Jump to content

kaaklijn vrijwel nooit glad te krijgen

Recommended Posts

Posted

Goeiedag scheer vrienden,

ik vroeg me af of ik de enige ben die als het gaat om de kaaklijn vrijwel nooit glad krijgt er bijft altijd wat achter hoe vaak je er ook scheert ik probeer totaal geen druk uit te oefenen ik ben zelf weer sinds 1 1/2 jaar weer begonnen met klassiek scheren ik heb het idee dat ik redelijk goed wegwijs ben alleen wat betreft de kaaklijn niet nog steeds issues mee heb allerlei krabbers gekocht mild tot aggressief ik scheer me nu  vrijwel altijd met slanke wendbare soepele razorock game changer 0.84 wat een top krabber zeg magnifique gewoon ik vroeg me dus af of de scheer kameraden tips hebben hoe ze ermee omgaan om het toch glad te krijgen ik probeer zelf irritatie te voorkomen waardoor ik niet lang kan multi passes kan doen op  de kaaklijn en onder kin ( ik heb een goatee )

dank scheer vrienden.

Posted

Ik trek de huid van mijn wang altijd flink omhoog, eventueel met wat aluin.
Dan zit de huid van je kaaklijn dus waar de huid van je wang zat zeg maar. Dan kun je die plek makkelijk scheren.
Hoop dat dat helpt

Posted

Zelfde tip die Rolf voorstelt. Probeer ook eens een andere -minder aggressieve- hoek, waardoor je met minder irritatie wel multipass kan doen. 

Posted

Wat ik altijd doe is mijn mond open doen, dan naar beneden scheren als je dan je mond weer dicht doet dan heb je je geschoren voorbij je kaaklijn.

• I like it 1
Posted

@Kamp ik heb echt van alles geprobeerd de rest is snel glad te krijgen maar de kaaklijn daar moet ik per pass wel tig keer overheen met razurburn als gevolg en dan is het nog niet glad de tips neem ik wel mee gisteren weer geprobeerd (ik scheer maar 2 a 3 keer per week) ik dacht ik probeer de RR GC 0.68  met feather blade (milde krabber met scherp mesje) maar dat was een ellende meteen mesje verwisseld met een gillette silver blue (2e of 3e gebruik) stuk aangenamer tig keer over de kaaklijn ik merk dat als je dan voelt het glad lijkt maar als je dan klaar bent en een half uur nadat je klaar bent met scheren voelt dan is het alles behalve glad maar misschien ben ik te kritisch en moet ik gewoon accepteren dat de haren daar te stug zijn en de huid te gevoelig.

dank  heren. ?

Posted

@sami, de kaaklijn is inderdaad vaak het moeilijkste om glad te krijgen. Bij mij werkt de combinatie met goed straktrekken naar boven toe bij de eerste pass en daarna de huid naar beneden trekken bij een tweede pass heel goed. Een derde pass XTG is dan nodig om het helemaal glad te krijgen.

En zelfs dan is de kaaklijn het gebied waar de stoppels het snelst weer terugkomen.....

Posted
sami schreef 4 uur geleden:

@Kamp ik heb echt van alles geprobeerd de rest is snel glad te krijgen maar de kaaklijn daar moet ik per pass wel tig keer overheen met razurburn als gevolg en dan is het nog niet glad de tips neem ik wel mee gisteren weer geprobeerd (ik scheer maar 2 a 3 keer per week) ik dacht ik probeer de RR GC 0.68  met feather blade (milde krabber met scherp mesje) maar dat was een ellende meteen mesje verwisseld met een gillette silver blue (2e of 3e gebruik) stuk aangenamer tig keer over de kaaklijn ik merk dat als je dan voelt het glad lijkt maar als je dan klaar bent en een half uur nadat je klaar bent met scheren voelt dan is het alles behalve glad maar misschien ben ik te kritisch en moet ik gewoon accepteren dat de haren daar te stug zijn en de huid te gevoelig.

dank  heren. ?

Blijven proberen en bedenk je altijd, het scheren doe je om de haargroei te reduceren, niet om deze te verwijderen, want dat gaat je nooit lukken! Probeer er vooral veel plezier en ontspanning in te vinden. ?

• I like it 1