scheerzeep. RazoRock Game Changer GC-OC84 / Stork Ti "Paladin" greep. Supermax Blue Diamond (1). Loris "Lavanta" EdC. 6
IEDierckx Posted September 10, 2019 Posted September 10, 2019 Voorscheer: Grooming Dept. - Rainforest Zeep: Barrister and Mann - Fougère Angelique Mes: Bluesman Blades - Clouds in Bone Kwast: West Coast Shaving - Honeycomb White - 26mm Synthetic Nascheer: Ariana & Evans - Post Shave Serum De scheereigenschappen van de zeep zijn goed tot uitstekend (al draagt ook de voorscheer bij tot de uitstekende gladheid). De geur valt echter tegen, had ik echt veel meer van verwacht. Het is een zeer lichte citrusgeur (sterkte 1/5) 8
ChrisVanMeer Posted September 10, 2019 Posted September 10, 2019 Scheerbeurt van de Dag - dinsdag 10 september 2019 Klik voor een grotere versie Krabber: Karve Shaving - Christopher Bradley - 3.5 inch / A-plaat Mesje: Polsilver - Super Iridium Kwast: Declaration Grooming - The Jefferson Black Forest B7 - 28mm Fan (Das - Finest) Scheerzeep: Stirling Soap - Varen After-Shave: Stirling Soap - Varen - Balsem 7
Levi Posted September 10, 2019 Posted September 10, 2019 -Depot no. 401 pre & post shave cream protector -RazoRock Big Bruce 26mm plissoft -Depot no. 404 soothing shaving soap cream (for brush) -M Keramiek scheerkom -RazoRock Game Changer .84P -Feather professional (1) -Depot no. 408 moisturizing after shave balm classic cologne Vandaag een pakje aan de deur geleverd van @Nienke met daarin een prachtige scheerkom en de samples van Depot. We beginnen bij het begin met de pre shave. Een zachte crème die makkelijk aanbrengt en lichtjes in de huid trekt. De geur was zeer mild vooral de eucalyptus kwam te boven. Dan was het tijd om de scheercreme uit te testen. Ik had wel moeite om het gewenste schuim te bekomen. De crème had wel wat water nodig en kwam nooit tot de dikke schuim die ik gewend ben van de harde zepen. Het resultaat was dan ook een minder volumineuze schuim. Maar bij het aanbrengen wel dik genoeg om een comfortabele scheerbeurt te hebben. De geur was in dezelfde lijn als de pre shave. Aan de milde kant met vooral de eucalyptus die boven komt. Het gaf ook een licht verfrissend gevoel op de huid. Na de eerste gang met krabber kon ik besluiten dat de glij eigenschappen van de crème goed zijn. Na 3 gangen met Game Changer met Feather mesje ben ik glad geschoren. De huid voelde heel zacht en verzorgd uit zonder enige vorm van irritatie. En dat bevestigde de aluin, geen enkele prikkel. Dan de after shave balm aanbrengen. Geen branderig gevoel. Een milde frisse kruidige houtachtige geur. Een goede hydratatie maar geen vettig gevoel. Conclusie van de Depot producten. Het zijn kwalitatieve producten die de huid zeer goed verzorgen maar ik mis de sterkere geur beleving die ik bij andere merken wel heb. Maar als het over geuren gaat is dit dan ook voor iedere persoon anders. Nogmaals dank @Nienke voor deze leuke actie en de kans te geven om iets nieuws uit te proberen. Ik ben ook benieuwd naar de belevingen van de drie andere testers. Fijne avond! 9
Edsel Posted September 10, 2019 Posted September 10, 2019 Lord L6 Treet Durasharp (4) J&H Bocote Silvertip TFS Ginestra di Taormina scheerzeep Madre Labs Witch Hazel Aloe Vera Amalfi Crema Hidratante Aloe Vera 6
Fiestars18 Posted September 10, 2019 Posted September 10, 2019 @Jan Zoethout excuus voor de wat late reactie maar aangezien Tapatalk eruit ligt is het voor mij wat moeizamer snel te reageren. Maar de 0.7 is de gladde kant en de 0.5 is de geribbelde kant. De geribbelde kant scheerde dus voor mij beter en gladder dan de gladde kant. Op naar de volgende scheerbeurt.
koenfucius Posted September 11, 2019 Author Posted September 11, 2019 Cobra Classic Feather Professional Shavemac D02 2 band 26 mm disco resin Tabula Rasa Steampunk Nivea sensitive balsem Wat ziekjes vanmorgen maar geen reden om de scheerbeurt over te slaan 11
Jan Zoethout Posted September 11, 2019 Posted September 11, 2019 SvdD 20190911. J&T® katalox / OUMO Brush imitation silvertip synth. Crabtree&Evelyn "West Indian Lime" scheercrème. RazoRock "Hawk" V1 zwart. Kai Captain Titan ProTouch MG (5). Rebul "Lime" EdC. 6
Jan Zoethout Posted September 11, 2019 Posted September 11, 2019 Fiestars18 schreef 14 uur geleden: @Jan Zoethout excuus voor de wat late reactie maar aangezien Tapatalk eruit ligt is het voor mij wat moeizamer snel te reageren. Maar de 0.7 is de gladde kant en de 0.5 is de geribbelde kant. De geribbelde kant scheerde dus voor mij beter en gladder dan de gladde kant. Op naar de volgende scheerbeurt. (Voorzichtige) conclusie: de geribbelde kant is in werkelijkheid 0.7 mm, en de gladde kant 0.5 mm - de indicaties "0.5" en "0.7" staan dus verkeerd om ...
Nienke Posted September 11, 2019 Posted September 11, 2019 Levi schreef 16 uur geleden: -Depot no. 401 pre & post shave cream protector -RazoRock Big Bruce 26mm plissoft -Depot no. 404 soothing shaving soap cream (for brush) -M Keramiek scheerkom -RazoRock Game Changer .84P -Feather professional (1) -Depot no. 408 moisturizing after shave balm classic cologne Vandaag een pakje aan de deur geleverd van @Nienke met daarin een prachtige scheerkom en de samples van Depot. We beginnen bij het begin met de pre shave. Een zachte crème die makkelijk aanbrengt en lichtjes in de huid trekt. De geur was zeer mild vooral de eucalyptus kwam te boven. Dan was het tijd om de scheercreme uit te testen. Ik had wel moeite om het gewenste schuim te bekomen. De crème had wel wat water nodig en kwam nooit tot de dikke schuim die ik gewend ben van de harde zepen. Het resultaat was dan ook een minder volumineuze schuim. Maar bij het aanbrengen wel dik genoeg om een comfortabele scheerbeurt te hebben. De geur was in dezelfde lijn als de pre shave. Aan de milde kant met vooral de eucalyptus die boven komt. Het gaf ook een licht verfrissend gevoel op de huid. Na de eerste gang met krabber kon ik besluiten dat de glij eigenschappen van de crème goed zijn. Na 3 gangen met Game Changer met Feather mesje ben ik glad geschoren. De huid voelde heel zacht en verzorgd uit zonder enige vorm van irritatie. En dat bevestigde de aluin, geen enkele prikkel. Dan de after shave balm aanbrengen. Geen branderig gevoel. Een milde frisse kruidige houtachtige geur. Een goede hydratatie maar geen vettig gevoel. Conclusie van de Depot producten. Het zijn kwalitatieve producten die de huid zeer goed verzorgen maar ik mis de sterkere geur beleving die ik bij andere merken wel heb. Maar als het over geuren gaat is dit dan ook voor iedere persoon anders. Nogmaals dank @Nienke voor deze leuke actie en de kans te geven om iets nieuws uit te proberen. Ik ben ook benieuwd naar de belevingen van de drie andere testers. Fijne avond! Dank voor het delen van je ervaring! 2
JeroenP Posted September 11, 2019 Posted September 11, 2019 Levi schreef 21 uur geleden: -Depot no. 401 pre & post shave cream protector -RazoRock Big Bruce 26mm plissoft -Depot no. 404 soothing shaving soap cream (for brush) -M Keramiek scheerkom -RazoRock Game Changer .84P -Feather professional (1) -Depot no. 408 moisturizing after shave balm classic cologne Vandaag een pakje aan de deur geleverd van @Nienke met daarin een prachtige scheerkom en de samples van Depot. We beginnen bij het begin met de pre shave. Een zachte crème die makkelijk aanbrengt en lichtjes in de huid trekt. De geur was zeer mild vooral de eucalyptus kwam te boven. Dan was het tijd om de scheercreme uit te testen. Ik had wel moeite om het gewenste schuim te bekomen. De crème had wel wat water nodig en kwam nooit tot de dikke schuim die ik gewend ben van de harde zepen. Het resultaat was dan ook een minder volumineuze schuim. Maar bij het aanbrengen wel dik genoeg om een comfortabele scheerbeurt te hebben. De geur was in dezelfde lijn als de pre shave. Aan de milde kant met vooral de eucalyptus die boven komt. Het gaf ook een licht verfrissend gevoel op de huid. Na de eerste gang met krabber kon ik besluiten dat de glij eigenschappen van de crème goed zijn. Na 3 gangen met Game Changer met Feather mesje ben ik glad geschoren. De huid voelde heel zacht en verzorgd uit zonder enige vorm van irritatie. En dat bevestigde de aluin, geen enkele prikkel. Dan de after shave balm aanbrengen. Geen branderig gevoel. Een milde frisse kruidige houtachtige geur. Een goede hydratatie maar geen vettig gevoel. Conclusie van de Depot producten. Het zijn kwalitatieve producten die de huid zeer goed verzorgen maar ik mis de sterkere geur beleving die ik bij andere merken wel heb. Maar als het over geuren gaat is dit dan ook voor iedere persoon anders. Nogmaals dank @Nienke voor deze leuke actie en de kans te geven om iets nieuws uit te proberen. Ik ben ook benieuwd naar de belevingen van de drie andere testers. Fijne avond! Mooie bijdrage! Pakketje is bij mij nog niet aangekomen, maar in Groningen doen we het wat rustiger aan dan de rest van Nederland ? 1
Koes Posted September 11, 2019 Posted September 11, 2019 11-9-2019 Middag Razorock Game Changer 0.84-P Bulldog Handle Polsilver Super Iridium (3) 24MM Yaqi Sagrada Familia Black/White Synthetic TFS Scheerzeep Rasozero Spiffero Aluin (De Vergulde Hand op voetje) TFS aftershave Rasozero Spiffero 6
Edsel Posted September 11, 2019 Posted September 11, 2019 Ikon B1 Slant Wilkinson by Gillette stainless (3) Semogue 1250 TFS Tobacco Verde scheerzeep Amalfi Crema Hidratante Aloe Vera 5
koenfucius Posted September 12, 2019 Author Posted September 12, 2019 ATT SE 1 Feather Professional Simpson Chubby 2 synthetic bristle Martin de Candre Original Nivea sensitive balsem MdC is een echt schuimmonster. De ATT voelt nogal zwaar aan in vergelijking met de Cobra. 9
Tony Posted September 12, 2019 Posted September 12, 2019 Fijne dag heren QuantumCat schreef 15 uur geleden: Mijn laatste 2 scheerbeurten Ik zie een Iwasaki 6
Jan Zoethout Posted September 12, 2019 Posted September 12, 2019 SvdD 20190912. Depot "No. 401" pre & post shave crème (monster). Vintage kwast / Maggard synth. Depot "No. 404" scheercrème (monster). Vintage "Sunrise" krabber. Supermax Blue Diamond (2). Depot "No. 408" ASB (monster). Heb de Depot scheerprodukten geprobeerd: Pre shave crème (No. 401): dit is de eerste keer dat ik pre shave gebruik. Zie er niet helemaal het nut van in - wel een bescheiden frisse eucalyptus geur. Scheercrème (No. 404): ook hier een bescheiden frisse eucalyptus geur - schuim is prima. ASB (No. 408): weer een bescheiden geur - wat kruidig. M'n huid voelt na afloop zacht en glad aan - zou dat toch van de pre shave komen ? 8
Levi Posted September 12, 2019 Posted September 12, 2019 @Jan Zoethout dat heb ik ook ondervonden, de depot producten verzorgen de huid uitstekend. Verzachtende en hydraterende werking zonder een vettig laag op de huid te laten. 2
Recommended Posts